Lasku vai ruoka?
Sanotaan että laskulle et saa enää maksuaikaa vaan olisi maksettava heti. Mutta jääkaapissa vain valo seuraavat 2 viikkoa jos maksat sen laskun. Kumman teet?
Kommentit (27)
Ostan ruokaa. Kahdessa viikossa laskuun tulee korkeintaan perintäkuluja jos sinne saakka edes ehtii.
Vierailija kirjoitti:
Ostan ruokaa. Kahdessa viikossa laskuun tulee korkeintaan perintäkuluja jos sinne saakka edes ehtii.
Tämäkin voi olla hyvä mutta myös eräpäivän siirto sovitusti. Stressi vähenee kun tietää hoitaneensa asiat kuntoon asiallisesti.
Itselläni noin 20e lasku muuttui noin 60e laskuksi kun meni epähuomiossa ulosottoon. Jos on varaa kolminkertaistaa laskusi niin mikä ettei, anna vaan mennä ulosottoon.
Itse yrittäisin neuvotella maksuaikaa ja jos ei onnistu niin sitten leipäjono, sukulaiset ja ystävät.
Se mitä sun kannattaa tehdä, riippuu ihan siitä kuinka paljon rahaa sulla yheensä on käytettävissä. Jos sulle tulee ihan ok summa 2 vkon päästä, niin ei silloin ole väliä jollain pienillä myöhästymismaksuilla. Jos sulla on jatkuvasti tosi pienet tulot, ylimääräiset kustannukset aiheuttavat sen että olet vaan ensi kuussa vähän aiemmin pa.
Eli jos olet köyhä, maksa lasku. Jos olet jostain syystä vaan tilapäisesti pa, voit ostaa ruokaakin. Jotenkin toi sun tilanne, jossa laskujen päivämäärät on jo valmiiksi tapissa, kuulostaa tolta ekalla vaihtoehdolta. Joten maksa lasku ja syö mitä saat.
Vettä ja leipää pari viikkoa. Kyllä aikuinen kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vettä ja leipää pari viikkoa. Kyllä aikuinen kestää.
Kyllä kestää, kaurapuuroa ja makaroonia yms.
Ei kannata kuitenkaan pitää näitä itsestäänselvyyksinä.
Suosittelen että pitäisitte jokainen lähimmistänne huolta. Itsellänikin on esimerkiksi hyvin ikävä tilanne, olen elämässäni täysin yksin eikä ole ketään joka voi minua auttaa joten kokemukseni on todellakin huolestuttanut minua tämän nykyajan suhteen. Olen silti aina valmis auttamaan itse kaikkia jotka tarvitsevat apua, jaan myös tietoa, neuvoja ja kaikkea muuta yleistä hyvää koska tiedän sen auttavan samalla enemmän kuin voisi edes ajatella. Kaikki hyvä työ on eteenpäin.