Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva oli sitten unissa mukana koko yön. ekaa kertaa kun havahduin aamuyöstä, piti ihan kokeilla onko masu vielä paikoillaan. ja siinähän se.

väsyttää ihan vietävästi, mutta eipä tänä aamuna sit löytynyt enää mitään asentoa missä unta olisi voinut jatkaa. molemmat lonkat ovat nyt niin arat ettei kumpikaan kylki ollut hyvä. ja selällään oloa ei voi ajatellakaan. pitää varmaa yrittää torkkua sohvalla istuallaan.

eilen oli illalla sit nivuset niin kipeät/arat, että jalkojen nostaminen matalalle sohvapöydälle teki kipeää.

oletteko muuten ajatelleet antaa vauvallenne muita kuin yleisessä rokotusohjelmassa olevia rokotteita? itseäni mietityttää erityisesti rotavirus-rokote.

pakkaspäivän jatkoja!

ruusunpiikki rv 38+1

Vierailija
2/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hiihtolomaviikko puolessa välissä ja pakkanen senkun jatkuu. Lapset ovat kipeinä, molemmilla nyt lääkekuuri ja varasin itsellekin aamupäiväksi lääkäriajan. Kurkku on hel...n kipeä, korvaan pistää ja äänikin meinaa kadota.

Yhdyn ruusunpiikin yövalitukseen. Ei saa nukuttua kun särkee. Liitoksissa oleva kipu on kamalaa ja alaselkäkin on tulessa, varsinkin iltaisin.

Ja sitten kun jotenkin saa unen päästä kiinni niin valitan kuulemma unissani. Mies sanoi aamulla, että kolmena yönä hän on herännyt sihen kun valitan ja vaikeroin. Itse olen kai puoliunessa tai jotain kun en tajua moista tehneeni.

Sain eilen Vauvattaresta tilaamani paketin, ihanaa! Olen aikaisemminkin käyttänyt Aventin tuttipulloja ja tilasin nettikaupasta starter kitin, paketissa oli useampi newborn-pullo tutteineen sekä muuta pientä. Kiva saada uudet pullot. Samaan pakettiin ostin sadesuojan, on sekin valmiina. Iloinen yllätys oli, että Brion sadesuojapaketissa on mukana näppärä säilytyspussi jonka saa kiinni tarroilla vaikka vaunun runkoon.

Perjantaina olisi kontrollikäynti neuvolaan verenpaineen vuoksi. Ja tänään saan hemoglobiini + pienen verenkuvan tulokset. Siitähän pitäisi nähdä jos on tulehdusarvokin koholla?

Zeldatar 37+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

....tuosta rotavirusrokotuksesta. Minä meinaan sen kyllä kustantaa.

Harmi kun se ei kuulu vielä yleiseen rokotusohjelmaan. Hintaa rokotuksella taitaa olla jotain 80 ¿:n paikkeilla?

Z

Vierailija
4/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdynpä minäkin Zeldan ja Ruusun valitusvirteen..mulla menis yöt vessareisuja lukuunottamatta oikein mallikkaasti, mutta kylkeä kääntäessä täytyy ähkiä ja puhkia niin pitkään että uni karkaa..ja aamulla alkaa pakottaa lonkkia.

*hyi hitto miten pahaa kahvia keitin, täytyy hakee sille pulla kaveriks*

ZELDA;

Ehei, ei mua satu mihinkään, ei potkuroidessa eikä muutenkaan. Liian kovaa kävellessä alkaa vähän tuntua inhottavalta jossain liitosten tienoilla. Muuten ei MITÄÄN. Potkurilla menisin vaikka maailman ääriin (paitsi et se on aavistuksen matala ja alkaa 5km:n jälkeen käydä selän päälle), ja kävellen jos ei alkais palella tai koira vetää niin menis kans varmaan 5-6km vielä..kun oikeesti ei tunnu..jos noilla supistuksia sais ni mulla olis potkuri jo sisätiloissakin!!

*äyh, nyt se kahvi tunki vika kurkkuun..onpa tosi pahaluontone kahvi!!

( . ) eilen illalla iski itku_kiukku_raivari..tai oikeestaa koko pvä jo enteili sitä mut illalla se iski. Onneks tajusin painella hyvissä ajoin " nukkumaa" ni mies säästy kiukuttelulta..ihmetteli varmaan hiljasuutta. Koirat riipi hermoja koko illan *saamarin seksihullut* toine ärsyttää toista ja toinen murisee ja..ei auta kielto ei sumutinpullo ei mikää..telkesin ne loppujenlopuks pihalle naimaan..hetkeks..kunnes tulivat sisälle murisemaan takas..raivostuttavaa.

Tänää olis yheltä lääkärinla, paino on noussu varmaan kaks kiloo paris vkossa..ou jee, ja voin ennustaa että paikat on tiiviisti kiinni ja lukittu..mä en synnytä ikinä.

Täh, rokotuksia?

Eiks neuvola huolehdi niistä??? en mä mistää mitää tajua...jonku pitää kertoo mitä kuuluu tuikata ja mitä ei! ??!!

Tappert ja Puksu 37+3 ja tooosi paha kahvi, ei auttanu pullakaan..hyi

Vierailija
5/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotuksista. Neuvolassa kyllä pistetään rokotusohjelman mukaiset rokotukset mutta tämä paljon puhuttu rotavirusrokote ei kuulu vielä rokotusohjelmaan joten kaikki nämä ns. ylimääräiset pitää kustantaa itse.

Kurkkaapa sivulta www.rokete.fi

Z

Vierailija
6/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun on muitakin huonosti nukkuvia. Mulla toi räkä taas vaikeutti hengitystä ja kaikenlaiset asiat pyöri päässä. Ja tietty kun olis nukuttanut, niin kuopus alkoi kiekumaan. Useampi tunti tuli taas valvottua.

( O ) Ei uutta auringon alla. Taitaa olla flunssa tulossa takaisin :( Hippu kyllä liikkuu jonkinverran, muuten ei mitään. Ei edes liitoskipuja tai vihlaisuja. Kumartelu tietty on hankalaa, mutta ei varsinaisesti satu mihinkään.

Rokotuksista: taidetaan mekin rota-rokotus ottaa, vaikka maksaakin aikalailla. Muuten mennään ohjelman mukaan.

Taidan yrittää hieman levätä, kälykin tulee tänään käymään.

-m- ja Hippu rv 38 *POKS*

Parasta ennen umpeutuu 2 viikon kuluttua, mutta ihanteellisissa oloissa säilyy vielä toiset 2 viikkoa (niinkun mulla).

Vierailija
7/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän oli eilen ihania uutisia !!!

Petriinalle Miljoona kiloa onnea pienestä prinsessasta !!! Hienoa, että kaikki meni kuitenkin hyvin ja nyyttikin on jo kotosalla, ihanaa .. Vauvantuoksuista arkea sinne teille !!!

Jouhille onnittelut Rouviintumisesta !!! Nyt vain odottelette pikkuisen syntymää .. Hienoa, että kaikki meni suunnitelmien mukaisesti.

Me saatiin eilen miehen siskolta Kanadasta aivan ihania vauvanvaatteita iso laatikollinen. Hieman ne vaatteet erosivat ulkoisesti ns. suomalaisista vauvan vaatteista, oli sellaisia muodikkaita vauvan vaatteita, kuten aivan syötävän suloinen shortsi asu :-)) Ja monta muuta, mutta hellyttävä oli myös unipussi, sellainen nallekarhu pörröisine karvoineen ja nalle korvineen.

Omaa ( . ) Supistuksia on viime päivinä ollut ihan mukavasti mm. eilen illalla innostui supistelemaan aika kivuliaastikin, ja tänään meinaan laittaa sairaala romppeet valmiiksi, ei tiedä milloin lähtö tulee .. Toivottavasti ei sentäs ihan vielä, muutamaan viikkoon. Vauva potkii hurjasti ja olen saanut muutaman mustelmankin tuonne oik. keskivatsan kohdalle :-// Mun mielestä ei ole vielä kiinnittynyt, koska liikkuu välillä poikittain, välillä jalat selvästi ylhällä ja kädet viuhtoo alhalla .. Nooh viime viikolla oli kuitenkin RT:a kun lääkäri koetteli. Mutta vauva on iso, tunnen selvästi kaikki liikeet, ja kuten Leanna kirjoitti niin erotan jopa käsiä ja jalkoja, sormia jne .. Mullakin taitaa tuo vatsanpeite olla ohut.

Hirveästi piti kommentoidakin mutta taas nuo harmaat aivosolut unohtivat, että mitä .. No mutta loppu lähestyy meillä kaikilla, ja täytyy todeta, että nopsaan on mennyt tämä r-aika, ja hyvässä seurassa :-)) Kyllä vertaistuki on yksi parhaista tukimuodoista.

Mulle muuten tuli Kelasta jo toinen päätös, mutta sekin oli puutaheinää, eli taas puuttui 400e päätöksestä. Ja virkailija on lomilla tulee huomenna, joten taas saan hoidella samaa asiaa kuin ed. viikolla :-(( Ei millään enää jaksaisi vääntää kättä Kelan kanssa. Mutta valtiolle en rahojani jätä !!!

Leannan kysymykseen: Meille syntyisi sitten Maria tai Aija (eli Aijan nimipäivänä on laskettu aika, mikä myöskin on Marian Ilmestyspäivä)

Kaikille oikein hyvää keskiviikkoa ! t. emmi rv-35+

Vierailija
8/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaaha-on alkanut viimeisten viikkojen yövaellukset=)

Ei kauaa kestänytkään tätä hyvän unen kautta.

Yö kuluu nyt rettiä oma sänky,wc,sohva,keittiö,wc ja taas alkaa omasta sängystä kehä kiertää.

Kaupassa kävin anopin kuskina aamutuimaan,oltiin cittarin ovien takana ennenkuin edes avautui.Ja sen kaupakierroksen aikana meinas kaksi kertaa lähteä jalat ala kun niin vihlas,aijaijai...

Niin ja jotten lopettais valitusta,soitin neuvolaan ja huomenna verikokeille.Otetaan hb ja paastosokeri ja maksa-arvot,tätä rouvaa on alkanut raajat kutittaan ihan ärsyttävästi iltasin ja öisin!

Oih ja voih tätä odotusken auvoa=D

Mutta kyllähän mä tiesi kaikki nää krämpät jo valmiiksi,aina sitä vaan toivoo ettei niitä tulis;)

Palkinto korvaa kyllä kaiken vaivan ja hädintuskin maltan sitä odottaa!!

Vielä 4 viikkoa 2päivää laskettuun ja sitten ne extrat 2 viikkoo...Hui,toivon ettei!

Tänään ajattelin tehdä lämpimiä leipiä ja bataattisosekeittoa,nam!

sorruin kyllä fazerin siniseenkin kauppakierroksen aikana,ai ai.

Ihan näin vaan omanapaisesti kirjuuttelee leanna&lauma&rv35+

Vierailija
9/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli taas pakkasta -29 aamulla (eilen aamuna oli -35 astetta). No petivaatteet ja matot oli eilen tuultumassa. Ah miten raikkaita ne oli illalla.

Alkaa tympimään tämä kolotus, nivuset ovat niin hel... kipeet, ettei kärsi liikkua kunnolla, kääntyminen on perseestä yöllä, kun sattuu joka paikkaan. Sorry ruma kielen käyttö.

Pitäs laittaa lapsille päiväruoka ja sitten lähteä käymään neuvolassa taas jälleen, kun tuo paino tahtoo nousta niin sukkelasti ja toinen ikävä vaiva on tuo pulssi joka hakkaa tuhatta ja sataa, eilen kovin häävi tunne, kun pulssi on 120 ja mahapainaa keuhkoihin, että on muutekin hankala hengittää-->sitten vielä hyperventiloi!!!No jos tämä jossain vaiheessa helpottaa.

Lapset muovailevat innoissaan tuossa vieressä, välillä pientä kismaa ilmassa, mutta suhteeellisen hyvin onnistuu. Pitäs irtisanoa lasten hoito paikka tänään, ei millään viitsi maksaa turhasta. Olen nauttinut lasten kanssa olosta paljon nyt, vaikka välillä onkin raskasta, kun ei kärsi liikkua paljoa. Onneksi tuo iskä on tuossa lähellä. Rahallisestihan tämä ei ole kannattavaa kun molemmat ovat kotona, mutta kun mies on sairaslomalla tuon selkänsä takia, niin ei voi mitään.

Noista kolmesta ässästä, saunominen ei ainakaan mulle tepsi, eikä auttanut tuo siivoaminenkaan paljoa. Mutta se mukavin S saa supistelemaan se on testattu. Eikä se nyt niin vastenmielistäkään ole, luovuutta vaan asentoon.

Eilen oli taas sellaine huonompi päivä, supisteli aika napakasti pitkin päivää, niin mies jo illalla sanoi, että pitäskös nuo vauvan vaatteet ja muutkin sairaala kampeet laittaa jo valmiiksi.Kai ne pitäs, mutta kun tuntuu ettei millään jaksa. Kaikki työ tuntuu niin vasten mieliseltä.Sitten oli koko illan tosi pahaolo-->piti juoda ainakin litra vishyä ja sitten helpotti. Mullekun tulee välillä sellainen hiilihapon tarve.

Mutta tänään päivä vaikuttaa mukavalta ja aurinkokin paistaa mukavasti, pitäs päästä ulkoilemaan. Ja niitä lasten synttäreitäkin pitäs alkaa suunnittelemaan, mummi lupas leipoa juustosarvia jotka ovat meidän lasten herkkua. Mutta kai sitä pitäs muutakin keksiä.

IDEOITA OLISIKO KELLÄÄN, SUOLAISTA MIELUITEN IMELÄ EI VEDÄ.

KAKKUKIN JÄÄ SYÖMÄTTÄ.

Kaksosmamma1 rv 36+6

Vierailija
10/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi toissa yö meni niin loistavasti verraten edellisiin ja viime yöhön, sain sillon varmaan edes hiukan akkuja ladattua.. parempi niin että edes välissä tulisi yksi vähän paremmin nukuttu!

Mulla yön taas poltteli ja oli supistuksia ja sitä menkkakipua.

Petriinalle Onnea prinsessasta :)

Mites Duppiksella menee?

Rokotuksista: Kyllä ajattelin sen rotavirus-rokotteen ottaa vauvalle, meillä molemmat lapset ovat sen todennäköisesti sairastaneet ja se on aika raju tauti, kestää pitkään ja tosi moni joutuu osastolle tiputukseen kun äkkiä tulee nestehukka. Siinä ku alkaa mennä paketti vaippoja per päivä niin miettii että oisko jotenkin voinut säästyä siltä taudilta.

Vesirokko-rokote on toinen mitä tulen miettimään.. esikoinen meillä sairasti sen ihan ok mutta tuo kuopus sitten oli taas tapuksensa ja tosi rajuna tuli ja monta yötä valvottiin suihkussa.

Sinna 37+5

Vierailija
11/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, todellakin, on se ihmevempain se potkuri, sillä pääsee vaikka maailman ääriin ilman vaikeuksia, vauhtikin on välillä sellainen, että itsekki säikähtää :P Harmi kun sitä ei voi tuonne kaapunkiin ottaa mukkaan :D Bussikuskille vaan sanois, että tää tulee mukaan ;)

Nukuin ihan kohtalaisesti, mutta hieman oli mahavaivoja jotka ei kyllä mitenkään liittynyt vauvaan, vaan söin eilen liikaa ruisleipää.

Mulla on muuten tuota peitetta tuossa masussa ihan omasta takaa ja siksipä hieman epäilen tuota " isokokoinen vauva" -juttua, kun edellisestäkin olivat tekemässä jättiläistä ja silti se oli 3,3 kilonen rimpula. Nytkin olen hieman epäileväinen, kun nt-ultrassa vauva oli pieni ja seuraavassa isohko pää, verraattuna muuten mittoihin ja nyt sitten sanoivat tammikuun alussa sen olevan 1,8 kilonen ja epäilivät vauvan tuplaavan painon ennen laskettua aikaa, joten ois niinku alle 4 kiloa noiden tietojen mukaan ? Mutta katellaanpa mitäs lääkäri huomenna sanoo...... Mutta jos se on sama neuvolalääkäri ku viimeks niin.... puhelinaika ajais ihan saman asian... kesti vissiin alle minuutin se sisätutkimus ja ultraus yhtäkauan :/ Niillä tosiaan on sellanen ultrakin tuolla meidän tk:ssa, vaikka sitä kovasti säästelevät ja lähettelevät kauemmas tutkimuksiin. Eihän se toki " uusintauutta" ole, mutta osaisinpa tuota itsekkin käyttää jos ei hoitaja täteillä ole aikaa ;)

Mun piti mennä hieman myöhemin tuonne kaapunkiin, mutta kun tuon pojan kinttaat on jotenki hajoavaa sorttia niin pitäis ostaa muutamat varastoon, mistä lie löytäsin sellasia edullisia, jotka kestää mitä vain. Mun piti sille kutoa hahtuvalangasta paksut (vahvistetut) lapset, mutta kun ei noi vasemman käden sormet suostu yhteistyöhön enään.

Mä meinasin tunkea harson tuonne synnärikassiin, kunnes muistin, että eihän sitä nyt tarvi kun ei oo sitä koiraa :/ Joten koiralliset, muistakaa koiraanne ! Se harso sinne vauvan alle laitoksella ja päivää ennen kotiutumista se harso tuodaan koiralle/koirille. Mä en tiedä tuon tarkoitusta isommin, paitsi, että kun tulin itse vauvan kanssa kotiin, niin koira toi sen harson vauvalle :P Kai se koira jotenki yhdistää sen, että vauva on jo jotenki tuttu kun se ovesta sisään tulee, mulle sanottiin, että vauvaa voi pyyhkiä sillä jne. (Ompelin siihen muuten värillisellä langalla siksakilla reunat, että erottuu muista harsoista). Mulla on vauvalle sellasia " flanelliriepuja" , joita ensimmäiselläkin käytettiin, ensin ne toimi kapaloina ja sittemmin unirätteinä yms. poika nukku peitto silmillä. Kun oli väsyny laitto ite sen " rievun" kasvoille. Harsot ajaa ihan saman asian myös =)

Mutta nyt syömään ja sitten lyllertämään tuonne bussipysäkille =)

t.punkeli rv 37+2 19päivää jäljellä !!!!

Vierailija
12/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei auttanut laskiaisriehassa pulkan vetäminen, eikä edes se yleensä mukavin ässä. Jännää kyllä, että tunti ässän jälkeen alkoi napakat supparit, joita jatkui aamuyölle 7-8min välein kellotin. Illalla oli ässän jälkeen maha niin kipeä, että käveleminen oli vaikeaa. Hykertelinkin iloisena, että taidetaan päästä lähtemään. Pissahätä oli yöllä koko ajan. Vessassa kävin tunnin välein, selkää särki. Mutta aamuyöstä 4.30 vessareissun jälkeen olen nukkunut!! Eli ei tehonnut ässäkään!

Tän viikon neuvola peruttiin kun terkka kipeänä. Ensi käynti olis vasta ens viikon perjantaina. Terkka kehoitti soittamaan äitipolille, jos sinne pääsis, kun mulla on sunnuntaista lähtien ollut sormet, ranteet, nilkat ja kasvot turvoksissa, ja jotenkin höntti olo (olo saattaaa johtua huonoista öistäkin..). Yritän soittaa sinne, kukaan ei vaan vastaa!! Yritän taas kun olen tän kirjoittanut.

Veljeni kehoitti syömään kokonaisen ananaksen, niin se kuulemma auttais synnytyksen käynnistymiseen. Hänen kaverinsa vaimo oli lähtenyt anannaksen syönnin jälkeen :)

Caius ja ilona 38+2

Vierailija
13/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä te revitte fiiliksiä tohon mukavimpaan ässään. Meillä ollut tosi hiljasta, jotenkin en vaan saa sitä vaihdetta päälle.

Taitaa olla tosiaan flunssa tulossa takaisin. En saanut edes päikkäreitä nukuttua, kun alkoi ahdistaa. Perkale soikoon, loppuis jo tääkin.

Taidan mennä tytön kanssa piiretelmään ja tuun myöhemmin turisemaan jotain järkevää.

-m-

Vierailija
14/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kanssa tuo " mukavin" ässä ole viikkoihin kiinnostanut. Olo on aina iltaisin NIIN väsynyt ja raihnainen, ettei kertakaikkiaan kiinnosta eikä jaksa.

Nyt olemme vaan yrittäneet saada vauvan syntymään, koska mies lähtee vajaan kolmen viikon päästä englantiin! Vauva pitäis siis saada maailmaan mahdollisimman pian. Edellispäivänä kävin ajurin kanssa lenkillä (oli karmeeta), se ei tehonnut. Eilen olimme pulkkamäessä ja illalla tosiaan harrastimme tuota ässää, joka saikin supparit liikkelle, muttei silti auttanut!

Kiire kohta tulee, jos mielin saada tuon miehen mukaan synnärille, ja että ehtis olemaan apuna vauvan kotiuduttua..edes hetken.

Mutta ei siis nappaa ässä täälläkään!

Cassu ja ilona 38+2

p.s pääsen huomenna äippäpolille tarkistukseen! Hyvä juttu, olen jännännyt muutenkin, että miten vauva voi, tulee sekin huomenna tarkastettua.

Vierailija
15/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveisiä äitipolilta! Arvatkaas maalikset mitä?! Minä makoilin rauhaksiani sairaalan petissä anturit mahanahkassa, katselin seinällä olevaa halpistaulua ja mietiskelin, että mitenkä onkaan nälkä. Käsivarressa tykytti verenpainemittari ja anturien päässä olevasta koneesta tykytti vauvan sydänäänet. Ja sitten tulee kätilö paikalle, vilkaisee härvelin piirtämää viivastoa ja huudahtaa, että herranjestas, siullahan on säännöllisiä supistuksia! SÄÄNNÖLLISIÄ SUPISTUKSIA! Jestas sentään! Siinä sitten änkytin, että niin, onhan tuo supistellut koko ajan. Sitten vielä lekurin vastaanotolla tohtoritäti toteaa antaessaan kontrolliajan kolmen viikon päähän, että tuskinpa tuota tarvitsee käyttää, että eiköhän homma ole finaalissa ennen sitä. Voi piru vie, miun pää ei meinaa käsittää, että on erittäin mahdollista, että tuo mahassa karkeloiva kakara on sylissä hetkenä minä hyvänsä... Toki myös on mahdollista, että miun tavanomainen tuuri astuu geimiin mukaan, ja mie nyhvötän täällä maha pystyssä vielä maaliskuun lopussa. Mutta silti!

No, polikäynti antoi muutakin: lantio näyttää normaalilta, joten synnytyksen pitäisi onnistua, vauva on RAIVOTILASSA (ihme) (tosin kun on meidän lapsi, voi kääntyä vielä miljoonasti...), painoarvio tällä hetkellä on 2,8-3 kg ja täysiaikaisena n. 3,5 kg. Vauveli teki topakasti hengitysharjoituksia, joille kätilö nauroi ääneen, ja pyöritteli päätään epäilevänä, kun pään kokoa mitattiin. Voi jes, meiän vauva!

Mie olen nyt aivan tämmöisissä tunnelmissa täällä enkä muista enää mitään, mitä luin teidän kuulumisista. Paitsi huonot yöt, joiden viettäjiin liityn. Ihan niin kuin muistaakseni Tappi sanoi, mahasta pitää pitää kiinni, kun vaihtaa kylkeä, koska muuten sattuu, ja silti pitää ähistää pitkän aikaa uudella kyljellä. Lisäksi lonkat puutuu ja jalkoja pakottaa kylkiasennot.

Kuulostaa aivan ihanalta, kun te pystytte vielä liikkumaan ja lenkkeilemään! Mie olen melkeinpä katkera, kun viime kuukaudet olen ollut lenkkeilykiellossa, minä, joka talvet painan lumikengillä pitkin metsiä ja jäitä tuhatta ja sataa. Arvatkaa vaan, onko tehnyt tiukkaa, kun ei saa liikkua kuin sairaan ja raihnaisen tuhatvuotisen etanapapan vauhtia? Tämä siis tarkoittaa sitä, että teidän pitää liikkua minunkin edestä (käy vaan siis Tappi se kelkka telkan eteen ja potkuttele illat menemään)!

Jaahas, nyt vielä puhelin käteen ja soittelemaan TÖIHIN. Uskomatonta, että sieltä päin kehtaavat häiritä äippälomalaista! Mitä sitten, vaikka onkin unohtunut jollekin opiskelijalle arvosana antaa? Höh, eihän se ole kuin YKSI arvosana, paljon minua kiinnosta, vaikka ei sen takia mukamas voi valmistua :) Noh, ehkä olen reilu ja annan sen... Heittäiskö noppaa? :)

Raisa 36+3

Vierailija
16/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]

Kauheesti ootte kirjoittanut eilen ¿miten tässä mihinkään osaa edes kommentoida kun menee blondin pää ihan sekaisin tästä ketjun pituudesta. No, olenpahan ainakin hiukan paremmin levännyt kuin tuossa maanantaina eli josko sitä jotain saisi kirjoiteltua ;)

Nimipäivägalluppiin mulla sama vastaus kuin Despeletolla,kun meillä kerran sama laskettuaikakin eli Eetu tai Edvard hänestä sitten tulisi, vaan olisihan se hassua jos olisi tyttö nimeltä Eetu¿kun tyttöähän se lääkäri silloin epävarmasti povasi¿ehkä hän oli väärässä. =)

Ihanaa TAPSU että kyselit tuota silittämistä¿mullakin on ollut atrkoitus ne silittää pesun jälkeen vaan tuolla ne vielä vaan odottaa..Onhan se tietty niin että silittäminen ainakin soan materiaaleista ns. pehmentää ja se on hyvä asia vauvan herkän ihon kannalta mut en minä varmaan kaikkia kuitenkaan silitä. Ja se SYNNYTYSTAPA-ARVIO..eipä ole mullekaan tehty semmoista¿kait ne katsoo jo päältäpäin et on naiselle suotu niin hulppeat lanteet et KYLLÄ MAHTUU,mut olishan se ihan kiva et tarkastettaisi¿

MÖHKÖFANTTI ja muut ne vaan juo yhä kahvia¿ kade nostaa minussa päätään, en ole sitten heinäkuu juonut kahvia itse, ei mene alas¿tai menee mut tulee samointein myös ylös. Yks ainoista jutuista joka mulle tekee niin. Kerran kylässä mulle kaadettiin kuppiin enkä ehtinyt sanoa et ei kiitos, joten yrtinhuonoin tuloksin.

JOUHI: isosti onnea routaantumisesta,minusta kait on luoja luonut ikuisne neidin..ei kuulu kosintaa ei,mut josko tuo mies sit synnytyksen myötä sekoaisi hempeyteen aj tekisi sen mitä kaikki lähipiirissä odottaa. Jos ei niin eis itten..käy tää mulle näinkin. : )

PETRIINALLE tyttöonnittelut¿ihanaa!

HANNA_N: mullakin on päänsärkyä ollut jo kauan aika säännöllisesti aj silloin tällöin menee semmoista sateenkaarivärityksellistä verkkoa silmissä,mut eipä ole neuvola niihin oikein reagoineet kun kaikki arvot kuulemma niin normaalit ja hyvät. Mut ikäviä ne on. mulle auttaa usein niihin näköjuttuihin syöminen tai joku makea pieni pala tai sit ihan rehellinen särkylääke.

FLUNSSAA mulla on ollut eri asteisina jaksoina marraskuusta asti, eikä sekään kuulemma ole paha juttu,mut ikävältä se tuntuu olla kokoajan tukossa. Ja pelottaa josko listeria olisi iskenyt kun se kuulemma ilmenee usein pitkittyneenä flunssaoireiluna.Toivotaan et olisi vaan mun mielikuvituspeikko tuo juttu, oon kyllä välttänyt sitä aiheuttavia juttuja mut eihän sitä ikinä tiedä onko kaiken muistanut mitä listaan kuului.

MUKAVA ÄSSÄ: Joku valitteli ettei ole fiiliksiä siihen ja silloinhan sitä ei pidä tehdä jos siltä tuntuu. Meillä oli alkuun (siis suhteen alussa) aika tasapuolinen kiinnostus siihen aj sit kelkka kääntyikin niin et MINÄ naisena oon paljon innokkaampi kuin ukkeli harrastustoimintaan ja aloitteisiin. sama jatkuu nytkin, tosin nyt ollut mulla jopa hiukan liikaa hyrinää havaittavissa lähes koko raskauden ajan,jopa itse ajattelen niin. Kyllä meillä silti aika tiheästi entiseen verrattuna painitaan,mikä on mun mielenterveyden kannalta kiva juttu¿jos tähän hormonihässäkkään vielä iskisi epäilys et enkös minä ole mukava kiihottava tai onkos tuolla ukolla joku parempi niin huh.huh, sitä ei kestäisi kukaan¿ Mut välillä jälkifiilikset latistuu kun tulee viiltelyjä sitten jälkeenpäin¿läkri ei kuitenkaan kieltänyt kun puhuin niistä tuntemuksista¿niitä kun tulee muutenkin. :/

Tänään pitäisi vallan hypätä bussiin ja Keravan keskustaan, käyn noutamassa ainakin sen huutamani imetystyynyn ja jos jaksan ololtani niin jos kirppiksellä pyörähtäisin. Huomenna mulla on huomenna taas neuvola niin ja eilen kävin fyssarilla käden takia. Puristusvoima hiukan palautunut mut lyhytkestoinen edelleen.

Mulla on meneillään sellainen ihan totaalinen kotijumi jo kauan. Tuossa syksyllä ja alkutalvesta oli pakko päästä useita kertoja viikossa kotoa kaupungille vaikka vaan kävelemään ja ihmettelemään kun en ollut töissäkään ja siis sosiaalinen elämä aika niukkasisältöistä,mut nyt ei innosta. Tekemistä kotona olisi joo vaikka kuinka mut en minä oikein niitäkään viitsi tehdä enkä paljon saakaan,mut päivät jotenkin leppoisen ihania kun saa olla vaan ihan itsekseen. Tavallaan silti kaipaan kavereita jotka on aina mun " vapaahetkinä" töissä ja sit taas ei oikein ole sama nähdä miehen läsnäollessa.

Meillä kävi tosi lähellä silloin kun asuntoa oltiin ostamassa ettei muutettu Porvooseen kun mies on sieltä kotoisin...olisi ollut isovanhemmat sitten lähellä,mut nyt tää vaihtoehto tuntuu kyllä ihan kivalta..asunto saatiin hiukan halvemmalla kun se siellä tyrkyllä ollut kämppä ja vaik tulevat mummit ja vaarit on ihania niin oon huomannut etten nyt jaksaisi olla ihan lähellä kummankaan puolen " vanhuksia" ...

Jaa,josko sitä katselisi jotain syötävää kaapista ja bussiaikatauluja et miten ne täällä liikkuukaan ja sit alkasii valmistautua ihmisten ilmoille lähtöön.

Ainiin vielä yks juttu...täällähän on paljon puhuttu näistä vauvavakuutuksista ja minäkin siitä innostuneena niitä silloin AJALLAAN kyselin ja katselin ja miehelle puhuin,mut silloin hän sanoi et se ennen aikaista ja ei ollut kiinnostunut ottamaan semmoista kun oli kuulemma liian kalliskin ja turha. Nyt onkin eri ääni kellossa kun oma mamma on ottanut asian puheeksi..haluaa mummi maksaa ainakin ekan vuoden maksut jne. Eivät vaan oikein kumpikaan usko mua kun sanoin ettei me enää saada ennen syntymää otettua vakuutusta kun LA jo niin lähellä. No, sittenhän näkevät kun yrittävät sitä ottaa ja saavat bumerangina takaisin hakemuksen.Sit ne on saaneet päähänsä et jostains aa 150¿ vuodessa hintaan vakuutuksen vaan eipä tunnu saavan kun taas tein vertailua hinnoista,varmaan jollain mummin tutulla on kaikki tuhannet vakuutukset samassa paikassa ja saaavt jonkun superalen. Tuntui taas vaan huvittavalta tää et kuinka on merkitystä kuka mistäkin asiasta puhuu meidän isukille...näköjään se oma äippä on ainoa jota mistään mitään tietää. =D (Niin siis ja nyt en tarkoittanut valituksena tätä, naurattaa vaan)

Masu-mamma 36+3

Vierailija
17/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te ootte tosiaan ahkeria kirjoittajia, mä jaksoin esikoista oottaessa myös kirjoitella miltei päivittäin, nyt käyn yleensä vain lukemassa kuulumiset..

Täällä on pohdittu sitä limatulpan irtoamista. Mulla esikoisesta irtosi 39+1 jolloin ootin kovasti lähtöä. Lähtö tuli vasta 41+2 jolloin poika syntyi. Neuvolan täti tuolloin kertoi, että jos paikat ei oo riittävän kypsät ja limatulppa lähtee silti, elimistö rakentaa sinne uuden tulpan.Näin siis kävi mulla, ei tullu lähtöä vrk:n sisään silloin vaikka kuinka odottelin.. typerää..

Kannattaa henkisesti varautua pahimpaan ja pisimpään odotukseen, niin mä aion tehdä ettei tarvi koko ajan pohtia. Viimeksi menetin hermot ja yliajalla se odottaminen vasta odottamiselta tuntuikin..

EIlen neuvolassa oli joku sijaistäti ja mun mielestä sai turhankin ison luvun sf-mitaksi, ensi viikolla sitten selvinnee oikea kun vanha täti paikalla, se kun riiippuu niin mittaajasta. Paineet edelleen matalat ja hb 115 joten lisää rautaa taas..

Onko teillä sellasia sukulaisia tms. jotka on jo alkanu vouhottaa teidän voinnista? Meillä on ja mua raivostuttaa jatkuva voinnin kyseleminen! Sama oli ekalla kerralla.. ärrrr!!!!!!!!!!!

Suppareita on ja kipeitäkin muutamia saatu, mutta ei meillä tunnu seksi ainakaan niitä lisäävän..vähän on mielenkiinto siihenkin kadonnu, mutta siinä toivossa jaksan yrittää, josko siitä oiskin jotain hyötyä.

Aurinkoista pakkaspäivää!

gandis 38+0

Vierailija
18/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kylläpäs oli minulla taas kirjoitusvirheillä kyllästetty viesti.... :/

Vierailija
19/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärissä tämän flunssaisen olon vuoksi, kurkku on kuin santapaperia. Onneksi ei ole korvissa tulehdusta vaikka sattuukin.

Tulehdusarvo oli hieman koholla mutta ei hälyttävästi, diagnoosi on a-virus. Lepoa, lepoa ja lepoa. Niin, helpommin sanottu kuin tehty. Yöllä kun se nukkuminen on niin ja näin.

Laitettiin varmuuden vuoksi lähete labraan jos olo pahenee. Onhan sekin jotain.

Hemoglobiini on tippunut 110:een ja lääkäri sanoi, että minulla on anemia. Sain nestemäisen rautavalmisteen nimen jota saa kuulemma luontaistuotekaupasta tai mahd. apteekista. On kuulemma sellainen joka sopii herkkävatsaisille. Nimeä en nyt muista mutta joku tosi hankala se oli... Kumma ettei neuvolassa asiaan ole enempää puututtu. Lääkäri sanoi, että synnytyksen jälkeen en pääse sängystä ylös jos hemoglobiinia ei saada ennen sitä nousemaan. Että näin.

Tänä iltana voisikin saada supistukset alkamaan ässän voimin. Ei minullakaan niin kovin ole kiinnostusta asiaan mutta mitä sitä ei synnytyksensä eteen tekisi =)

Z 37+4

Vierailija
20/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta äsken kotiuduin,kaikki hyvin,mutta sf-mitta on jo 37cm.Mä saan suber vauvan.

Siel oli kätilö-opiskelija (mitä se tekee terveyskeskuksessa harjoittelemassa??),joka oli kovin aloittelija vielä,mutta kaikki meni hyvin.Vauva oli taas jossain ihme asennossa,mutta neuvolatäti veikkasi että vauva voisi vielä tuota menoa pitkin kääntyä ihan sinne oikeeseen paikkaan.Jospa mä sittenkin saan " normaalin" synnytyksen ja vältän sen sektion.

Sitten.Mä näin eilen maailman suloisimman berninpaimenkoiran pennun meidän parkkipaikalla.Se tyttö oli vasta 7 viikkoa vanha ja se varasti mun sydämeni ihan täysin.Miten jokin voi olla niin suloinen??

Mä haluaisin kyllä koiraa kovasti,mut ei tunnu oikeelta pitää isoa koiraa kerrostalo asunnossa. Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa jos sais ostettua omakotitalon jostain helsingin ulkopuolelta.

Jotenkin on sellanen tyhjä olo,en tiedä mistä se oikein johtuis...

Taidampa ruveta pojan kanssa kattoon dvd' tä,pojallakun on kehittynyt aivan järkyttävä yskä yönaikana,ja ompi sitten mun kanssa kotosalla.

Hanan