Menin töihin pitkän työttömyyden jälkeen ja nyt minua kiusataan työpaikalla.
Taukotilassa kukaan ei puhu minulle tai vastaa edes jos kysyn jotain ja evääni on joku syönyt ilman lupaa.
Lisäksi polkupyörästäni on renkaat tyhjennetty pari kertaa.
Luulin että aikuiset olisivat fiksumpia mutta tuntuu että olisin taas ylä-asteella.
Kommentit (30)
Mitä enemmän muut kasvattaa syntivelkaansa älä välitä. Ota rauhallisesti katsele vähän ympärille. Älä kerro mitään itsestäsi.
Onko työsuhteesi ns normaali? Itse sain juuri tuollaista kohtelua, kun olin palkkatuetussa työsuhteessa. Olin myös innoissani työstä pitkän työttömyyden jälkeen.
Seuraavana työpäivänä kyllästät evääsi laksatiivilla, parilla räkäkokkareella ja limpillä ja pistät tyrkylle.
Ihme lampaita olette. Minä kysyisin suoraan (ja olen kysynytkin enkä vain kerran tai kaksi) että kuka täällä syö toisten eväitä ja kysyisin sen tarpeeksi ääneekkäästi. Kysyisin myös oletteko tuppisuita kaikki kun ette puhu mitään. Nostaisin kovan rähjäämisen jos polkupyörästä olisi kumit tyhjennetty. Siis ihan heti ja vielä seuraavana aamuna lisää asiasta. Minun silmille ei hypitä. Tästä on kokemusta itselläni ja olen onnistunut hyvin. En pelkää puhua, en pelkää sanoa suoraan enkä riitaakaan pelkää, sittenpä riidellään, prkle.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Minuakin on kiusattu työpaikalla. Puhu asiasta esimiehellesi. Varaa aika työterveydestä, he osaavat neuvoa sinua. Tsemppiä kohtalotoveri!
Joo, ota yhteyttä työsuojelupiiriin ja laitas piruuttaan eväsleipiesi tai- sämpylöidesi väliin muutama tippa risiiniöljyä... ns. työkaverit myös käytti ketsuppejani ja sinappejani ilman lupaani, pöllivät siis vaikka olin merkannut omani. Sinappituubiin pursotettiin vaseliinia ja ketsuppipulloon automaattiöljyä... mahtoi olla maukasta. Tosi tökeröä kaikenlainen kiusaaminen. Ja osoittaa todeksi sen että olet todella uhka heille, olet fiksumpi, paljon fiksumpi kuin ne.
Omivatko ne myös taukotilan tuoleja?
Vierailija kirjoitti:
Ne on varmaa hellareita tai muslimeja judeja nehän pitää muiden tavaroita omanaan vie vaikka farkut jalasta. Ne kadotti ne lupaukset ja maansa. Älä jätä mitään näkyville ja pidä joku pukukaapissa kuten mehu ja joku. Syö sitten kotona. Pyöriä varastaa muumaalaiset sä et suomalaiselta varastettua löydä.
Olet niin väärässä kuin vaan olla voit. Olen ollut monellakin työpaikalla joilla on ollut ulkomaalaisia. Kaikkein fiksuimpia ovat olleet juuri he ja luotettavimpia ja ystävällisimpiä. Ei kieroiluja kuten suomalaisilta työhenkilöiltä on saatu kokea. Ulkomaalaiset tietävät asemansa ja kunnioittavat sitä että saavat olla töissä toisin kuin kitisevät suomalaiset. Kun tuli ukrainalaiset, nekin ihmetteli että voidaanko pitää kaapit auki, ei lukossa. Kyllä, sanoin. Ei täällä kukaan varasta, no kamerat on joka puolella.
Se vaatii kyllä rohkeutta sanoa reippaasti heti, kuka köyhä on syönyt eväät. Kerro että pomo sanoi työhaastattelussa täällä olevan hyvä työilmapiiri, taisi erehtyä.
Ne on varmaa hellareita tai muslimeja judeja nehän pitää muiden tavaroita omanaan vie vaikka farkut jalasta. Ne kadotti ne lupaukset ja maansa. Älä jätä mitään näkyville ja pidä joku pukukaapissa kuten mehu ja joku. Syö sitten kotona. Pyöriä varastaa muumaalaiset sä et suomalaiselta varastettua löydä.