Vilkas ihminen
Olen tekemisissä jo keski-iän ylittäneen henkilön kanssa. Hän on kova puhumaan. En saa puheenvuoroa. Jossain vaiheessa hän kysyy minulta jotain ja kun vastaan, niin hän alkaa puhumaan mun päälle. Kun sitten yritän jatkaa sitä aihettani, niin hän tiuskaisee: kuuntele! Anna mä puhun. Hänellä myös vaihtuu aihe kesken lauseen. Jos vaikka hän sanoisi vaikkapa: Pihalla on jo liukasta, mutta mä mietin työpaikan Pertin puhetta eilisessä palaverissa.
Mikä tämä oire on? Hän on kovin osallistuvainen. Illalla töiden jälkeen käy monissa tilaisuuksissa. On näyttelyä ym. Jos käymme konsertissa, niin hän puhuu mulle sielläkin solkenaan. Hän yrittää saada mua jatkuvasti jokaisen kissanristiäisiin mukaan, mutta mä en suostu.
Mua eniten tuossa hämmentää, ettei hän anna suunvuoroa. Tiuskaisee, kuuntele anna mä puhun. En ole koskaan törmännyt tällaiseen ihmiseen. Mä vaan istun hiljaa ja hän saattaa puhua 30min tauotta.
Kommentit (3)
Miten yksinkertainen olet? Etkö osaa ottaa etäisyyttä? Annatko jonkun idiootin määrätä elämästäsi? Voi hyvänen aika, Ap, ota nyt itseäsi niskasta kiinni ja sano, että et halua hänen ystävyyttään jos hän edellleen aina POMOTTAA.
Kyllä olen ottanut etäisyyttä. Lähdin nyt vaan kysymään, onko tämä ADHD oiretta tai jotain muuta?
Mä uskon, että hänelle on tästä sanottu jo muiden taholta. En tiedä ymmärtääkö hän. Olen itsekin sanonut, että nyt en voi puhua. Silti hän aloittaa puheensa. En vaan ole törmännyt moiseen ihmistapaukseen aikaisemmin.
Ei tuo tauoton puhuminen vielä täyspaha ole, mutta minua kyllä närästäisi, jos siihen päälle omat harvat puheenvuoroni lytättäisiin tuollaisella "minä puhun" -asenteella. Ei ole kyse enää pelkästä puheliaisuudesta, vaan piittaamattomuudesta ja röyhkeydestä.