Miten kestää avioeron tuoman pettymyksen, häpeän ja itsesyytökset?
Kommentit (42)
Itse taas koen syvää häpeää siitä, että en ole saanut mahdollisuutta parisuhteeseen. Mutta kuulen jo korvissani kuinka minun vain kehoitetaan laskemaan rimaa..... Kieltämättä kun tosianaan luen kun kirjoituskai kumppaneista tai erityisesti ex-kumppaneista, niin yritän ajatella välillä, että ehkä minun oikeasti pitäsi olla vain tyytyväinen elooni, kuvaukset kumppaneista (tai ex kumppaneista) ovat vaikuttaneet toisinaan siltä kuin kirjoitettaisiin/ kuvailtaisiin ihmishirviöilta, joiden koko olemassa olo rakentunut siihen, että ovat voineet luoda tosielle pahan olon ja loukata ja satuttaa häntä monin tavoin. Jostain ihneen syystä monta kertaa on rinnalle on tullut mukaan lapsiakin,
Olen tuo, jolle vastaat.
Erostani on jo vuosia, ja nyt ymmärrän, että häpeäni oli turhaa ja vailla totuudenpohjaa. Mutta heti eron jälkeen se tuntui tuolta. Tunteelle ei mahda mitään, vaikka järki sanoisi toista.
Ja mitä tulee toisen vastaajan ehdottelemiin kahvin keittämisiin, niin minä, jos kuka, olin juurin tuollainen 50-luvun pikkuvaimo. Luoja kuinka taivuin kaikkeen, mihin mies halusi minun taipuvan. Eron jälkeen huudatin biisiä Kun mikään ei riitä.