Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suklaat ja pähkinäallergia

Vierailija
21.11.2024 |

Te joilla on tai lapsilla on pähkinäallergia niin voitteko listata mitkä suklaat, keksit ja jäätelöt ovat turvallisia allergikolle? Yleensä niin pienellä präntätty tuoteseloisteisiin, että saattaa sisältää pähkinää.

Joulusuklaista olen löytänyt vain yhden jossa ei ole ja jonka ei sanota saattavan sisältää pähkinää on After Eight suklaat.

Helpottaisi huomattavasti listaus, ettei joka suklaasta tarvitse kaupassa tihrustella silmälaseilla tuotepakkauksia.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä merkeillä on pähkinättömiä suklaita:

NOMO

Dammenberg

Brunberg

Goodio

Luettelit juuri kaikkein paskinmmat suklaat. 🤣

Kyllä ne on pähkinäallergiselle kaikkein parhaat.

Vierailija
22/38 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa saa hippusestakin anafylaktisen reaktion, kuten minun lapseni, joten kaikki tuotteet, jotka edes saattavat sisältää pähkinää tai maapähkinää, ovat kiellettyjä.

Voi kyynel 😢

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NOMO

Dammenberg

Brunberg

Goodio

Menepä nyt takaisin oppitunnille.

Vierailija
24/38 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NOMO

Dammenberg

Brunberg

Goodio

Kyllä ne on pähkinäallergiselle kaikkein parhaat.

Tuon makuisia suklaita saa sekoittamalla kaakaojauhetta kookosrasvaan. 

Vierailija
25/38 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös pähkinöallergia mutta voin kyllä syödä tuotteita jotka on saattaa sisältää. Pystyykö lapsesi? Minulta on verikokeilla testattu anafylaksiaherkkyys ja sitä ei ollut.

Pähkinä allergiasta pääsee eroon siedättämällä kuten kaikista allergioista. 

Ei pääse.

Vierailija
26/38 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös pähkinöallergia mutta voin kyllä syödä tuotteita jotka on saattaa sisältää. Pystyykö lapsesi? Minulta on verikokeilla testattu anafylaksiaherkkyys ja sitä ei ollut.

Ei pääse.

Kyllä pääsee, sinulla ei ole vain halua kärsivälliseen siedättämiseen. 

Vierailija
27/38 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse.

Britanniassa tehty tutkimus on antanut erittäin toiveikkaita tuloksia allergian nujertamiseksi. Melko yleinen ja jopa hengenvaarallinen pähkinäallergia saatiin parannettua neljältä lapselta siedätyshoidon avulla.

Vierailija
28/38 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siedätä itsesi vaikka akkuhapolle.

Vierailija
29/38 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/38 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä miten aikuiset ihmiset tulevat pätemään sillä mitä itse pystyvät syödä, sen sijaan että vastattaisiin alkuperäiseen kysymykseen.

Vierailija
31/38 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä miten aikuiset ihmiset tulevat pätemään sillä mitä itse pystyvät syödä, sen sijaan että vastattaisiin alkuperäiseen kysymykseen.

Käsittämätöntä miten aikuiset ihmiset eivät osaa lukea ja tekevät ihan omia tulkintojaan.

Vierailija
32/38 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣😆

Vierailija
33/38 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse.

Kyllä pääsee, sinulla ei ole vain halua kärsivälliseen siedättämiseen. 

Ok. En ole vain kuullut, että sitä Suomessa annettaisiin, ja omatoimisesti se on hengenvaarallista.

Vierailija
34/38 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä miten aikuiset ihmiset eivät osaa lukea ja tekevät ihan omia tulkintojaan.

Sattuiko omaan nilkkaan? Kerropa missä kohtaa ap kysyi että onko mahdollista siedättää pähkinälle? Siitähän tässä nyt viime viesteissä väännetään.

Vierailija
35/38 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattuiko omaan nilkkaan? Kerropa missä kohtaa ap kysyi että onko mahdollista siedättää pähkinälle? Siitähän tässä nyt viime viesteissä väännetään.

En minä edes kirjoittanut tuota kommenttia, joten ei osunut yhtään mihinkään. En vaan tajua joidenkin ihmisten tapaa väännellä toisten sanomisia ja pillastua ihan kaikesta. 

Vierailija
36/38 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä edes kirjoittanut tuota kommenttia, joten ei osunut yhtään mihinkään. En vaan tajua joidenkin ihmisten tapaa väännellä toisten sanomisia ja pillastua ihan kaikesta. 

Tervetuloa palstalle

Vierailija
37/38 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa palstalle

Olen kirjoitellut täällä jo yli 23 vuotta.

Vierailija
38/38 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs täällä on hermostuttu tästä minun kommentista! :D Ihan ajattelin vain ystävällisesti kertoa, että sen anafylaksiaherkkyyden voi mitata verikokeilla. Minulla myös pähkinöistä kurkku turpoaa ja kieli, mutta ei tule anafylaksiaa. Pystyn syömään kuitenkin noita saattaa sisältää -tuotteita. Ymmärrän hyvin että jotkut eivät pysty, mutta monet välttelevät varmuuden vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä