Unicefilla iso kampanja jossa kirjoitusvirhe
Bussipysäkeille on ilmestyny isoja mainoksia joissa ei oo muuta ku sininen tausta ja iso valkonen teksti Jokaiselle lapselle oikeius oppimiseen. Miten tällanen virhe on ees mahollista tehä lol
Kommentit (16)
Ilmeisesti oikeus oppimiseen ja kyky oppia on kaksi eri asiaa.
On kyllä paha moka käynyt jos ei tosiaan kukaan ole huomannut tätä ennen kuin ne mainokset on painatettu ja viety kaupungille.
Tarkoittaa, että jokaiselle lapselle taattava/annettava, oikeus oppimiseen. Ei minusta mikään virhe.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa, että jokaiselle lapselle taattaiva/annettaiva, oikeus oppimiseien. Ei minusta mikään virhe.
Korjasin viestisi yhtä virheettömäksi kuin mainos on.
Mainoskampanja on tarkoitettu hoono soomi mammuille?
Minusta ihan hyvä virhe. Nähdään käytännön miten koulutuksesta leikkaaminen kannattaa, kun porukka ei enää osaa kirjoittaa kunnolla.
Toihan on tietoinen virhe ja osoitus koulutuksen tärkeydestä. Jos ei osaa lukea, ei huomaa virhettä tekstissä.
Mainosta näkemättä on mahdoton sanoa onko tietoinen tehokeino. Todennäköisesti on, koska kuitenkin tuollainen mainos menee useamman silmäparin kautta. Onhan vuosien varrella kirjoitusvirheitä muutenkin käytetty tehokeinona. Nythän he saa ekstramainosta, kun näin sanomaa levitetään eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Toihan on tietoinen virhe ja osoitus koulutuksen tärkeydestä. Jos ei osaa lukea, ei huomaa virhettä tekstissä.
Ja on joku yliopistotutkimus kuinka osan kirjoitusvirheistä aivot korjaa oikeaksi eli et huomaa virhettä, vaan joudut sen erikseen tekstistä etsimään (esim. peräkkäiset kirajimet menneet keskenään väärinpäin).
Tehokeino ja toimi näköjään hyvin, kun heti levitit mainosta eteenpäin eli välitit heidän sanomaa (ilman tätä aloitusta en olisi mennyt Unicefin sivuille ja siellä heti ensimmäisenä oli linkki tämän asian syvällisempään käsittelyyn).
https://www.unicef.fi/tyomme/lapsen-oikeudet/lapsen-oikeuksien-sopimus/…
Huoh. Nehän selittää tossa bannerissakin että se on tahallinen virhe.
Vierailija kirjoitti:
Kampanja sai huomiosi, ap.
Jep, näin ne parhaat mainossuunnittelijat huijaa ja koukuttaa ihmisiä. Tää on loistava esimerkki onnistuneesta mainoskampanjasta, herättää kiinnostusta.
"J-j-joo i-h-h-han tarkoituksella oli kirjoitusvirhe..."
Totuus: joku woke-DEI-palkattu oli tehnyt virheen, jota nyt sitten paikkaillaan
Kiinnitin samaan huomiota ja naurahdin.