Masentaa. En laihdu ikinä :ó(((
Olen muuttanut ruokavalioni huomattavasti terveellisemmäksi, vältän sokeria ja ylimääräistä rasvaa, en syö karkkeja kuten ennen söin harva se päivä, nyt ehkä kerran viikossa vähän. Liikun (ennen en liikkunut juuri yhtään), lenkkeilen, jumppaan, käyn salilla. Lenkillä ehkä 3 krt viikossa, jumppaan parina iltana ja salilla kerran viikossa. SILTI olen kuin mikäkin syöttöporsas, turvoksissa hyvin usein ja varsinkin näin ennen kuukautisia selvästi turvoksissa :o(( Vaaka näyttää aina samaa lukemaa :o(
Todella turhauttavaa.
Kommentit (22)
Liikun ja syön terveellisesti (joskus hieman herkuttelen) muttaen vaan laihdu. 10 kiloa pitäis saada pois, olen jo monta vuotta yritänyt mutta ei!!!!
Turvotus häviää parissa päivässä. Itse olen karpannut vuoden verran ja viikonloppuna erehdyin mässäilemään hiilareilla. Voi jestas mikä turvotus iski heti! Näytin heti viisi kiloa lihavammalta, onneksi tilanne helpottui kun palasin normaaliruokavaliooni.
kulutuksenne ja syömisenne kalorilaskuri . fi
5 kiloa nyt kuukaudessa, syön hiilareita mutta vähän - vältän pastaa, perunaa ja vaalea leipää. Tsiisus mikä ero on olossa ja ulkonäössä- turvotus tosiaan hävinnyt!
Rasvaa pitää uskaltaa syödä riittävästi, se ei lihota.
Jos ei paljoa, ni paino tippuu hitaammin. Syötkö paljon kasviksia, hedelmiä, runsaskuituisia leipiä?
Olen laihduttanut ennenkin menestyksellisesti joten osaan kyllä laihduttaa, en tiedä sitten vaikuttaako ikä laihtumiseeni (olen 28-vuotias)
mutta tuntuu, että mitään ei tapahdu!!
Olen ollut 2kk laihiksella ja entisestä himomässyttämisestä siirtynyt proteiineja sisältävään ruokavalioon, jota syön 1200-1600 cal päivässä, yritän käydä salilla 3xvkossa...
alkupaino oli ennen " laihista" 76 nyt se on noin 80 :O!!!
Miten voi olla mahdollista, kun oikeasti syön paljon vähemmän nyt kuin ennen laihista.!!!
Toivon, että se tästä kääntyisi laskuun...
pelkästään jo proteiinipitoisen dietin pitäisi laihduttaa vaikka kalorit pysyy samassa. Kuinka rytmität ruokailun ja mitä syöt?
Outoa että paino noilla lukemilla vielä nousee.
Raskaudesta kertyneitä kiloja olen yrittänyt tiputtaa, täysin tuloksetta. Tai oikeastaan niitä kiloja on tullut jo lisää verrattuna synnytyksen jälkeiseen :(
Voisikohan sillä olla mitään tekemistä tässä ettei kuukautiseni ole vieläkään alkaneet?? Vauva on kuitenkin jo 7 kuukautinen ja syö soseita rintamaidon ohella...
turvottaa. Toki yksi leipäpala päivässä ei tunnu mutta enemmän jos syö niin todennäköisesti turvottaa ja lisää makean himoa.
Jokainen on erilainen ja kaikkiin ei päde sama kuin esim. itseeni.
sain vinkin " kohtalotoverilta" , joka laihtui puolessa vuodesaa 10 kg-
alussa paino ei tipukaan, vaan sitten vasta n. 2:n kuukauden kuluttua- samoin aineenvaihdunta hidastuu kun täyttää 35 v...
itse laihduin 5 kg puolessa vuodessa/ enkä tarvitse verenpainelääkkeitäkään:)-
--------
niksit:
-ruoka-annokset puolitin entisestä ( ennen 4 perunaa, nyt 2 perunaa)
- toiseksi ateriaksi salaatti
- rasvat minimiin
- vitamiinit kuntoon/ omega 3
- ei enää irtokarkkeja ( ennen 400 g pussi viikonlopun kunniaksi...)
-välipalaksi omenoita ja muita hedelmiä
- hyötyliikuntaa ( auton käyttö minimi)
-ohjattu jumpparyhmä 1-3 x/ vk ( en ollut jumpanut lasten syntymän jälkeen eli 6:een vuoteen...)
- uintia/ sauvakävelyä/ kävelyä/ ( ennen ajatelin että puutarhatyöt riittää liikunnaksi- ei riitä...)
TSEMPPIÄ!
Yksinkertaisesti syöt väärin ja liikut liian vähän. Kyllä raskauskilot lähtee muutamassa kuukaudessa jos tahdonvoimaa ja itsekuria löytyy.
Ja syö vain oikein ja muistaa liikkua vaikka väsymys yrittää viedä voittoa.
Olo kummasti kohontuu ja enrgiaa tulee lisää =)
Itse olen huomannut että maha toimii paremmin ja on litteämpi kun syön leipää jossa on runsaasti kuituja. Kuitujahan pitäisi saada päivässä väh. 25g!
Kiloklubin ohjeilla olen laihtunut 2,5kk:ssa 6kg
Erityisesti se ei sovi niille, jotka eivät pysty jättämään pullaa, leipää ja karkkeja edes kuukaudeksi.
t. karppaamalla 25 kg laihtunut
Harjoittamaton lihas on " kuiva" , mutta kun alat treenata, niin lihakset kerää nestettä. Itse huomasin tuon muinoin saliharrastuksen aloitettuani; vaatteet löystyi, mutta paino nousi (ja ei voinut olla lihasta niin lyhyessä ajassa, 4kk).
Mulla on kans nyt jostain syystä paino juminut 66 kiloon, kun mulle sopiva paino ois siinä 57-58 kilon paikkeilla. Olen aloittanut nyt Pilateksen ja joogan (3 kertaa viikossa jompikumpi), ja lisäksi käyn lenkillä 1-2 kertaa viikossa sekä uimassa 1-2 kertaa viikossa. Olen hammasta purren päättänyt, että laihduin tai en, niin liikuntaa jatkan, koska tulee ihan pirun hyvä olo tästä!
..Niin, paino on ollut nyt 3kk ajan sama, ei nytkähdä alas eikä ylöspäin.. Mutta jospa se kääntyisi ennen pitkää laskuun!
Toi 1400 on luultavasti mulle liikaa, mutta en kestä nälän tunnetta. Muutenkin on outoja tuntemuksia vatsassa - olen ollut suolistoleikkauksessa 7 vuotta sitten.
se mikä ei ole yhdessä yössä tullut ei myöskään yhdessä yössä pois lähde!
Sitten lähtevät ylimääräiset itsestään ilman mitään ponnisteluja. Kolme lasta. Imetys ei todellakaan laihduta tätä äitiä, päinvastoin.
Oleellista on se, mitä suuhunsa laittaa. Sokerit minimiin ja ateriat pienimmiksi, niin siitä se lähtee.
Tein just niin kun sinäkin, mutta alun kahden kilon jälkeen kuussa ei mitään muutosta ole tapahtunut. Uskon kuitenkin vakaasti, että muutokset näkyy vasta paljon myöhemmin ja ne pysyvät kun me tehdään hitaasti.
Eihän sokerista voi olla hyötyä, joten hyvällä tiellä ollaan. Näin haluan uskoa ainakin!