Denna kedja är en kontaktkedja till Sverige för det fall att något nödläge uppstår i Finland!
Denna kedja är en kontaktkedja till Sverige för det fall att något nödläge uppstår i Finland!
Nog kunde vi skriva lite om dagens nyheter här på svenska varje dag. 'Dagens Nyheter' råkar vara namnet på en svensk dagtidning som samarbetar nu med Huvudstadsbladet i Finland.
Vet du vad är 'hätävara' på svenska? Det ordet kan du behöva om något nödläge uppstår.
Skiv på någon papperslapp eller någonstans några telefonnummer i Sverige, t ex till tidningar, om du inte känner några personer i Sverige. Sådana nummer kan du behöva om något nödläge uppstår i Finland.
Ha inte dina telefonnummer enbart i din telefonapparat!
Telefonnummer till andra länder där du känner några?
Kommentit (5)
Vem kan skriva på svenska? Hur är det? // Andra språk du behärskar mycket väl och som pratas i länder där du känner folk?
Vad menar du med att vi skall i en nödsituation ringa utomlands? Om livet här blir outhärdligt gäller det att ta sig iväg härifrän, vart man nu kan ta vägen beroende på faran. Släktingarna kan ju ringa mig ifall de är oroliga. Ellet vänta på besked, kanske jag dyker upp bakom dörren inom sinom tid
Varmaan ruotsissakin tarvitaan poimijoita, muuta vaan. On hyvin ymmärtettävää ettei kaikilla ole riittävästi älykkyyttä suomen opetteluun.
Teistäkö meille apua? Olitte niin surkeita, ettei teitä edes otettu NATOon heti!
Jag har en bil.