Kannattaako 28 neliön yksiö sisustaa itselle vai myös muille??
Tarkoitan että ostaa esim 4 ruokapöydän tuolia vai vain yksi itselleni?
Kommentit (22)
Riippuu varmaan haluatko kutsua sinne kylään ihmisiä vai et. Ihan oma valinta.
Itseppä siinä asut niin tee sellainen missä itse viihdyt.
No riippuu siitä, mihin tarkoitukseen asuntoa käytetään. Jos olet siellä aina yksin, tuskinpa tarvitsen 4 tuolia. Jos taasen luonasi käy ihmisiä syömässä, 4 ruokapöydän tuolia on järkevä valinta.
Miten asunnon neliömäärä liitty tähän`?
Itselle tietenkin. Vieraita kutsut sen verran kuin mahtuu tai tapaat heitä kaupungilla.
Itse miettisin tuonkokoista asuntoa ainoastaan sijoitusasuntona, millaiset pintamateriaalit ym. ovat riittävän hyvät, että menisi vuokralle.
Vierailija kirjoitti:
Mieti sitä, ääliö. 28 neliöön ei kovin kummoista edustustilaa sisusteta, Olen asunut sen kokoisessa yksiössä. Sinne mahtui sänky, kirjahylly, korituoli, pöytä jota käytin työpöytänä ja ruokapöytänä sekä pari tuolia.
Onko tapanasi kutsua kolme vierasta kerralla ruokailemaan? Jos on, niin sitten mietit jo sisustaessa miten asian järjestät, pöytähän voi olla jatkettava, tuoleja kaksi ja jossain jemmassa kaksi jakkaraa. Jos on muita istumapaikkoja, niin kahvitteluvieraan pärjää ilman ruokapöydän ääressä istumista. Eli sisustat omien käyttömieltymysten mukaan. Joku kokee tarvitsevansa sängyn ja sohvan, kun jollekin on ok pitää sänkyä sohvan korvikkeena.
Hommaa muutama kalu varastoon. Tarvittaessa muunnat asunnon kätevästi kesällä lyhytvuokramajoitukseen. Itse voit mennä mummolaan.
Itselle sisustaisin.
Ruokapöytään liittyen sellainen taittopöytä voisi olla kätevä. Siihen mahtuu 2-6 ihmistä ruokailemaan ja menee pienenä ollessa pieneenkin tilaan. Pinottavia jakkaroita voi ostaa lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti sitä, ääliö. 28 neliöön ei kovin kummoista edustustilaa sisusteta, Olen asunut sen kokoisessa yksiössä. Sinne mahtui sänky, kirjahylly, korituoli, pöytä jota käytin työpöytänä ja ruokapöytänä sekä pari tuolia.
Ei tarvitse ruveta riehumaan. Voi vastata ihan asiallisesti. Ap ei mielestäni puhunut edustustilasta, vaan sisustuksesta. Mielestäni siihen sisustaako asuntoa itselle vai muille, ei vaikuta asunnon koko, vaan asunnon käyttötarkoitus. Voihan tuollaisen yksiön ostaa vaikka airbnb käyttöön, jolloin sisustus on luonnollisesti eriliainen kuin omana kotina. Eikä 28 neliötä ole mikään este hankkia esim. mainitut neljä ruokapöydäntuolia. Pienenkin pöydän ympärille mahtuu sen verran tuoleja, jos on tarve.
Olen koko aikuisikäni (67 v.) asunut yksin, mutta ikinä ei ole käynyt mielessä vaihtoehto, että omistaisin vain yhden ruokapöydän tuolin. Pitäisikö vaikka kahvivieraiden istua lattialla?
NO voi herranjestas, TIETENKIN KOKO SUVUN TILAISUUKSIA VARTEN.
Samahan se, miten itse viihdyt, mutta valmistaudu siihen, että järkkäät siellä häät sadalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen koko aikuisikäni (67 v.) asunut yksin, mutta ikinä ei ole käynyt mielessä vaihtoehto, että omistaisin vain yhden ruokapöydän tuolin. Pitäisikö vaikka kahvivieraiden istua lattialla?
Kaikilla ei käy kahvivieraita tai muitakaan vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Mutta oletko miettinyt että joillain ei ole "kahvieraita?" Ainiin, et ole
Hyvä sänky, ruokapöytä ja tuolit, kirjahylly. Näin oli mun yksiö kalustettu ja siinä viihdyin yksin ja yhdessä kaverien kanssa. Tuolit voi olla pinottavia jakkaroita, jotka toimii myös yöpöytänä.
Tyhjentelen tässä kolmiota pikkuhiljaa ja suunnittelen paluuta yksiöön. Mua ahdistaa rojun määrä ja siivottava pinta-ala.
Vierailija kirjoitti:
Itse miettisin tuonkokoista asuntoa ainoastaan sijoitusasuntona, millaiset pintamateriaalit ym. ovat riittävän hyvät, että menisi vuokralle.
T. vuokralla asuva tyhjätaskuinen pöljä, joka jatkuvasti provoilee ja kuvittelee asuntokuplan puhkeavan ihan lähiaikoina.
Opiskelijalapsellani on tuon kokoisessa yksiössä pieni ruokapöytä ja tuolia siinä. Lisäksi työpyyä ja työtuoli. Eli 3 tuolia asunnosss ja voi sängylläkin istua.
28 neliöön ei mitään 4 hengen ruokapöytää kannata laittaa. Muutenkin ruokapöydän tuolien valinnassa, jos niitä hankkii, miettisin jotain kevyitä taittotuoleja, kuten myös kevyttä pöytää.
Kannattaa sisustaa itselle . Harmittaa että olen ostellut ruoka-astioita kuudelle ja nyt tyhjän panttina erinäisistä syistä johtuen . Elä elämääsi itsellesi .