Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylmikset, karvat nousee pystyyn? Oikeestiko?

Vierailija
23.11.2024 |

Mikä ihme ilmiö on tämä nykyään jokaisessa ohjelmassa toitotettu: mulle tuli kylmikset, karvat nousee pystyyn.

Itselleni ei tule kylmiksiä eivätkä karvatkaan nouse pystyyn aina, kun syön jotain herkullista tai kuulen hyvää musiikkia.

Onko teillä tällaisia kokemuksia?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kun en katso telkkaria ja seuraa trendejä. Nää muotivirtaukset on ihan hapatusta.

Vierailija
2/18 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua raukkaa, ap.

Todellakin käy noin. Mä pystyn saamaan karvat nousemaan vaikka ajatuksen voimalla, kun mietin jotain liikuttavaa tilannetta tai musiikkikappaletta minkä olen kuullut. Saan itseni fiiliksiin aina kun haluan. Tämä on se erityisherkän lahja, joka on myös kirous. 

Mammapalstallakin oli trendinä haukkua erityisherkkiä muutama vuosi sitten, mutta me emme ole hävinneet mihinkään vaikka meidän pilkkaaminen onkin unohtunut. Me ollaan täällä edelleen ja päästään ekstaasiin, toisin kuin te tunnottomat normot.

Älä välitä, onhan tuossa sinun tunnottomuudessakin tietysti omat hyvät puolensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua raukkaa, ap.

Todellakin käy noin. Mä pystyn saamaan karvat nousemaan vaikka ajatuksen voimalla, kun mietin jotain liikuttavaa tilannetta tai musiikkikappaletta minkä olen kuullut. Saan itseni fiiliksiin aina kun haluan. Tämä on se erityisherkän lahja, joka on myös kirous. 

Mammapalstallakin oli trendinä haukkua erityisherkkiä muutama vuosi sitten, mutta me emme ole hävinneet mihinkään vaikka meidän pilkkaaminen onkin unohtunut. Me ollaan täällä edelleen ja päästään ekstaasiin, toisin kuin te tunnottomat normot.

Älä välitä, onhan tuossa sinun tunnottomuudessakin tietysti omat hyvät puolensa.

Sä nyt sotket tunteettomuuden ja ihmisen perustaidot, tunteiden hallinnan. Jälkimmäinen on aikuisen ihmisen perusosaamista eikä sössöttely erityisyydestä mitenkään vapauta siitä.

Vierailija
4/18 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua raukkaa, ap.

Sä nyt sotket tunteettomuuden ja ihmisen perustaidot, tunteiden hallinnan. Jälkimmäinen on aikuisen ihmisen perusosaamista eikä sössöttely erityisyydestä mitenkään vapauta siitä.

Onko mielestäsi hyvä asia, ettei koe suuria tunteita taiteen tai hyvän ruuan ääressä? Tarkoitatko, että ihmisen pitää hallita tunteensa niin, ettei koe nautintoa?

Siltä vastauksesi kuulosti, korjaa mielellään jos ymmärsin väärin.

Halusitko muuten oikeasti keskustella tästä, vai onko tämän aloituksen tarkoitus haukkua heitä, jotka kokee asiat voimakkaasti? Ehkä ymmärsin väärin.

Vierailija
5/18 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
6/18 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä=

Vierailija
7/18 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulle tulee. Nämä on hermostollisia eroja, toiset ei ole herkkiä samalla tavalla. Kylmis on kyllä lattea sanavalinta.

Vierailija
8/18 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap koe kylmiä väreitä koskaan?   Outoa. Koetko koskaan mitään liikuttavaa?

Vierailija
9/18 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyljykset, eikä nouse karvat pystyyn vaan nälkä lähtee.

Vierailija
10/18 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkähän aloittajamamma katosi heti kun keskustelu alkoi.

Vierailija
11/18 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sama asia kuin kananlihalle....

Vierailija
12/18 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sama asia kuin kananlihalle....

Juu, mutta ap ei koe sitä, eikä ymmärrä että joku muu kokee. outoa. kuitenkin ihan ihmisen peruskokemuksesta on kyse.

Vierailija
13/18 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmikset. Ei juma nyt taas näitä nykyaikaisia ilmauksia. 

Vierailija
14/18 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Aika karmivaa jos sitä hoetaan koko ajan kuin mantraa. Mihin sillä pyritään. Ihmiset toistavat sitten muuallakin mielessään kuulemaansa tai lukemaansa.

Vierailija
15/18 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmikset. Ei juma nyt taas näitä nykyaikaisia ilmauksia. 

Itse kuulin tuon ekan kerran jossain musiikkikilpailuTVohjelmassa.

Koska olen kielellisesti lahjakas, ymmärsin että sillä tarkoitetaan kylmiä väreitä.

Miten itse kuvailisit sitä tunnetta, sinun vanhanaikaisilla, eli oikeilla, termeillä?

Vierailija
16/18 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee kylmikset kun luen koivuista jotakin

Vierailija
17/18 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kylmät väreet. Kyllähän kaikki ymmärtävät, mitä näillä kylmiksillä tarkoitetaan, mutta miksi ihmeessä joka asialle pitää keksiä ikään kuin lempinimi?

Vierailija
18/18 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho nousee kananlihalle, karvat pystyyn ja menee kylmiä väreitä, kun kuulen livenä jotain oikein upeaa musiikkia. En ole erityisherkkä tai mitään sellaista, tää on vain ominaisuus joka mulla on ollut pienestä pitäen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän