ainainen huuto iltapesulla!
kirjoitin jo tämän yhden kerran mutta taisi hävitä bittiavaruuteen.... no, anyway.
Tyttömme 1 v 9 kk, inhoaa suihkua ja iltapesua ja huuto on sen mukaista. Alkaa jo rasittaa tämä jokailtainen huuto! Auttakaa!! Varsinkin tukanpesu noin kerran viikossa kuullostaa siltä, että henkeä jo uhattaisiin.
Tyttö ei ole koskaan pitänyt suihkusta, kylvystä kylläkin ja kylvetimme häntä pitkään, noin 1½ vuotiaaksi asti. Sitten yhtenä iltana sanoi itse, että haluaa suihkuun. Se oli sitten mukavaa noin viikon parin verran kunnes hauskuus loppui kuin seinään vaikka mitään erikoista ei tapahtunutkaan. Sen jälkeen ei sitten kelvannut kylpykään vaan sama huuto alkoi siitäkin.
Olen yrittänyt kaikki " sirkustemput" ja on lelua mukana tai saa pitää itse suikua tai olen käynyt hänen kanssaan suihkussa tai milloin mitäkin. Joku juttu saattaa tepsiä kerran, mutta ei missään nimessä kahta...
Auttakaa, alkaa jo rasittaa tämä huuto, ei millään jaksaisi joka ilta kuunnella hirveää huutoa (ja kyse ei ole mistään pienestä kitinästä). Antakaa edes vertaistukea ;-)))
Kommentit (5)
Pojat ovat 6v ja 3v.
Eivät ole oikeastaan koskaan tykänneet suihkuttelusta. Molemmat pelkäävät sitä, kun silmiin menee vettä. Joten hiustenpesu on todella vaikeeta.
Vanhemman pojan kanssa menee vähän paremmin. Sitten kun hänet ensin vastalauseista huolimatta saa suihkuun. Annan hänen joskus levittää shampoon itse ja sitten saa itse kaataa kupilla vettä päähänsä.
Nuorempi pojista alkaa melkein heti itkemään, kun mainitsenkin suihkuun menemisen. Hiukset pestään väkisin ja poika huutaa :(
Kylvyssä tykkäävät paremmin käydä, mutta saunaan ei kumpaakaan saa. Muutaman kerran ovat elämänsä aikana käyneet saunassa.
Joten neuvoja mulla ei ole antaa tuohon tilanteeseen.
ei suihkua joka ilta, jos on amme niin hanan alla voisi pestä krittisemmät paikat pesusienellä, meillä ei tykätä suihkusta eikä käydä suihkussa
kylmempää vettä, meidän poika tykkäsi vauvana aivan kylmästä vedestä pyllypesulla, ja vieläkin kylpyvesi mielummin haalean kylmää kuin kuumaa, vaikkakin saan sen laitettua tarpeeksi lämpöiseksi ettei tule pojalle kylmä.
mene mukaan suihkuun, anna lapsen suihkuttaa sinua, naamaa, tukkaa ym.
Suihku voi tuntua pahalta iholla, liian isot vesireiät suihkussa/kova vedenpaine, taikka ääni on kova ja epämiellyttävä.
En ole ite viel kokeillu, mutta radiosta äippä kuuli, että jollain oli auttanu uimalasit ongelmaan. En sitten tiedä, että oliko heillä vain hiustenpesu ongelmana vai koko suihkuttelu, mutta heillä se oli auttanut, kun silmiin ei päässyt vettä. Pitäisi käydä nyt ostamassa uimalasit ja kokeilla josko helpottaisi... Hiustenpesu on kyllä aivan kamalaa, kun toinen huutaa ihan kauhuissaan!
Kiitos kommenteista.. emme siis ole ainoita. Minä olen ostanut jopa ne uimalasit, joista ei meillä ollut mitään hyötyä. Tämä iltana suihkutin tyttöä käsisuihkulla (siis sillä joka on lavuaarissa yhteydessä, mutta meillä ihan suihkun ja lattiakaivon vieressä joten toimii myös siten). No se oli tänään oikeen hauskaa, ei huudettu yhtään. Huomenna tod. näk ei enää...
jatkamme harjoituksia. Ehkä muistelen kaiholla näitä aikoja sitten kun tyttö 15 vuotiaana seisoo tuntikausia suihkun alla...
Joka ilta ja aamut yhtä vaikeita...en ymmärrä myös, miksi ne pesut on niin vaikeita, varsinkin yleensä tuhat kertaa vaikeampaa on pesut isin kanssa. Tyttä täytti just su 2v.
Ja yleensäkin täälläon alkanut ihan hirvee uhmaikä!! =/ Siis vois sisso, kun mikään ei mee perille! Ei mikään. Tänään ollut sellanen taistelujen päivä, että oksat pois... Toivotaan että näillä meidänlapsilla alkaa pesutkin sujua hyvin...suihkussa käyntiä meilläon kylläaina rakastettu. Ollaan kyllä käyty 1v asti vauvauinnissa, että uskon sen paljon auttavan!
Voimia ja jaksamisia myös teille=)