Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas sössin kännissä asiani. Miksi voi miksi mä en osaa olla juomatta???

Vierailija
21.02.2007 |

Inhoan lisäksi krapulaakin. Ja mulla ei tunnu olevan mitään kohtuutta, kun pääsen alkuun juomisessa. Aina vedän överit ja mokaan asioita.

Päätän usein, että enää en juo. Taas kestää kaksi viikkoa ja teen saman päätöksen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi mulle käy niin vaan parisen kertaa vuodessa. Mutta kuitenkin ihan hirveetä se on ! Ja nyt mä vannon et edellinen sössiminen oli se kaikista viimesin kerta!

Vierailija
2/15 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen... Mut " pelasti" alkoton mies, jonka kanssa olen saanut 2 ihanaa lasta. Hae apua, aloita vaikka täältä www. paihdelinkki. fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätä, että et enää juo ikinä yhtään. Mulla onnistuu, kun olen sopeutunut ajatukseen, että en missään tilanteessa juo pisaraakaan. Ei tee ees mieli enää.

Vierailija
4/15 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin olla hyvin juomatta vaikka puoli vuotta. Silloin tällöin osaan kyllä pysyä kohtuudessa, ei mitään ongelmaa.

Mutta nyt viimeiset ehkä kymmenen kertaa - tolkuton känni, kauheita mokia, vielä kauheampi morkkis...

Ehkä mä pidän totaalisen lakon vaikka kesään asti ja pohdiskelen suhdettani alkoholiin. Mulla vaan ei tunnu pysyvän mopo käsissä.

ap

Vierailija
5/15 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota nollatoleranssi. mä kuulun myös niihin joille ei viina sovi, siksipä en enää ota. kun aika kuluu, ei tee enää edes mieli.

Vierailija
6/15 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juot vaan sen 20 ¿ ja sitten kun se loppuu niin loppuu juominenkin... Ellet sitten anna muiden tarjoilla ;)

Vierailija
7/15 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee sillon tällön överiksi kans toden teolla. Kerran kuukaudessa saatan jotain ottaa, ei aina edes kännejä. Haluaisin kuitenkin olla täysin absolutisti.

Vierailija
8/15 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kannattaisi vaihtaa miedompiin,ainakin se känni tulisi hitaammin?

Vierailija
9/15 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin näen enää painajaista, että juon vahingossa esim. oluen.

Vierailija
10/15 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" juon vaan 20¿" tai " otan vaan pari" . ainut mikä toimii on nollatoleranssi. -8-

Vierailija
11/15 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eikö kannattaisi vaihtaa miedompiin,ainakin se känni tulisi hitaammin?

Eilenkin join pelkkää siideriä ja silti onnistuin olemaan aika humalassa.

mä koetan nyt tsempata vappuun asti tän juomisen kanssa.

ap

Vierailija
12/15 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

surffaamalla päihdelinkin sivuille se on www . paihdelinkki . fi

Myös alkon sivuilla löytyy vinkkejä siihen miten juomistaan voi hallita.

Eihän siinä mistään alkoholismista tosiaankaan kaikilla ole kysymys, ja joskus voi riittää ihan että asian tiedostaa ja sitten funtsii miten juoda vähemmän tai esimerkiksi mitä juoda. Jos tolkku menee väkevistä, niin sitten välttää niitä. Jos ongelma on että juo liikaa " vahingossa" ja sitten sössii, niin voisit vaikka ajatella että juot joka toisen alkoholia ja joka toisen vettä tai vaikka limsaa tai mehua. Ja tadam, heti on puolet vähemmän alkoholia.

T yksi sosiaalityön opiskelija

Vierailija
13/15 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä käyminen tee kenellekään pahaa.

Vierailija
14/15 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yhdellä ystävälläni on tällainen ns taipumus (tai miksi sitä pitäisi sanoa), että hän ei kestä juuri yhtään alkoholia. Pari pulloa keskiolutta, ja tyyppi on jo niin humalassa, että menttää kontrollinsa. Monesti surullinen seuraus on se, että hän tilaa lisää ja huomalan nousukulma on jyrkkä ja nopea.

Painajaismaista, sillä toivon aina, ettei hän ottaisi just ollenkaan, sillä liian usein olen nähnyt kamalan lopputuloksen. Ihan pienistä määrustä on kyse siis. En tunne asiaa syvällisemmin, tarvitsisi ottaa selvää kyllä.

Toivoisin, että hän oppisi tilaamaan esim alkoholitonta olutta tai jotain muuta vastaavaa. Raitis linja ei minusta ole ollut vaikea, itse en ole juonut viinilasillista enempää vuosiin (on pienet lapset).

Vierailija
15/15 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko myös, ettei kannataesim. lukea huonekalujen kokoamisohjeita, eikun kokoamaan vaan!? Laitatko myös ruokaa ilman reseptiä?

Mua kiinnostaa tämä siksi, että monet alkoholistit (joka ap ei siis mielestäni ole) ovat erityisen haluttomia ottamaan mitään ohjeita tai neuvoja vastaan tyyliin: " ominavuin tästä selvitään" . Sama kuin opettelisi ajamaan autoa itsekseen ilman mitään opetusta tai kutomaan sukkaa aivan umpimähkään. Ongelmana on käsittääkseni se, että ei oikeesti halua oppia, vaikka sanookin haluavansa. Miten tästä tilanteesta pääsee yli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän