En saa yöllä unta, jos olen unohtanut ottaa edellisenä päivänä Venlafaxinin
Täällä palstalla kun on paljonkin, jotka käyttää Venlafaxinia, niin onko muut huomanneet samaa? Nukun yleensä kuin tukki 10 tuntia, mutta kun Venlafaxin jää ottamatta, niin on sellainen liskojen yö ettei tosikaan. Sattumaako vai Venlafaxinista johtuvaa? Parin vuoden aikana kymmenisen kertaa unohtunut lääke ja aina sama juttu. Lääkäri sivuuttaa asian, jos mainitsen.
Kommentit (6)
On semmoinen mömmö, että ihan hyvin voi vieroitusoireet ilmetä noin.
Mulla on Venlan lisäksi iltaisin Mirtatsapiini. Se tuo unen, mutta hyvät hyssykät, jos se unohtuu.
Jos otan illalla Venlafaksinin, niin en saa yöllä unta.
Aamulla unohdus ei vaikuta uneen.
Kammottava lääke. Olin joskus vaikeassa elämäntilanteessa ja minulle annettiin tätä kokeeksi. Aivan järkyttävä olotila niistä, lopetin noin viikon jälkeen. Onneksi elämäntilanteeni parani ja senjälkeen en edes harkinnut käyttöä. Hävitin loput ja koko pakkauksen.
Mielestäni liian helposti näitä määrätään ja ihmiset jäävät koukkuun. Mieluummin jotain muuta apua monet tarvisivat kuin purkillisen pillereitä. Mutta raha- ja resurssikysymys. Lääketehtaat myös painostavat, luulen.
Vaihdoin lääkitystä. Venla on vanha lääke, tyyliin 30 vuotta ja enemmän kehitetty. Mieti sinäkin vaihtamista.