GALLUP: Kauanko kesti raskautua uudelleen km:n jälkeen?
Heippa! Hyppäsin tuolta vauvakuume-puolelta Haahuista tänne :) Itsellä keskenmenosta (tuulimuna) jo puoli vuotta, eikä uutta raskautta kuulu eikä näy.
[b][color=blue] Tahtoisinkin kovasti tietää miten kauan muilla on mennyt uuden raskauden alkamiseen km:n jälkeen? [/color][/b]
Oma tilanne alkaa jo todella huolettaa ja olen varma, että elimistö on jotenkin pilalla keskenmenon seurauksena :(
Kiitos vastauksistanne!
Kommentit (17)
Hei,
Meillä keskenmeno viikolla 13 huhtikuussa -06. Elokuussa tulin uudelleen raskaaksi ja nyt odottelemme ensimmäistä pienokaista syntyväksi toukokuun alussa -07. Eli meillä uusi tapahtui kohtuullisen helpoksi. Raskaaksi tulemisen mahdollisuus on ajankohtana melko lyhyt ja jos kierto vaihtelee, voi ovulaatiota olla hankala arivioida. Itse " treenasimme" ovulaation ympärillä puolitoista viikkoa vähintään. Pelasimme siis varman päälle....Plus söin kerran kertarauhas kuurin, jotta kierto saadaan kohdalleen. Tsemppiä!
Hetan-äiti
Ensimmäinen km tuli elokuussa -01 ja uudelleen raskauduin toukokuussa -03 joka meni myös kesken, elokussa -03. Seuraavan kerran tulin raskaaksi lokakuussa -04, enkä oikein jaksanut uskoa senkään kestävän, vaikka yksi normaali raskaus ja synnytys takana -00. Neiti kuitenkin syntyi 07/05 ja nyt olen taas uudelleen raskaana, sai alkunsa 09/06, rv 22+3 ja ainakin tähän mennessä kaikki mennyt hyvin, rakenneultrassa kaikki ok jne.
Eli, älä huoli vaikket heti raskaaksi tulekaan, kaikilla se vaan ei suju niin nopeasti. Ja vaikka tulisikin useampi km peräkkäin (tiedän äidin jolla on nyt 4 lasta, mutta sai lasten välissä 16 km), silti lasten saanti voi olla mahdollista. Jos menee yli vuosi, pyydä päästä tutkimuksiin.
Tsemppiä!
t. hmm + poika 7-v, tyttö 1v 7kk ja masuasukki
Meillä myös vähän pidempään kesti, eli km oli 11/05 ja uusi sai alkunsa elokuun lopulla 06 ja syyskuussa tein plussan ja nyt mennään rv 27 jo kovaa vauhtia!! Älä huoli, joittenkin elimistö vaan vaati pidemmän ajan toipuakseen, että vauvalla on varmasti parhaat mahdolliset oltavat ja olet täysin toipunut fyysisesti!! Mäkin olin jo ihan varma, että no niin, en sitten enää tuu raskaaksi ja kun ajattelin, että nyt lopetan tän ovistikkujen käytön ja päätän, että tulee, jos tulee ja jos ei kuulu, niin sitten tutkimuksiin ja sitten humps, pikkuinen ilmoittikin tulostaan, ilman tikkuja ja hösötyksiä ja kierron laskuja, niin se meillä onnistui ja nyt se kaveri jo melskaa ihan täysillä mun sisällä ja ilmoittelee, että täällä ollaan!! Kyllä se palkinto sieltä tulee, kun vaan jaksatte odottaa!! Onnea kuitenkin tarvitaan ja sitä toivotan teidän matkalle!!!
Tämä on tätä vertaistukea parhaimmillaan, ja helpottaa vähän pahaa mieltä.
[b][color=green] Lisää vastauksiakin olisi vielä ihanaa saada! [/color][/b]
Meillä tämä tuulimunaraskaus sai alkunsa heti ehkäisyn jäätyä pois, joten raskautumisen kanssa ei ongelmia ollut ja sillä faktalla lääkäritkin ovat lohdutelleet. Elokuussa tyhjennettiin kohtu lääkkeellisesti ja vasta lokakuussa, 7,5vkon päästä, alkoivat ekat menkat, jotka kestivät 3viikkoa. Elimistöni siis ei todellakaan ole palautunut heti normaaliksi, ja nyt kun kierto on säännöllinen, ovat tuhruvuodot ennen menkkoja kiusana. Yksi terolutkuuri nyt takana, ja kovasti odotan vuodon vahvistumista normaaliksi menkkavuodoksi. Sitten taas uuteen yrityskiertoon, joka on 4. keskenmenon jälkeen. Minäkin päätin, että kp:viä en laske, en tikuta ovista tms. Katotaan miten käy :)
marraskuussa 2006 ja jo 10.12 sain positiivisen raskaustestituloksen. Lääkärin kanssa juttelin ja ilmeisesti mulla on tullut ovulaatio heti keskenmenon jälkeen, eikä ns normaalin kierron aikana. Eli jo kaksi viikkoa keskenmenostakin voi olla raskaana..
km heinäkuussa (ilmeisesti tuulimuna, rv 8, tyhjeni itsestään).
Yksi kierto odotettiin, sitten kolmannesta mahdollisesta tärppäsi. Ei tuijoteltu kalenteria, mutta joka tapauksessa meillä on seksiä normaalisti 2-3 krt viikossa.
Aurinkoista iltapäivää pohjoisesta päin.
Meillä takana km heinäkuussa -06 ja syyskuun kierrosta sitten raskauduin ja nyt viikolla 21 mennään. Jokaisella tietenkin uudelleenraskautuminen on aina niin yksilöllistä. Tsemppiä mahottoman paljon teille sinne ja muista, nythän alkaa jo olemaan kohta kevättä ilmassa ;)
t. Amalia-Joel ja Tiivi-Taavi 20+5
Ensimmäisen keskenmenon jälkeen meni 11 tai 12 kk kunnes raskauduin. Sekin meni kesken. Seuraava raskaus alkoi 17 kuukauden jälkeen ja nyt olen rv 11 (ja jonka toivon tosiaan vihdoin onnistuvan, jotta saisimme kauan kaivatun pienokaisen). Voit kuvitella, että meinasi jo tosiaan usko loppua - ja siis loppuikin yhdessä vaiheessa.
Eli yritä ajatella positiivisesti. Tsemppiä.
Papu rv 11+3
meillä kesti tulla uudestaan raskaaks noin vuoden verran. Äkkiä se aika vaan meni. Nyt keskenmenosta on 1,5 vuotta ja olen onnelllisesti raskaana. Loppuajasta meinas kyllä hermot mennä ja suunnittelin jo tutkimuksiin menoa, mut sitten onneks ilmesty testiin se kauan odotettu +.
Uma81 10+5
Me yritimme 1. raskautta reilut puolitoista vuotta ennenkuin tärppäsi. Se raskaus päättyi keskenmenoon rv:lla 11+6. Sen jälkeen ehti tulla vain kahdet kuukautiset...ja tulin raskaaksi!! Tätä raskautta on nyt kestänyt onnellisesti 16. viikolle asti. Näinkin voi käydä :)
ensin lapsettomuutta 2v ja sit km huhtikuussa 05. seuraava raskaus alko syyskuussa 06 ja menee hyvin! eli n.1.5v meni välissä ja kaikenlaisia hoitojakin koitettiin. täysin luomuihme tämä kuitenkin on! kaikki on mahdollista... hyvää yritystä ja onnistumista teille :)
Tiina ja " Dumbo" rv 27
Sain keskenmenon elokuussa 2004 ja tulin uudelleen raskaaksi vasta lokakuussa 2006. Tosin ei yritetty mitenkään hampaat irvessä lasta, vaan meiningillä tulee jos on tullakseen. Kiertoni heitti häränpyllyä km:n jälkeen, joten ovulaatiota oli vaikea tietää. Ovistestejä en koskaan kokeillut. Olin välillä pariin otteeseen lääkityksellä vatsavaivojen vuoksi, joten siinä vaiheessa jopa varoin raskaaksi tulemista. Mutta monta kertaa kyllä toivoin raskaaksi tulemista ja petyin yhtä monta kertaa...
Nyt olen rv 24+0 ja toivottavasti kaikki edelleen hyvin
Kiksu ja Eka Vekara
Kesäkuussa teinkin sitten uuden positiivisen raskaustestin.
7-8 kuukautta. Edellinen raskaus meni kesken rv11+2, ei ollut tuulimuna.
Näköjään todella yksilöllistä tuo raskautuminen km:n jälkeen, ei siihen varmasti mitään yleispätevää " sääntöä" ole olemassa.
Täytyy vaan jotenkin jaksaa luottaa siihen, että kun kroppa on valmis, niin sitten tärppi käy. Ja ensi kuussa päästään jo perustutkimuksiin yksityiselle. Sitten on toivottavasti ainakin vähän viisaampi.
Puhaltakaa ihan simona plussasäteitä meille päin,hih :D
Ensimmäinen lapsi ilman yritystä 2003.
Toista lasta alettiin yrittää keväällä 2004. Toisesta kierrosta raskaaksi ja aivan yllättäen km rv 6. Kaavintaan jonka jälkeen toisten kuukautisisten jälkeen taas raskaaksi.
Kolmosta alettiin yrittää kesällä 2006. Toisesta kierrosta taas raskaaksi, mutta keskenmeno rv 7. Ei kaavittu. Yllättäen tulin uudelleen raskaaksi " kerta laakista" ennen yksiäkään kuukautisia ja nyt ultran mukaan mennään viikolla 18.
Voimia yrittämiseen. Musta noi 2 odotettua kuukautta tuntui jo pitkältä. Vauva tulee kuitenkin silloin, kun itse haluaa, ei silloin kun komennetaan. Lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Sen ainakin olen oppinut.
Vompatti ja Möhköfantti
Tuulimunaraskaus kaavittiin pääsiäisenä 03. Sen jälkeen piti odotella se yksi normaali kierto jotta päästiin taas normaalirytmiin. Tyttö sai alkunsa heti toisesta yrityskierrosta ja syntyi sitten maaliskuussa 04.
Eli meillä homma sujui tosi nopeasti, mutta raskautumisen kanssa ei ole siis ollut muutenkaan ongelmaa.
Tuulimuna sai alkunsa ekasta kierrosta
Tyttö toisesta ja nyt kolmas raskaus toisesta yrityskierrosta joten meillä ei ehkäisyä ole todella käytetty suotta.
Tsemppiä yritykseen, sinä kuitenkin tulet raskaaksi kun kerran olet jo kerran tullut joten kyllä se sieltä ajan mittaan toinenkin plussa kyllä tulee. Olen yrittänyt tolkuttaa itselleni että pelkkä raskaaksi tulemisen mahdollisuus on jo paljon enemmän kuin monella muulla. Mutta tiedän ettei se tuossa tilassa paljon lohduta :(
t: typykkä ja pikkukakkonen 10+