Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomi sucks, suunnittelen vakavissani muuttoa Ruotsiin. Kokemuksia ja vinkkejä?

Vierailija
19.11.2024 |

Olen aina ollut sellainen, joka tarttuu tekoihin sitten kun ns kuppi on mennyt nurin. Olen vaihtanut alaa, työpaikkaa jne eli pystyn kyllä vaihtamaan elämäni suuntaa. Nyt tuntuu aiemmin rakas Suomi olevan sellaisessa suossa, että.olen vakavissani harkinnut muuttoa Pohjois-Ruotsiin, ehkä Luulajaan. Syyt: oikeistohallituksen kurjistamistoimet vailla mitään uskottavaa visiota tulevaisuudesta. Järjettömät hinnat asumisen ja infran suhteen. Koko ajan pakkaa jotain saamarin hulevesi/kompostointi/lisämaksuja, yhdistettynä.sairaan kalliiseen terveydenhoitoon (jonne pääsy on arpapeliä).

Osaan ruotsia ja tein kesätöitä Ruotsissa opiskelijana, joten ruotsalainen meininki on tuttua, vaikka varmasti muuttunuttakin. Olen työeläkkeellä, joka tietääkseni voidaan maksaa ulkomaille, toisin kuin kansaneläke. Katsoin jo asuntoja ja yllätyksekseni vuokrat olivat paljon halvempia siellä. Haluaisin kuulla kokemuksia ja näkemyksiä, jos olet esim asunut Ruotsissa. Vinkkejä muistakin maista? En ole kiinnostunut kuumista maista enkä käytä alkoholia. Enempi luonto/vaellusihminen, joten isot cityt ei kiinnosta.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen aina ollut sellainen, joka tarttuu tekoihin sitten kun ns kuppi on mennyt nurin."

Mitä sä täällä vauvapalstalla kirjoittelet, mene sinne Ruotsiin niin kuin olisit jo! Pääseehän sieltä aina takaisin, jos ruoho ei olekaan siellä vihreämpää. Et vaikuta tekoihin tarttuvalta ihmiseltä, jos vielä kaipaat itseäsi ja päätöstäsi tukemaan anonyymien mielipiteitä.

Vierailija
22/50 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän pakollinen iigorien: Suomalainen, muuta pois maasta!- ketju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas kaikenlaista kommenttia. Kiitos muutamista asiallisista vastauksista! Kuten mainitsin, en ole muuttamassa isoihin etelän kaupunkeihin, vaan johonkin pieneen tai keskikokoiseen, luonnon tulee olla lähellä. Suomessa minulla on talo, jonka aion myydä joskus. Nyt ei kannata. Siksi muuttaisin ainakin aluksi vuokralle. Olen keskituloinen, luottotiedot kunnossa, joten voin etsiä vapailta markkinoilta. Onko Ruotsissa jotain oikotien tapaista palvelua? Kiinnostaa myös tietää onko terveysasemalle kuukausien jonot?

Vierailija
24/50 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ligorien?

Vierailija
25/50 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on sitä varten, että sieltä.voi saada myös hyödyllisiä vinkkejä. Sitä voi siis käyttää muuhunkin haukkumiseen ja öyhöttämiseen. 

Vierailija
26/50 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivalla, junalla, lentokoneella ja autolla pääsee. Myy suurin osa tavaroistasi niin matkustuskulut pienenevät.

Vierailija
27/50 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verovirasosta hetu,sitten avaamaan pankkitili,ja viiden vuoden kuluttua voit ottaa Ruotsin kansalaisuuden.

Vierailija
28/50 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marin on onnistunut köyhdyttämään Suomen joten älä oikeistoa syytä . Ruotsi on täysin kurassa, miten täällä kuvittelet selviäväsi?

Marin? Älä nyt vttu pjaskaa puhu, Marinin aikaan ihmisillä oli ostovoimaa ja työllisyys hyvä. Nyt on suurtyöttömyys ja Suomi ottanut velkaa enemmän,kuin edellinen hallitus yhteensä,ja Suomi lähes lamassa. 

Ei kai ne huvikseen velkaa ota vaan peittääkseen Marinin lahjoitukset. Jumalattomat rahat Kreikaan,Italiaan ja Espanjaan.Harakatkin nauraa hänen tyhmyyttään , etkö ymmärrä?

Vierailija
29/50 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marin on onnistunut köyhdyttämään Suomen joten älä oikeistoa syytä . Ruotsi on täysin kurassa, miten täällä kuvittelet selviäväsi?

Marin? Älä nyt vttu pjaskaa puhu, Marinin aikaan ihmisillä oli ostovoimaa ja työllisyys hyvä. Nyt on suurtyöttömyys ja Suomi ottanut velkaa enemmän,kuin edellinen hallitus yhteensä,ja Suomi lähes lamassa. 

Ei miettinyt Suomen kojhtaloa kun aukaisi lompakon. Ruotsi lainasi, Marin lahjoitti.Olipa valmis lahjoittamaan lentokoneetkin Ukrainalle. 

Vierailija
30/50 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkään pahempia konflikteja, jopa sotaa Venäjän kanssa. Se on yksi motiivi muuttaa Ruotsiin. Suku lähti kahdesti evakkoon Karjalasta ja ukki muutti Amerikkaan joskus kauan sitten. Sukulaisia muutti 70-luvulla Ruotsiin töiden perässä, eipä tämä kauhean vieras skenaario ole mulle. En etsi töitä, olen eläkkeellä.

Vierailija
31/50 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas taas kaikenlaista kommenttia. Kiitos muutamista asiallisista vastauksista! Kuten mainitsin, en ole muuttamassa isoihin etelän kaupunkeihin, vaan johonkin pieneen tai keskikokoiseen, luonnon tulee olla lähellä. Suomessa minulla on talo, jonka aion myydä joskus. Nyt ei kannata. Siksi muuttaisin ainakin aluksi vuokralle. Olen keskituloinen, luottotiedot kunnossa, joten voin etsiä vapailta markkinoilta. Onko Ruotsissa jotain oikotien tapaista palvelua? Kiinnostaa myös tietää onko terveysasemalle kuukausien jonot?

Muuta Karlstadiin tai Åmåliin. Kaveri muutti kymmenisen vuotta sitten ensin ekaan ja sitten tokaan (on siinä lähellä, mutta vielä maaseutumaisempi). Rakastaa asua siellä. Ihmiset ystävällisiä ja seutu rauhallista. Paljon kaunista luontoa. Elintaso parempi kuin Suomessa samalla rahalla. 

Vierailija
32/50 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin tulla sanomaan, että jag med. En ole tosin aiemmin juuri Ruotsissa asunut, mutta Englannissa kylläkin. Ruotsissa näkyy olevan tosiaan asuminen halpaa Tukholman ulkopuolella ja sukulaisia minulla on Etelä-Ruotsissa. Siellä ollaan käyty, ja silmiinpistävää on ollut naapurien ystävällisyys ja fiksuus. Huolehtivat toisistaan iloisesti. Turvallisuusasiat ei ruotsalaisia huoleta yhtään, suomalaisia enemmänkin.

Töistä en tiedä, avoimia työpaikkoja näkyy olevan aika paljon, mutta osastoa "henkilökohtainen avustaja". Ehkä tuollainen 50% työaika siinäkin hommassa voisi toimia.

Yksiö noin 800 euroa kuussa. Nyt juuri mostetaan vuokria jopa 45 %. Sairasta. 

Vierailija
33/50 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin hinnat ovat matalat, koska ruotsin kruunu on heikko euroon verrattuna. Ei se muusta johdu.

Vierailija
34/50 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miettinyt Suomen kojhtaloa kun aukaisi lompakon. Ruotsi lainasi, Marin lahjoitti.Olipa valmis lahjoittamaan lentokoneetkin Ukrainalle. 

Ei avannut lompakkoa, eikä luvannut. Iigorien viha Marinia kohtaan ei laannu, tai muuten laantuu trollien palkanmaksu.

Vierailija
35/50 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta Karlstadiin tai Åmåliin. Kaveri muutti kymmenisen vuotta sitten ensin ekaan ja sitten tokaan (on siinä lähellä, mutta vielä maaseutumaisempi). Rakastaa asua siellä. Ihmiset ystävällisiä ja seutu rauhallista. Paljon kaunista luontoa. Elintaso parempi kuin Suomessa samalla rahalla. 

Hieno kaupunki se Åmål. Siitä on elokuvakin tehty. Kuvaa hyvin sitä tunkkaisuutta kaupungissa. Fucking Ämål on elokuvan nimi. 

Vierailija
36/50 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessako sairaan kallis terveydenhoito? Muuta tosiaan Ruotsiin äläkä esimerkiksi Saksaan, missä on pakollinen, kallis sairasvakuutus. Lycka till.

Vierailija
37/50 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoja voi etsiä mm täällä:

https://www.hemnet.se/

Kyllä sitä pätäkkää saa olla runsaasti, jos aikoo muuttaa jonkin kaupungin lähistöön.

Metsäpaikkakunnilla, joilla ei ole mitään palveluja jäljellä, saa tietysti halvemmalla jopa ok-talon.

Vierailija
38/50 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno kaupHieno kaupunki se Åmål. Siitä on elokuvakin tehty. Kuvaa hyvin sitä tunkkaisuutta kaupungissa. Fucking Ämål on elokuvan nimi. 

Ei ole kuvaakaan kuvattu Åmålissa vaan kokonaan just siellä Karlstadissa. Nippelitietona sulle. 

Vierailija
39/50 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen ongelma on kansantalouden heikko kasvu kun on jämähdetty finanssikriisin ajoista 16 vuodeksi samalle tasolle. Tuottavuus ei siis ole noussut pätkän vertaa. Vuosituhannen vaihteesta palkat ovat kaksinkertaistuneet ja kuluttajahintaindeksi on noussut liki 60 prosenttia niin että työssä olevat ovat saaneet lisää rahaa jonkin verran. Valtio on ottanut 16 vuoden aikana velkaa yli 100 miljardia euroa joten eipä tuo rahaelvytys ole auttanut.

Valtiolla me

Kyllä kehitys on ihan toiseen suuntaan. Nykyinen hallitus poisti alvin alarajahuojennuksen pienyrittäjiltä, eli heiltä, joiden laskutus on alle 30 000 euroa. Tarkoitus on ilmeisesti ajaa kaikki paitsi kaikkein rikkaimmat kansalaiset työttömiksi ja lopulta ilmaistöihin. Kommunismia pukkaa. Mielestäni ruotsalainen sosialismi on kuitenkin onnistunut konsepti, siellä talous kasvaa, työllisyys hyvä, eikä kukaan vaadi täydellistä ruotsia tehtävissä, joissa sitä ei tarvita.

Vierailija
40/50 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Ruotsiin meinaat muuttaa, niin ainakin hanki ase ja opettele ampumaan. Panssaroitu autokaan ei ole haitaksi.

Ja opettele kunnioittamaan muslimeja.

Ja pukeudu köyhästi että eivät ryöstä vaatteita .