Mikä joululaatikoista on suosikkisi? Mulla oli lapsena aina lanttulaatikko, nyt aikuisena imelletty perunalaatikko.
Kommentit (40)
Isäni tekemä lanttulaatikko 😊 ollut lapsuudesta asti suosikkini. Lanttulaatikko noin yleisestikin.
Rasiallinen eli laatikollinen suklaakonvehteja.
Lanttulaatikko on ykkönen, kakkosena imelletty perunalaatikko. Perunalaatikko suuritöisin, ja joka vuosi sama jännitys onnistuuko imellytys. Myös bataatti- ja porkkanalaatikot ok. Kaikki itse tehtyinä.
Hyi ei mikään. Porkkanalaatikkoa vois ehkä kerran syödä,ja maksalaatikko on ok, vaikka ei ole joululaatikko mutta sitä syön muutenkin ympäri vuoden aina välillä
Rosolli on ihan hyvää ja syön, jos on itsetehtyä.
rosolli on paskaa ja kaikki muut laatikot paitsi lanttulaatikko
siksi joulun jälkeen haen pulkalla aina pulkan täyteen ruokajonosta lanttulaatikkoja, muita en jaksa ottaa kun ne ei kiinnosta
Lapsena porkkanalaatikko. Nykyisin suosikki itsetekemäni bataattilaatikko. Se on niin hyvää, lanttukin menee, muita en kaipaa
Vierailija kirjoitti:
Rasiallinen eli laatikollinen suklaakonvehteja.
Palmuöljylaatikkoa siis.
Imelletty perunalaatikko tai lanttulaatikko.
Herkkua lipeäkala valkokastikkeessa ja perunoita, toisena joulupäivänä.
ihania olivat kaikki äidin tekemät ruuat. Hänellä karjalainen tausta ja piirakoista alkaen teki kaiken itse. Minä olen eläkkeeellä ja yritän samaan malliin kuin hän. Pöydöt notkuivat ja vaikka yöllä syödä. Miten silloin nuorena jaksoikaan syödä niin paljon. Haudutettu punakaali kuului myös mukaan. Tietysti 13 kilon mehevä kinkku. Lopusta sitten hernekeitto myöhemmin.
Imelletty perunalaatikko ykkönen pienestä pitäen. Kaikista tykkään, mutta en ymmärrä sitä jos porkkanalaatikkoon laitetaan riisiä. Porkkanalaatikko on hyvää ilman sitäkin. Maksalaatikosta olen tykännyt myös mutta en syö sitä enää kun en syö lihaakaan. Voisin syödä maksatonta laatikkoa jos sitä olisi tarjolla.
Mitä te syötte jos jotkut ruuat on paskoja. Millainen joulupöytä teillä on.
Isäni tekemä perunalaatikko. Ainoa oikea ja samanlaista ei kukaan muu osaa tehdä. Eli kun isästä aika jättää, päättyy myös tämän perunalaatikon aika.
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa tai älkää, mutta joulupöytääni kuuluu janssoninkiusaus. Sitä ja porkkanalaatikkoa.
Samma här! Janssons frestelse, nam.
Kaalimadon Joululaatikko. Joka päivälle on uusi muoviesine, jota voi käyttää itsetyydytykseen.
Inhonnut kaikkia joululaatikoita lapsesta asti ja enpä ole sen pakottamisen jälkeen niitä kyllä syönytkään.
Siis kaikki nämä tasa-arvoisesti,imelletty wau, lanttu-ja porkkana. näitä marraskuussa ja aina tammikuu loppuun. ns talvikauden ruokaa.
ikkää en voi ymmärtää miten joku mieltää sen ympärivuotisen maksalaatikon muka jouluruuaksi. maksa toimii puhistajana eläimellä,ei toimi meillä ikinä tuo loota.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te syötte jos jotkut ruuat on paskoja. Millainen joulupöytä teillä on.
Noloa sanoa ruuan olevan paskaa tai hyi. Vähän kunnioittavammin ,kuitenkin hyvistä raaka-aineista valmistettuja. Aina voi sanoa, että jokin ruoka ei ole ihan makuuni. Nolaate vain itsenne. Ja ovatko nuo ihmiset kärsineet esim nälkää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Kaalimadon Joululaatikko. Joka päivälle on uusi muoviesine, jota voi käyttää itsetyydytykseen.
kyllä oot tyhmää, muka joku nokkela, ei vaan taukki, mee pois nolo molo
Olen pienestä saakka tykännyt eniten lanttulaatikosta. Pari vuotta sitten tein kokeeksi pienen punajuuri-aurajuustolaatikon, ja siitä tuli toinen suosikkini. Harmi, kun muut meillä eivät syö sitä, niin en viitsi pelkästään itselleni sitä kokkailla.
Lanttulaatikko! Ilman sitä ei tule joulua! Osaan tehdä myös erittäin hyvää porkkanalaatikkoa ja teen sitä joskus muulloinkin, kuin jouluna. Perunalaatikosta en välitä, keitän mieluummin kuoripäällisiä perunoita joulupöytään.