Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä pyykinpesuaine haja-asutusalueelle?

21.02.2007 |

Suositelkaa!

Olen käyttänyt Ecoverin nestemmäistä, puolentoista litran pullo vajaa 8e. Mutta siitä pullosta taitaa tulla vain 14 koneellista. Olen laittanut kyllä vähemmän ainetta kuin suositellaan, mutta pullo hupenee silti parissa viikossa. Musta hyvää ainetta, mutta tietääkö joku hyvän ja edullisemman aineen?

Muutenkin kiinostaisi hyvät, tehokkaat ja ympäristöystävälliset tuotteet kodin siivoukseen. Kehukaa omia suosikkejanne!

Niin ja miten olette saaneet poistettua pinttyneitä rautatahroja?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä jostain saa tilattua.

Vierailija
2/4 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä ei synny mitään ympäristölle haitallista, ne voi kompostoida ja maksavat vain noin 0,10 ¿/koneellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tyytyväinen GNLD:n ympäristöystävällisiin, tehokkaisiin ja riittoisiin tuotteisiin. Pyykinpesujauhe G1 riittää vuodeksi jos peset koneellisen päivässä, ja hinta pesukertaa kohden on samaa luokkaa kuin edellä mainituilla pähkinöillä (11-14 senttiä kerralta riippuen siitä, ostatko tuotteen jälleenmyyjältä vai oletko itse rekisteröitynyt mukaan).

Pyykinpesuaineeseen tarvitaan aina pehmennintä, joka usein on, kuten tiedät, haja-asutusalueilla ympäristöä rasittavaa fosfaattia. G1:ssä käytetään kuitenkin toista vaihtoehtoa, zeoliittia, joka on ympäristölle turvallista. Netistä, esim. kestovaippainfon sivuilta löytyy kriittistä tekstiä zeoliitista, mutta oikeastihan se on lähinnä savipölyä, jota meillä ainakin miehen vaatteiden mukana jo luonnostaan kulkeutuu koneeseen... Mielestäni zeoliitti ei kuitenkaan aiheuta ongelmia, kunhan pesuainetta ei annostella liikaa, ja kone puhdistetaan säännöllisesti vaikkapa sitruunahapolla. Ja muistetaan käyttää niitä korkeampiakin lämpötiloja väliin. G1 sisältää 5-15% zeoliittia, eli ei lähellekään kolmasosaa kuten ilmeisesti jotkin muut pesuaineet. Yleensä siis vaihtoehtoina ovat vain joko zeoliitti tai fosfaatit (tai kalliimpi sitraatti nestemäisissä aineissa). Ovatkohan pesupähkinät harva poikkeus tästä?? En ole ennen kuullutkaan niistä, ainakin kuulostavat tosi " luomuilta" . Mutta pointti: zeoliitti on ympäristöystävällinen, fosfaatit eivät ole!

Muita pesuaineita GNLD:llä joihin olen tyytyväinen ovat Super10 ja LDC. Näiden kahden lisäksi ei juuri muita aineita enää tarvita. Eri vahvuiset laimennokset puhdistavat kaiken uuneista ikkunoihin, astioista käsipyykkiin, kädet, lattiat ym. ym. Ovat tosi riittoisia ja edullisia.

Ympäristöystävällisyydestä vielä, että ennen myynnissä olleesta konetiskiaineesta löytyi joku aine, joka ei täyttänyt tiukkoja kriteereitä, joten tuote poistettiin markkinoilta.

Että näin meillä, jospa jotakin uuttakin!

Vierailija
4/4 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita pesupähkinöitä varmaan kokeilen.

kävin katsomassa noita GNLD nettisivuja ja siellä sanottiin että pyykinpesuaineessa on 15-30% zeoliittia? No jokatapauksessa en ole kiinnostunut sen kaltaisista tuotteista.

Lähinnä biologisesti hajoavat aineet hakusessa. Zeoliitti (allergisoi meillä) ja fosfaatti ovat pois suljetut vaihtoehdot meillä.

Itse olen tonkinut kaupat läpi viimeaikoina ja löytänyt muutaman vaihtoehdon. UniversalStone on kiva tehokas puhdistusaine ja pyykkiin SoftCare nestemmäinen aine. Toi softcare vaikuttaa hyvälle ja suht edulliselle ja pakkauksessa ainakin luvataan olevan ympäristöystävällinen ja kotimainen. Sonetilta on jotain kokeilussa, samoin ecoverilta ja Olehyvä sarja kiinnostaisi jos sitä jostain löytyisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän