Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies valittaa, kun lapset on kuraisia

Vierailija
17.11.2024 |

4v ja 2v lapset eivät saisi ulkoillessa leikkiä kurassa, loskassa ja lätäköissä. Ihan järkyttävä valitus alkoi, kun tulin 4v ja 2v lasten kanssa sisälle. Riisuin lapset ulkoeteisessä ja kannoin kodinhoitohuoneeseen ulkovaatteet. Mies marmatti mudasta, hiekasta, sotkusta (jota ei tullut juuri lainkaan+hoidin kaiken). 

Eli ulkovaatteetko on ostettu vain koristeiksi ja parempi pysyä sisällä katsomassa tabletilta ohjelmia :(

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapset saa leikkiä ulkona ja sotkua siitä tulee. Kyllä se sotku silti muakin ärsyttää (vaikken sitä ääneen sano). Se nyt vaan on yksi asia muiden joukossa mitä tässä elämässä täytyy oppia sietämään. Kaikki ei ole aina pelkästään kivaa. 

Vierailija
2/12 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saavat leikkiä ulkona, vaikka siellä olisikin mutaista. Isä saa opetella sietämään sitä, että lapset ovat leikki-ikäisiä ja sen seurauksena saattaa joutua siivoamaan vähän enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta voi valittaa, mutta se ei asioita muuksi muuta. Miksi mies ei vie lapsia ulos leikkimään?

Vierailija
4/12 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat näki meissä lapsissa vain sotkua ja likaa. Esim barbien hiusten kampaaminen tuotti kuulemma karvoja lattioille. Älkää te olko sellaisia vanhempia, antakaa lasten leikkiä. Yhdessä voi siivota rennolla otteella jälkeenpäin.

Toki uskon että vanhemmat rakastivat mua ja siskoa, mutta kun kodin vaan piti olla niin siisti. Ja sekin ok, mutta pakkoko puhua lasten kuullen noista mitättömistä sotkuista.

Vierailija
5/12 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mies pessyt lastensa kuravaatteita?

Vierailija
6/12 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta voi valittaa, mutta se ei asioita muuksi muuta. Miksi mies ei vie lapsia ulos leikkimään?

Parempi ettei vie, koska todennäköisesti hän kieltäisi ja estäisi lapsia leikkimästä hiekkalaatikossa, kiipeilemästä, juoksemasta ja riehumasta.

Mitä virkaa tuollaisella isällä ylipäätään on?

Vierailija
7/12 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa isälle joka kerran valitti mulle töissä kun hänen 2v prinsessa oli liannut ja kastellut sadevaatteet ulkoleikeissä...hyi kun oli hiekkaa ja kuraa. Kysyi vielä että onko teidän pakko ulkoilla tämmösessä säässä? Siis sateen jälkeen kun vielä kaikki toki märkää. Koristeeksiko ne kurikset oli vai tarkoitus että lapsi leikkii katoksessa varoen likaamasta itseään. Toinen onnellisena touhuaa ja aikuinen tulee vaan kertomaan miten hyihyi ja inhottavaa. 

Vierailija
8/12 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi ettei vie, koska todennäköisesti hän kieltäisi ja estäisi lapsia leikkimästä hiekkalaatikossa, kiipeilemästä, juoksemasta ja riehumasta.

Mitä virkaa tuollaisella isällä ylipäätään on?

Onneksi kyllä vie lapsia ulos, saavat remuta kyllä pihassa, metsässä ja puistoissa. Jostain syystä näkee kuran ja märällä säällä vaatteisiin tarttuvan hiekan jonain extreme-sotkuna? En käsitä. 

Vierailija
9/12 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat näki meissä lapsissa vain sotkua ja likaa. Esim barbien hiusten kampaaminen tuotti kuulemma karvoja lattioille. Älkää te olko sellaisia vanhempia, antakaa lasten leikkiä. Yhdessä voi siivota rennolla otteella jälkeenpäin.

Toki uskon että vanhemmat rakastivat mua ja siskoa, mutta kun kodin vaan piti olla niin siisti. Ja sekin ok, mutta pakkoko puhua lasten kuullen noista mitättömistä sotkuista.

Mun äiti (ja osittain isä) olivat tämmöisiä. Aina oltiin väärin ulkona, vaatteet liian likaisia, leikit liian sotkuisia ja meluisia. Ikinä ei kelvannut, paitsi jos katsoimme hiljaa kasetteja.

Vierailija
10/12 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti (ja osittain isä) olivat tämmöisiä. Aina oltiin väärin ulkona, vaatteet liian likaisia, leikit liian sotkuisia ja meluisia. Ikinä ei kelvannut, paitsi jos katsoimme hiljaa kasetteja.

Oi, kohtalotoveri! Mun äiti oli vielä kotiäiti enkä ymmärtänyt yhtään, miksi hänelle oli niin kamalaa pestä kahden lapsen vaatteet? Se kuuluu lapsuuteen mun mielestä, että vaatteet sotkeentuu. Kummasti alkaa tietyssä iässä siisteys kiinnostaa ihan itsestään, kun koulussa katsoo kavereista mallia. Ei yläasteella enää rapakoissa istuttu! 

Sit vanhemmat vielä puhu isoon ääneen et "kiva kun ovat tyttöjä, ovat siistejä ja rauhallisia". Tuo oli kehu, mutta mulle tuli paha mieli että onko lapsessa tärkeintä, miten vähän hän näkyy ja kuuluu? 

En toisaalta ihmettele, että jotkut nykylapset ovat aina älylaitteilla, eihän he silloin sotke.

Vierailija
11/12 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kyllä herkkua ollut aikanaan sitä kuraukkoa riisua ja putsata ja kuivatella ja suihkuttaa kamppeita kaikesta ryönästä tai hakea hoidosta lapsi läpimärkänä kun saappaista sai kaataa vedet. Se oli osa sitä aikaa. Mekin lapsina saimme huoletta möyriä ja vanhemmat vaan kannustivat leikkimään vaikkei sillon edes ollu näitä nykyajan materiaaleja vaatteissa. Anna vaan ap lasten elää ja mies tarkastelkoot asennettaan.

Vierailija
12/12 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuki sen miehesi suu! Sano: Ole hiljaa! Pidä pääsi kiinni! Turpa tukkion nyt! 

Eivät voi-voi-valittajamiehet muuta kieltä ymmärrä.