Lapsi on ihan sylimyyry, isovanhemmat on alkaneet naljailemaan
5-vuotias lapsi viihtyy sylissä ja mielelläni häntä sylissä pidänkin. Isovanhemmat on kuitenkin alkaneet huomautella tästä ja jopa kieltäytyvät ottamasta lasta syliin, vaikka toinen on kädet ojossa. Heitä se jotenkin ärsyttää. Nyt huomaan että en haluaisi edes antaa lasta hoitoon heille.
Kommentit (6)
Älä sinä hylkää häntä. Ei tuo vaihe ikuisesti kestä.
5v on jo aika iso ja voi olla painava isovanhemman pitää sylissä? Opeta lapselle ettei kaikki halua olla niin lähellä ja hellyyttä voi osoittaa muutenkin, mutta tottakai voit itse sylitellä lasta niin paljon kuin haluat ja lapsi haluaa.
Nauti sitten itse niin kauan kuin sitä kestää, ennenkuin tulee se vaihe että oma vanhempi on se ärsyttävin asia ikinä
Parempi olla siis näkemättä isovanhempia. Miksi viedä lasta heille, jos lapsi ei kelpaa heille sellaisena kun hän on?
Sylimyyry, jotenkin tosi söpö sana :) Uusi mulle, en oo ennen kuullut.
Tottakai otat lasta syliin niin kauan kuin haluaa tulla. Ja isovanhempien käytöksestä, monessakin asiassa, voi lapsille sanoa, että mummu ja pappa on tottuneet erilaiseen meininkiin. Muistan ite lapsena että opin hyvin sukupolvien väliset erot ku tajusin että mummo ja pappa oli -anteeksi vain, aika pihalla monesta asiasta.
Muistan ku oma mummo joskus piiloilkeili mulle siitä et sain leluja joululahjaksi. Ois vaan ollu tyytyväinen et ala-asteella vielä leikin, nykyään taitaa olla ihan muut mielessä sen ikäisillä. Mutta ymmärsin jollain tasolla, että mummon lapsuudessa lapset teki töitä eikä saanut olla enää lapsi. Sama mummo muuten paheksui kun serkkuni halusi oman äitinsä syliin, en tosin muista minkä ikäisenä.
Koivut ovat samanlaisia