Keskimäärin Kela maksoi viime vuonna etuuksia 2820 euroa henkilöä kohden
Hei, haloo. Moni ei saa edes palkkaa noin paljon. Tuo on vielä keskiarvo, ketkä "tienaa" Kelalla järkyttäviä summia?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0e tukia saan, lääkkeitä en käytä ja työterveys on missä käyn joka neljäs vuosi.
Minä olen hyvä ihminen yhteiskunnalle, käyn töissä, ei lapsia enkä tukia saa.
Makselen ainoastaan veroja jotta muut ihmiset saa tukia yhteiskunnalta, siksi persut.
M33
Olet kuitenkin ilmaisen peruskoulun käynyt. Ja kuljet yhteiskunnan rakentamia teitä pitkin.
Niin olen mutta peruskoulun käy jokainen ja jokainen kulkee yhteiskunnan rakentamia teitä pitkin.
Tasa-arvoa on se että kaikille samat.
M33
Sinäkin olet oikeutettu ihan samoihin etuuksiin, jos sellaiseen tilanteeseen joudut että niitä tarvitset. Ehdot ovat samat kaikille. Minäkin saan tukea nyt, mutta sain juuri kokoaikaisen työn, joten tuet loppuvat kohta. Mitä luulet että minulle olisi käynyt jos en olisi saanut tukea silloin kun sitä tarvitsin? Voin kertoa että ei hyvin. Itse maksan kyllä mielelläni verot tulevasta työstäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0e tukia saan, lääkkeitä en käytä ja työterveys on missä käyn joka neljäs vuosi.
Makselen ainoastaan veroja jotta muut ihmiset saa tukia yhteiskunnalta, siksi persut.
M33
Olet kuitenkin ilmaisen peruskoulun käynyt. Ja kuljet yhteiskunnan rakentamia teitä pitkin.
Niin olen mutta peruskoulun käy jokainen ja jokainen kulkee yhteiskunnan rakentamia teitä pitkin.
Tasa-arvoa on se että kaikille samat.
M33
Sinäkin olet oikeutettu ihan samoihin etuuksiin, jos sellaiseen tilanteeseen joudut että niitä tarvitset. Ehdot ovat samat kaikille. Minäkin saan tukea nyt, mutta sain juuri kokoaikaisen työn,
Ehdot ovat surkeat. Tuet vaan pois ja hyvä vaan että niitä hallitus leikkaa. Asumistuki ja lapsilisä pitäisi poistaa kokonaan.
M33
Vierailija kirjoitti:
1.Kivijärvi
2. Rautavaara
3. Kaavi
4. Puolanka
5. Juuka
6. Vesanto
7. Rääkkylä
8. Pudasjärvi
9. Polvijärvi
10. Pyhäjärvi
näyttää persujen kovista puheista huolimatta siltä, että kyllä ne ovat ne "etelän vetelät" jotka pohjoista sekä maaseutua elättävät.
Taitaa kuule kustannukset tulla isoista välimatkoista muun muassa. Eipä ole tuollapäin yhtä toimivaa julkista liikennettä kuin etelä-suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Melkein jokainen saa jotain kelan etuutta. Moni ei tajua, kun myös lääkekorvaus on kelalta.
Yksityisellä käydyt lääkärinpalkkiot, niistäkin vähennetty Kela-korvaus, ennen kuin maksat. Lapsilisää saa moni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa nyt edes tuo juttu loppuun asti, niin tiedätte mistä nuo lukemat oikeasti koostuvat:
"Tavallisin Kelan maksama etuus on sairaanhoitokorvaus. Miltei 3,8 miljoonaa suomalaista sai viime vuonna sitä.
Toiseksi tavallisin on lapsilisä, jota maksettiin yli 950000 lapsen vanhemmalle. Kolmanneksi yleisimpiä ovat eläke-etuudet. Niitä Kela maksoi liki 577000 eläkkeensaajalle."
Koskapa lapsia noissa Rautavaaroissa ja vastaavissa ei enää ole, kyse on siis pitkäaikaissairaista jotka saavat päälle asumistukia ja toimeentulotukia.
Sitten nämä älynjättiläiset äänestävät tilastollisesti perussuomalaisia 95% todennäköisyydellä etenkin jos ovat miehiä. Ja ampuvat itseään omaan nilkkaan.
ELÄKELÄISIÄ
Vierailija kirjoitti:
Keskimääräiset summat VUODESSA kuten viime vuoden jutussa selkeämmin sanotaan.
Henkeä kohden laskettuna eniten etuuksia maksettiin Rautavaaraan ja Sallaan. Rautavaarassa asukkaat saivat Kelalta keskimäärin 3704 euroa ja Sallassa 3657 euroa asukasta kohti vuodessa.
Olisi voinut tämänkin vuoden jutussa selkeäämin ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Saajat per vuosi, top 10 vielä kaikki syvällä maaseudulla. Helsinki ei ole lähelläkään top kymppiä tai edes top kolmea kymppiä, mutta niin vaan ne maalaiset täällä huutelevat että he elättävät "Helsingin elätit".
Unohdit että ne maalaiset on isoksi osaksi niitä Etelä-Suomen vanhentuneita vanhempia ja isovanhempia. Hups. Kuinkas ne sinne korpeen unohtui.
Vierailija kirjoitti:
M33
Et muuten ole. Ilman lapsia et ole tuottamassa valtiolle lisää veronmaksajia, joten siinä mielessä olet turha. Valtio tarvitsee tulevia veronmaksajia ja siksi tukee lapsiperheitä.
Ihminen saa tehdä todella monta vuotta töitä ennen kuin muuttuu valtiolle rahaa tuottavaksi. En muista vuosia mutta pitää olla todella kovat tulot, että se tapahtuu aikaisemmin. Googlaamalla löydät varmaan tämän laskelman, jos kiinnostaa. Luultavasti et ole vielä osaasi maksanut ja kun vanhenet, siirryt luultavasti taas saamapuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Joku saa 5640e,koska en saa senttiäkään.
Et koskaan ole käynyt lääkärissä tai ostanut mitään reseptilääkettä? Muista että valtion rahoittamia olet joka tapauksessa käyttänyt.
Haluatko tasa-arvon vuoksi myös kolmen tonnin vuotuiset lääkekorvaukseni? Ja samalla sairauden, jota niillä lääkitsen?