Paljonko olette jo investoineet joulunviettoon?
Mulla mennyt noin 600 € tähän mennessä, lähinnä koristeisiin, joulukukkiin, kynttilöihin, leivontatarpeisiin ja viineihin sekä muihin juomiin.
Kävin aamulla Tokmannilla ostamassa kynttilöitä, 6 kpl punaisia ja valkoisia kynttilälyhtyjä, paristoja jouluvaloihin ja sähkökynttilöihin.
Eilen kävin ostamassa ekat joululahjat ja käärepapereita, naruja ja rusetteja.
Kun ensiviikolla menen Hkiin töihin, ostan miehelle ja tyttärelle lahjat sieltä.
Ihanaa, kun tulee joulu ja saa koristella kodin, leipoa ja laittaa ruokia.
Meillä joulun aika alkoi viimeviikonloppuna, kun siivottiin ja koristeltiin tallit ja lampola ensimmäistä kertaa jouluksi. Mies haki isoon halliin katajanoksia maljakkoihin ja juotiin glögit pihalla
Kommentit (27)
Ap lienee näitä tekopyhiä, joiden mielestä kristillisyys on pakotettava jokaiselle vaikka väkisin, mutta jonka joulunvietto on kulutusjuhlaa ja uhraamista mammonan alttarilla.
10 e, weli ostin tarjouslohen ja pistin pakastimeen. Muuta en aio hankkiakaan. Tosin toivon että muut olisivat tuhlaavaisemmalla tuulella kun menen joulumarkkinoille myymään himmeleitä.
0e.
Joulua vietetään kyllä ja tykkään joulusta kovasti. Entiset koristeet riittävät ja lahjaostokset tulevat olemaan pieniä. Osan lahjoista neulon itse. Ruokiin menee sitten mitä menee.
Ostin kuusenjalan neljällä eurolla kirpparilta. Voisin tuoda joulukuusen mökiltä pitkästä aikaa kun olen tällä kertaa yksin. Muuten ruokiin menee jonkun verran mutta pitäähän sitä jotain syödä joka tapauksessa.
Eipä mitään, kun ei harrasteta tuota hömppäjuhlaa.
Alle 40€
Muutaman lahjan ostin jo aikoja sitten. Tänään menen poikani kanssa shoppailemaan ja hän pääsee ostamaan ensikertaa itselleen joulukoristeen. Tahtoisin myös katsella hieman piparimuotteja.
Olen tehnyt paljon itse joulukoristeita edellisinä vuosina, ja ne ovat yhä tallessa, joten sen pojan koristeen lisäksi, en aijo rahoja käyttää koristeisiin. Hyasintin toki hankin, koska sen tuoksu tuo mieleen äitini, jolla oli aina violetti hyasintti jouluisin korkean kaapin päällä!
Sen verran että kaivoin äsken 2 kynttelikköä kaapista ja asensin ikkunoille. Mulla on tulevan muuton takia suursiivous ja irtaimiston hävitys käynnissä. Lasketaanko se?
Ihmisten joulustressi johtuu siitä, että ne haluavat stressata. Ei ole pakko.