Vessaharjat tiskikoneeseen
Minulla on tapana ne pestä siellä mutta mieheni sisko sai hirveän kohtauksen ja huusi että ei voi. Minä olin kyllä ajatellut että kuumeneehan se astianpesukone ihan valtavasti niin siellä kaikki bakteerti taintuu. Olen sen jälkeen sitten pessyt erikseen astiat ja vessaharjat. Miten teillä tehdään?
Kommentit (33)
En kylläkään laittaisi veskin harjoja lähellekään astianpesukonetta. Mulle riittää kun laitan ämpäriin tarpeeksi desifiointiainetta ja veskiharjat (niitä on kaksi) sinne likoamaan kerran parissa viikossa. Yhden hengen talous mutta kaksi veskiä. Lisäksi lurautan desifiointiainetta sinne harjakaukaloon myös.
Tietysti voi pestä. Pestään pyykkikoneessakin vaikka vauvojen paskavaippoja.
Ei se kone siitä saastu. Tiskikoneessa on vielä kovemmat myrkyt millä pestään.
Toivon että tämä aloitus ei ole totta. Tosin tiedän tyypin joka oikeasti pesi wc-renkaan astianpesukoneessa.
No voiko tuon imurin harjan, jolla puhdistin tietokonetta, laittaa astianpesukoneeseen.
Tää mietityttää. Olen ennen pessyt sen harjapään astianpesukoneessa. Nyt mua pelottaa, että siellä tulee
jotain pöpöjä astioihin ja suuhun?
Teen oikeasti niin eikä mitään ongelmaa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Voihan ne pestä jos on erillinen kone asioille ja vessaharjoille.
Miten sen koneen saa erilliseksi? Minulla on samassa astioiden kanssa vessaharjat. Ei ole mitään erillistä osastoa.
ap
Vierailija kirjoitti:
En kylläkään laittaisi veskin harjoja lähellekään astianpesukonetta. Mulle riittää kun laitan ämpäriin tarpeeksi desifiointiainetta ja veskiharjat (niitä on kaksi) sinne likoamaan kerran parissa viikossa. Yhden hengen talous mutta kaksi veskiä. Lisäksi lurautan desifiointiainetta sinne harjakaukaloon myös.
Itselläni vuosikausia ollut sama wc-harja enkä ole sitä pessyt, huuhtelen vain pöntön pesun yhteydessä oikein kuumalla suihkulla. Siinä se huuhtoutuu. Pitää kyllä kohta ostaa uusi harja.
Tästä ketjusta näkee miten paljon täällä on trolleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni vuosikausia ollut sama wc-harja enkä ole sitä pessyt, huuhtelen vain pöntön pesun yhteydessä oikein kuumalla suihkulla. Siinä se huuhtoutuu. Pitää kyllä kohta ostaa uusi harja.
Siis itsehän pesin sitä imurin kestosuodatinta ihan todella astianpesukoneessa... en nyt tiedä, pesisinkö enää. Nyt se vähän kauhistuttaa ajatuskin.
Ihmisten tyhmyys yllättää vieläkin. Hyi hel vetti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä uusin harjat kerran vuodessa. Ei maksa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten tyhmyys yllättää vieläkin. Hyi hel vetti
No tuo ap voi olla trolli. Muuten olen pessyt astianpesukoneessa noita imurin osia ja voin kertoo, että toimii. On kuitenkin käynyt niin, että mun pää/aivot on vaihdettu ja en uskalla enää.
Pelkään, että se on terveysriski.
Miksei sairaaloissa ja lääkärien vastaanotolla myös vain vähän huuhdella kuumalla vedellä instrumentteja tai laiteta lääkärin kaffekupin kanssa samaan astianpesukoneeseen. Oletteko ihan pipejä. Ei bakteerit jotkut e.colibakteerit lähde pelkällä kuumalla vedellä vaan tarttuvat vielä astioihinkin. Siinähän sitten sairastatte.
Vierailija kirjoitti:
Miksei sairaaloissa ja lääkärien vastaanotolla myös vain vähän huuhdella kuumalla vedellä instrumentteja tai laiteta lääkärin kaffekupin kanssa samaan astianpesukoneeseen. Oletteko ihan pipejä. Ei bakteerit jotkut e.colibakteerit lähde pelkällä kuumalla vedellä vaan tarttuvat vielä astioihinkin. Siinähän sitten sairastatte.
Noinhan se melko varmasti menee ja olen kyllä aina tiennyt, että jos ei ole desinfiointi myös pesussa leviää/jää pöpöjä. Mutta kun pihi huomaa, että astianpesukoneessa saa uudenveroisesti ja käyttöikää jatkettua, tulee kiusaus... vaikka voisihan ne imurintarvikkeet pestä mieluummin pyykinpesukoneessa. Sitä en muuten hoksannut. Mut sitten niihin tarttuu naapurin pllulimat ja ei niillä voi enää puhdistaa tietokonetta tai omaa sänkyä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis itsehän pesin sitä imurin kestosuodatinta ihan todella astianpesukoneessa... en nyt tiedä, pesisinkö enää. Nyt se vähän kauhistuttaa ajatuskin.
Ne samat bakteerit on huoneilmassa mitkä ovat kulkeneet imurinsuodattimen läpi.
Itselläni on vain vessaharja, jolla pesen sekä pytyn että astiat. Paljon säästää siinäkin, kun ei ostele ylimääräisiä ja tarpeettomia harjoja talouteen.
Voihan ne pestä jos on erillinen kone asioille ja vessaharjoille.