Suomalainen menestysresepti 2024 OFFICIAL
Mtv:n kanavalla alkoi toissapäivänä uusi kausi "Suomalainen menestysresepti"-sarjaa. Edellisiltä vuosilta tutut tuomarit Jyrki Sukulan johdolla mukana ja ensimmäisessä jaksossa valittiin ruokainnovaatio-semifinalisteja.
Tämä on ollut suosikkiohjelmani siitä alkaen kun ensimmäinen kausi julkaistiin eli viitisen vuotta sitten.
Tällaisisa innovaatioita oli tarjon ensimmäisessä jaksossa. En viitsi spoilata kertomalla mitkä viisi näistä pääsivät semifinaaliin. Haluaisin mielipiteitänne?
- sienijerky (osterivinokkaasta tehty)
- herkkupirtelö (kolme eri makua: mansikkajuusto, suklaabrownie, korvapuusti)
- autentic döner from Finland (kolme makua: muikku, kana ja nauta-karitsa)
- notkea vuusto (juokseva vegaanijuusto esim. kastikkeeseen tai pizzaan)
- pizzamuffinsi (nimi kertoo kaiken,suolainen versio)
- miitles-valmisruoka (lihaton ja kalaton valmisruoka)
- säilykevalmisruoka ja jälkiruokasäilyke
- viljaton piirakkapohja (perunakuitujauheesta tehty)
- taikinapatukka (kolme makua: kaura,kardemumma ja pipari)
- röstivohveli (perunaraasteesta tehty vohveli)
Katso lähetysajat : Suomalainen menestysresepti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2006)
Eikä ole. Itse kaura on gluteenitonta, mutta saattaa kontaminoitua käsittelyssä. Puhdaskaura on tavallista kauraa, joka käsitellään täysin erillään gluteenipitoisista viljoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauravuoka voitti
Kaura ei sovi kaikille. Vaikka ei olisi keliakiaa. Tai eihän "peruskaura" ole gluteeniton/puhdas.
Kyllä kaura sopii kaikille, joilla ei ole keliakiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauravuoka voitti
Kaura ei sovi kaikille. Vaikka ei olisi keliakiaa. Tai eihän "peruskaura" ole gluteeniton/puhdas.
Mistä tiedät? 😂
Vierailija kirjoitti:
Onko Shakey-pirtelössä ollenkaan makuina mitään marjoja tai hedelmiä? Onko kaikki variantit suklaa- tai leivonnaispohjaisia?
Ei valitettavasti ole. Makuina suklaabrownie ja puhkikulutettu trendimaku salted caramel. Itse rakastan eniten juuri marja- ja hedelmäpohjaisia pirtelöitä. Ne on mulle suurempaa herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Oi haluan testata röstiä ja sen kanssa vaikka katkarapukimara tai miksei jokin pulled pork bbq tyyppinenkin? Kylmäsavulohi ja tilli-sitruuna tuorejuusto kostuke? Lisää reseptejä/ideoita?
Raasta peruna karkeaksi raasteeksi. Purista ylimääräinen neste pois. Sekoita kananmunan, suolan ja haluamisesi mausteiden kanssa. Paista vohveliraudalla.
Tadaa! Sinulla on röstivohveli noin 1/100 hinnalla tuohon valimistuotteeseen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauravuoka voitti
Ei sovi. Kaikki muut viljat menee. Ainoastaan kaura aiheuttaa voimakkaat vatsakivut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Shakey-pirtelössä ollenkaan makuina mitään marjoja tai hedelmiä? Onko kaikki variantit suklaa- tai leivonnaispohjaisia?
Ei valitettavasti ole. Makuina suklaabrownie ja puhkikulutettu trendimaku salted caramel. Itse rakastan eniten juuri marja- ja hedelmäpohjaisia pirtelöitä. Ne on mulle suurempaa herkkua.
Pakkausjaksossa Teemu esitteli banaani-toffeen. Miksihän siitä luovuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Itse kaura on gluteenitonta, mutta saattaa kontaminoitua käsittelyssä. Puhdaskaura on tavallista kauraa, joka käsitellään täysin erillään gluteenipitoisista viljoista.
Ihan vain gluteeniton kaura on se nimike, jolla myydään kauraa, joka ei ole ollut muiden viljojen kanssa samassa käsittelyssä.
Terhi puhuu kaurasuurimoista, mä en edes tiedä mitä ne on. Eikö kaurapuuro ainakin tehdä kaurahiutaleista, mikä noiden ero on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi haluan testata röstiä ja sen kanssa vaikka katkarapukimara tai miksei jokin pulled pork bbq tyyppinenkin? Kylmäsavulohi ja tilli-sitruuna tuorejuusto kostuke? Lisää reseptejä/ideoita?
Raasta peruna karkeaksi raasteeksi. Purista ylimääräinen neste pois. Sekoita kananmunan, suolan ja haluamisesi mausteiden kanssa. Paista vohveliraudalla.
Tadaa! Sinulla on röstivohveli noin 1/100 hinnalla tuohon valimistuotteeseen verrattuna.
Idiootti. Osaan tehdä kyllä pirtelöä ja muffiniakin itse...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät saaneet koostumusta pirtelömuotoon linjastotuotannossa. Toki tuokin maku olisi ollut puhkikulutettu ja varsin äklömakea. Moni tykkää raikkaista juomista eikä tunkkaisista ysärimauista.
t .eri
Kaurasuurimot on kokonaista jyvää, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Terhi puhuu kaurasuurimoista, mä en edes tiedä mitä ne on. Eikö kaurapuuro ainakin tehdä kaurahiutaleista, mikä noiden ero on.
Kaurasuurimo on kaurahiutale ennen litistämistä. Noin pelkistetysti. Kyllä suurimoistakin puuroa voi tehdä. Kypsyy vain kauemmin kuin hiutaleet. Uunissa valmistettu kaurasuurimopuuro on herkkua. Samoin toki ohrasuurimopuuro, jota aikoinaan oli koulujenkin ruokalistoilla.
Pirtelömies taisi olla maansa myynyt, kun ei tullut voittoa. Yhtä ylimielisen ärsyttävä oli finaalissa kuin koko ohjelman ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätän tuon kauravuoan ihan periaatteesta kauppaan. Koko ohjelman aikana ei ole kerrottu, mitä tuo edes sisältää. Tympeää ja epämääräistä touhua. Pitäköön salaisen vuokansa.
No se sisältää kauraa :D Eipä noista muistakaan ole mitään yksityiskohtaisia ainesosaluetteloita käyty läpi. Jokainen kuluttaja kun osaa itse lukea tuoteselosteen, kun tuotteet saapuvat kauppohin.
Vuoallinen kauraa? Ei kiitos.
Kiinalaisen riisipohjaisen vuokaruuan sijasta tässä suomalaiseen kauraan pohjautuva vuokaruoka. Ruuassa muutkin ainesosat jauheliha/kana/metsäsienet/kasvikset kaikki kotimaisia. Todella ruokaa Suomesta. JES!
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ole halunnut kertoa edes sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kaurasuurimot on kokonaista jyvää, eikö niin?
Ruokaisasta, höyryttämättömästä kaurasuurimosta ruokalisuke valmistuu 15-20 minuutissa ja se maistuu koko perheelle. Se on erinomainen vaihtoehto aktiiviselle liikkujalle tai terveellisiä ruokavalintoja suosivalle. Kokeile kaikkeen riisin sijasta.
Kaurasuurimoista voi keittää myös puuroa joko liedellä tai uunin lempeässä lämmössä hauduttaen. Suurimoita ei ole ei ole litistetty hiutaleiksi, joten niiden kypsyminen puuroksi kestää hieman kauemmin. Liedellä puuro valmistuu reilussa tunnissa ja uunissa hauduttaen 2,5 tunnissa.
Google on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toffee ei paljon eroa 'salted caramelista'. Samaa imelyyttä, eikä raikkautta, mitä pelkkä marja- tai hedelmäpirtelö olisi. Ihan hyvä, että pudotettiin pois.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan röstivohvelia ja vohveliraudan 😅 Muut tuotteet jää hyllyyn.
Ostat perunaa, raastat ja maustat, voit vaikka laittaa munan sitomaan, jos haluat. Voit sitten paistaa sen sen kummemmin pakastmatta paistinpannulla tai sillä vohveliraudallasi. Rahaakin säästyy melkoinen määrä. Googlaa råraka, jos et usko.
Kyllä. Eikä sen enempää muffinssi kuin pirtelökään ole mikään UUTUUS. Niitä on ollut kaupoissakin myynnissä vuosikausia.