Hiiret tulevat sisälle omakotitaloon. Auttakaa!
Nyt kun kelit on kylmenneet niin on ilmestynyt hiiren kakkaa keittiön pöydälle ja välillä kuuluu ihmeellistä rapinaa. En ole vielä nähnyt itse hiirtä ja olen jo asettanut kyllä sille ansoja. Ällöttää ajatus että jossain meidän kodissa piileksii hiiri tai hiiriä jotka levittää tauteja. Auttakaa! Miten olette saaneet hiiret pois?
Kommentit (305)
Hei ystavat hyvatjattakaa nyt herrajumala minut rauhaan ja keskittykaa johonkin muihin asiohin vai pitaa pahaa Mina on teille tehnyt?!
Täysin hiirineutraalia omakotitaloa ei ole olemassakaan, valitettavasti.
onko ne nirsoja vai syökö ne vaan helvetican juustoa?
Ei hitto et me voimaannuttiin! Kaikki stagella inspiroitu ihan SAIRAASTI!
Vierailija kirjoitti:
Täysin hiirineutraalia omakotitaloa ei ole olemassakaan, valitettavasti.
Höpöhöpö, kirjoitin tuolla jo aikaisemminkin, olen kolmessa eri okt:ssa asunut eikä yhtään hiirtä ole ollut, ei edes pihallla. Mökilläkin on useampi rakennus, mutta ei niissäkään ole ollut hiiriä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi saatiin omakotitalo myytyä. Ei koskaan enää.
Onneksi pääsin kerrostalosta eroon. Ei koskaan enää. Torakoita ja sitä kyttäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa etsiä ja tilkitä ne raot, joista hiirut pääsee sisälle. Jos ei itse osaa ja löydä niin kannattaa pyytää ammattilainen apuun.
Hiiret tulevat niin pienestä raosta, että esim. rintamamiestalo tulisi kääriä pussiin ennen kuin saisi reitit tilkittyä. Mutta tosiaan kissa on ainoa jolla on ennalta ehkäisevä vaikutus. Kovilla pakkasilla on ulostetta roskis kaapissa, mutta hiiret eivät uskaltaudu peremmälle. Jos uskaltautuu, kissa hoitaa homman. Meille tulevat kellarista keittiön roskiskaappiin. Kaapin sokkelit kissa käy siirtämässä pois paikaltaan ja välillä hoitelee hiiren nousuvaiheessa. Hiirenloukku taasen on siistein tapa ja pitää kissan madottomana. Välillä viereinen huone on kuin teurastuksen jäljiltä. Parhain on yhdistelmä; kissa ja loukku. Pitää vaan varmistaa ettei kissa vahingossa pääse paikkaan, missä loukku on.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo vielä mitään mutta meille tuli rottia 80-luvulla rintamamiestalossa. Edellinen asukas piti kaatopaikkaa pihan perällä ladon takana :) Pakko oli muuttaa pois.
Ei käynyt mielessä tilata tuholaistorjuhaa ja siivota tunkiota pois? Semmoista se on maalla. Ei osata, ei ymmärretä.
Uus päivä on armo uus voi taivas voi taivas tieräkkös ronna mitä
mene takas ulilaudalle postailemaan niitä sammakoita jonne
Helsingin arvoalueella paha rottaongelma
Töölöläisen taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja sai odotella kaupungin reaktiota siisteysongelman hoitoon pitkään. Siinä ajassa rotat aiheuttivat ongelmia taloyhtiössä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/91a8e746-adac-4bd4-aaf0-5595ead06350
HS: Rotta nousi wc-pöntöstä asuntoon ja puri nukkuvaa ihmistä Helsingissä
Helsingin Sanomien mukaan rotat kulkevat nykyään mielellään helsinkiläiskotien viemäreissä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7be49f02-fc46-4d46-a028-7e59a477f435
Muuttakaa neukkukuutioon niin saatte ihan omat lemmikit.