Netin nopeus? 4g/5g on puolta nopeampi( Mbit/s 90) kuin lankayhteys (50Mbit/s) mutta takeltelee sivujen kanssa
Lähetysnopeus myös yli puolta nopeampi.
Lankayhteys selvästi oli sujuvampi hitaampanakin. Onko muilla samaa havaintoa? Kyseessä pöytätietokone.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Nettonopeus vs brutto. Siinä on katsos uudelleenlähetyksiä kun paketit katoavat. Voi myös se ethernet kadottaa kehyksiäkin.
Elikkä 4g/5g yhteys hukkaa bittejä matkalla, kun taas lankayhteys ei näin tee. Ja tuo hidastaa ja tahmaa?
Ok.
ap
Kaikista nopein on valokuitu. Koska valon nopeus on suurin tunnettu nopeus. M.O.T.
Sulla on paska signaali. Minulla 4g 300M tai 5g 400M dna dataprepaidit toimivat aina ihan moitteettomasti.
Ehkä siihen sun mokkulaan saa antennin laitettua.
Onko noin hitaita liittymiä enää edes myynnissä? Mulla kännykässä työnantajan halpis 200meganen ja valokuidussa nopein mitä tänne (tällä hetkellä) saa eli giganen yhteys. Heti kun operaattorilta alkavat myymään nopeampaa niin otan jotta työt sujuu paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on paska signaali. Minulla 4g 300M tai 5g 400M dna dataprepaidit toimivat aina ihan moitteettomasti.
Ei tämä paska singaali ole. Nopeus valittu 100 Mbit/s. ja antaa tuon 90.
Lankayhteys oli valittu 50 Mbit/s ja oli sujuvampaa netin käyttöä.
Tuo 4g/5g singaali näyttäisi toimivan hyvin, vaan silti tilanne, että ei ole niin sujuva kuin tuo hitaampi lankayhteys oli.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin millainen nopeus tuli tolle 4g 300M joka on nyt on käytössä. Up 226 down 49 ping 15.
Kännykän oma telia 5g (300M?) Up 349 down 8.7 ping 14.
Pitäisi varmaan ottaa halvempi liittymä kun tuo 5g hyöty on noin vähäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä paska singaali ole. Nopeus valittu 100 Mbit/s. ja antaa tuon 90.
Lankayhteys oli valittu 50 Mbit/s ja oli sujuvampaa netin käyttöä.
Tuo 4g/5g singaali näyttäisi toimivan hyvin, vaan silti tilanne, että ei ole niin sujuva kuin tuo hitaampi lankayhteys oli.
ap
Ei tuo normaalia ole. Kokeile mittauttaa nopeus monta kertaa ja katso vaihteleeko se paljon. Katso myös mikä on ping.
Kokeile vaihdella 4g ja 5g välillä, ja toistuuko sama kännykällä jos meet sillä wifiin mobiilidata pois päältä.
AP, käytätkö niitä yhteyksiä eri laitteilla?
Mobiilinetissä voi olla ongelmia, ja aika usein siinä valitettavasti on ongelmia. Mutta tuo kuulostaa enemmän tilanteelta että langallista nettiä käytettäisiin nopealla pöytäkoneella, ja mobiilinettiä suhteessa selvästi hitaammalla kännykällä joka ei pysty tekemään yhtä sujuvasti kun pöytäkone oli käytössä millainen netti tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista nopein on valokuitu. Koska valon nopeus on suurin tunnettu nopeus. M.O.T.
Tätähän se valokuitukonsulttikin paasasi, että data kulkee valon nopeudella, siis tosi nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän se valokuitukonsulttikin paasasi, että data kulkee valon nopeudella, siis tosi nopeasti.
Gigan valokuidulla sivut latautuvat samalla mikrosekunnilla kun painaa linkkiä. Huomaa kyllä selvästi eron dna welho kaapeli ja elisan adsl netteihin. Ja tietenkin 4g 5g liittymiin.
Ehkä se kuitenkin tekee myös eronsa kun pöytäkoneessa on ylikellotettu 7950x (ja ddr5 6000) joka on nopeampi kuin ne kännykät/pöytäkoneet missä olen muita nettejä kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
AP, käytätkö niitä yhteyksiä eri laitteilla?
Mobiilinetissä voi olla ongelmia, ja aika usein siinä valitettavasti on ongelmia. Mutta tuo kuulostaa enemmän tilanteelta että langallista nettiä käytettäisiin nopealla pöytäkoneella, ja mobiilinettiä suhteessa selvästi hitaammalla kännykällä joka ei pysty tekemään yhtä sujuvasti kun pöytäkone oli käytössä millainen netti tahansa.
Sama laite.Pöytätietokone Linux käyttöjärjestelmällä.
ap
Nettonopeus vs brutto. Siinä on katsos uudelleenlähetyksiä kun paketit katoavat. Voi myös se ethernet kadottaa kehyksiäkin.