Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahattomuus luo osattomuutta

Vierailija
23.11.2024 |

Olen rahaton. Muutaman vuoden olen venyttänyt jokaista penniä, välillä tehden pennin venytyksestä ja kituuttamisesta lähes taidetta.

Harva tietää taloudellisesta tilanteestani, enkä välitä aukoa sitä täälläkään. 

Halusin kuulla ajatuksia köyhyydestä teiltä muilta, suomalaisessa köyhyydessä eläviä.

Köyhyys luo häpeän kuplan ympärille. Ystäväpiiri menee ja tekee, itse keksin tekosyitä miksen osallistu. Totuus on että lasken pennejä ruokakaupassa, että rahat riittäisivät. Köyhyystutkimukset kertovat varmasti samaa mitä epäilen, osattomuus ja näköalattomuus on köyhyydessä elävällä sellaista, johon ei ihan äkkiä keskiluokkainen ihminen pääse. Maailma on kertakaikkisen eri.

Köyhyyteen liittyy häpeää, arvottomuutta ja jopa lamaantumista, vihaa. 

Miten köyhyys on muovannut sinua?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhunut rahattomuudesta paljon ihmisten kanssa. Olen kysynyt eikö heillä ole ketään tuttuja sukulaisia jotka vois palkata vaikka töihin pimeesti. Kyllä jokainen tuntee jonkun jolta vois kysyä töitä vähäksi aikaa edes. Itse olen aina tehnyt niin , ehkä olen onnekas mutta tunne paljon ihmisiä ja olen saanut niiltä töitä ja maksu käteen ja olen tehnyt sitä ainakin 15 vuoden ajan jos en ole muissa töissä ollut. Puskaradion kauttakin sana kulkee. Olen tehnyt vaikka mitä. Kolme v  sitten kesänä yksi tuttu kertoi että hänellä on naapuri jolla on tontilla muurahais pesä ja se pitäisi hävittää. Sanoin että hoidan homman 200 eurolla. Lapioin muurahais keon jätesäkkeihin ja raahasin ne kauan metsään. Muurahaiskeon pohjalla oli munia todella paljon ja lapioin ne myös säkkiin ja kannoin metsään ja sinne jäivät. Myöhemmin sain tietää ettei ole muurahaisia näkynyt sen pihalla. Tuollaisia hommia teen ja kaikkea myös piihahommia niin kannattaa kysellä vaan kaikilta.

Vierailija
22/22 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on avuttomia eikä ne jaksa kysellä töitä tutuilta tai mistään. Kysyin itse töitä yhdeltä kaverilta jonka tunsin 9 luokalla. Se otti yhteyttä facessa ja kyseli mitä minulle kuuluu. Oltiin parhaita kamuja koulussa ja kysyin siltä että tietääkö mistä sais hommia niin sillä oli heti minulle kuukauden työ. Tein sille salaojaremontin ja se asui maalla ja tarvitsi jonkun joka tekee  homman. Töitä saa kysymällä ihan keneltä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla