Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olkapää murtunut. Kokemuksia?

Vierailija
17.11.2024 |

6viikkoa sitten murtui olkapää ja kivut edelleen kovia. Yöllä heräilen ja päivällä särkee . Repivä kipu. Ja käsivarsi kosketusarka. Mikään lääke ei poista kipua.. Panacod, tramal ja gapabentin kokeiltu. Alkaa olemaan jo aika väsynyt ja masentunut..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mikä siellä on murtunut.

Vierailija
2/9 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että murtunut?  Yleensä revähtää kiertäjäkalvosin, mulla tuli siitä 8kk saikkua.  Alkuun luultiin että venähdys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuvattu röntgenissä. Ihmettelen vaan , että olisko siellä jotain muutakin vauriota kun näin kauan kipeä.. t.ap.

Vierailija
4/9 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kuvattu röntgenissä. Ihmettelen vaan , että olisko siellä jotain muutakin vauriota kun näin kauan kipeä.. t.ap.

Minulla jäi pysyvä invaliditeetti käteen, jonka mursin kaatamalla lasketellessa. Ja kipu on ikuinen seuralainen. Kannattaa mennä yksityiselle kipulääkäriin, vaikka kauemmaksikin. Suosittelen Ortonia.

Vierailija
5/9 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta tosiaan on. Murtui olkapää 27.3.2023. Kuvattu on moneen kertaan, muttei tehdä mitään muuta. Luutunut kuulemma hienosti. Liikkuvuus on tälläkin hetkellä tasoa: käsin nousee noin 45 asteen kulmaan. En saa pestyä hiuksia tai muutakan ylempänä olevaa kohdetta juuri tuon toimimattomuuden takia. Suihkussa käynti on todella hankalaa, kaatumisen pelko on suuri.

Nyt mennyt jo yli vuosi ja 9 kuukautta. Toimenpiteitä ei kuulemma ole käsivarren liikkuvuuden parantamiseksi. Kannattaa odottaa sanoi ortopedi jo kahteen kertaan. Usein näissä menee yli 2 vuotta, ennenkuin kivut lakkaavat ja liikkuvuus paranee. Uskomatonta! Koko ajan joudun ottamaan Panadol Fortea 1000 mg, reseptillä olen saanut jo 3 kpl sadan kappaleen purkkia. Kaksi purkkia on jo syöty, se max 3 pilleriä päivä. Puolitan ne ja otan puolikkaita 6 kpl, tulee aina hetkeksi helpotus kipuun. En pidä Panacod lääkkeen vaikutuksesta, nyt jouduin pyytämään 20 tabl annoksen juurikin nukkumisen takia.

Pidä puolesi ja yritä kaikkesi (varmasti olet sen jo tehnytkin), kunnollista hoitoa ja kivun hallintaa varten. Itselläni luulen iän olevan suurin este asian kunnolla hoitamiseen. Olen jo 71 vuotias.

Jaksamista ja parempia aikoja sinulle.

Vierailija
6/9 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla murtui olkapää muutama vuosi sitten, röntgenissä todettiin.

Ja voin sanoa että kipu oli  infernaalinen!

Lääkäri kehotti ostamaan käsivartta tukevan ortoosin, ja se pitikin käden hyvin paikoillaan niin että pärjäsin sen kanssa hyvin. Alussa myös kipiulääkkeet.

Olkapää parani todella hyvin, saan nostettua käden melkein suoraan ylös joka on tällaisen murtuman jälkeen erinomainen tulos.

Vierailija
7/9 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla murtui kans olkapää ja kivut oli hirveitä vaikka olin niin kovalla lääkityksellä etten muista 2-3 kuukaudesta mitään. Ennalleenhan käsi ei koskaan palannut, mua ei leikattu koska olin liian vanha (55). Näillä mennään, onneks oli vasen käsi, olen oikeakätinen.

Vierailija
8/9 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui. Onpas pelottavia kokemuksia. Aika ahdistavaa , jos ei käsi palaudu entiselleen. Ja kivut huolestuttaa.. jatkuva repivä kipu ei ole mukavaa..

Vierailija
9/9 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tulehduskipulääke jokusen kerran tai kuuri (entä antibiootti ja maitohappobakteeri), tavallinen ei ole tulehdusreaktioita vievä. Ja sen jälkeen tavallinen. Burana voi lisätä parin kerran jälkeen kipuja osalla, keski-iässä. Onko siihen päässyt tulehdusta, josta kipua tai bakteeri? Miten nivel voi? Vai virheasento luissa tai sirpaleet, kestäähän se parantua silti. Entä onko rautaa jota hylkii tms. Naulat. Nukkuuko vahingossa se päällä.

Pitäisikö käydä yksityisellä erikoislääkärillä joka tutkii, ultra vai muu kuvannus - metalli pitää huomioida sisällä jos on laitekuvannusta. Entä vuorotellen joku lääkepari, kunhan tulehdus ei jää sinne. Yksi lääke tuskin helpottaa muidenkaan kipuja, jos on joku tilanne päälle, joku voi tarvita vielä paremman reseptin. Miten kipuvoide, sekin on melko pinnalla, ei ihan sisään mene - voi kysyä lekurilta voiteistakin ja farmaseutti. Voide voi ohentaa ihoa hieman.

Entä olkapään hermot ja hermoärsytys, tulehdus? Pitääkö hermoja salvata tai joku lääke. Tutki asiaa ja ota yhteys riittävän pätevään lääkäriin. Ei arvailijaan. Helpommin sanottu kuin tehty. Pienikin kipu voi olla inhottava, saati muu isompi.