Mistä lämpimät rukkaset?
Miten saisi sormet pysymään lämpiminä, kun yhdistelmä topparukkaset (merkkiä POP) & tumput ei yhtään kovemmilla pakkaskeleillä tunnu riittävän?
Tiedättekö, mikä paikka Helsingissä myy esim. nahkarukkasia lapsille? Tai onko muita hyviä rukkasvinkkejä?
Kommentit (7)
Löysin juuri eilen pojalleni hyvät, laadukkaat nahkarukkaset aidolla lampaanvillalla nahkatavaroiden erikoisliikkeestä Liisankadulta.
Yhteystiedot: Nippanappa, Liisankatu 19 p.135 1229
Hintavat mutta menevät ensi talvenakin ja pääasia, että sormet pysyvät taatusti lämpiminä!
niin pysyis kädet lämpiminä.. tiedä sit kuinka toimii.
Mun on pitäny kokeilla vaan en oo saanu aikaseks käydä huovutusvillaa ostamassa. Vois kyllä aatella et on totta, täyttä villaahan se on ja villa taatusti lämmintä. Samaa vois kokeilla kenkiin.. meillä ainaki pikkusella aina kylmät varpaat .
ostin stockmannilta Rasavil hanskat. alle ei tartte meillä mitään ja ovat myös kosteudenkestävät
Ostin kanssa alkutalvesta nuo Rasavillen peukalopotti hanskat.
Meillä eivät toimineet pakkasella edes kintaiden kera vaan kädet olivat tosi kylmät jo pienen ulkona oleskelun jälkeen.
Ostin sitten nuo yllämainitsemani nahkahanskat lampaanvilla vuorella ja ovat kyllä lämpimät!
Peukalopotti hanskat todettu meillä hyviksi suojakeleillä, pitää kosteuden hyvin.
Luulenpa että suuntaan Liisankadulle katsastamaan noita nahkarukkasia. Hyvä myös tietää tuo tumppujuttu - siis että hanskojen päälle - eipä olisi tullut mieleen.
t. Mare
Jonathanin kosteudenpitävät talvirukkaset (eikä edes hinta huimaa päätä). Kovilla pakkasilla olen kyllä laittanut alle villalapaset.
Nuo lapaset rukkasten alla kannattaa olla ehdottomasti villaa (ei mitään tekokuitua). Minä neulon aina itse villalapaset. Ja sitten rukkaset kannattaa olla sopivan kokoiset, siis ei ainakaan yhtään liian pienet.
Nahkarukkasetkin on varmaan hyvät (itse käytän sellaisia), mutta meidän neidille en sellaisia ole vielä hankkinut, koska ne eivät päiväkodissa ole toimivat, kun eivät pidä kosteudesta. Tädin tekemät rukkaset turkiksesta ainakin kastuvat helposti läpi, joten ne ovat olleet käytössä lähinnä kyläreissuilla ja kaupassa.
Sitten yksi torimyyjä joka vuosikaudet myyny torilla kelissä kuin kelissä antoi sellaisen vinkin että osta nahkarukkaset ja laita päälle tumput niin ei kylmä tule ja niin tuo vaan piti paikkansa! Eli kokeileppa. Muutenkin tuo rouva sanoi että tumput täytyy laittaa rukkasten päälle EI alle...
Larvanto ja nyt lämpimät kädet työillä :)