Muita jotka pelkää helsingin liittymis ramppeja!!? Ne vilkkaat rampit ennen viikkiä.
Ihan hirveitä paikkoja. Autoja vain tulee ja tulee, mutta ramppi meinaa loppua kesken. Pitäisi varata noin ruuhkaisaan paikkaan pidempi ramppi.
Kommentit (18)
Tai sitten opettelet vaan käyttämään autosi suorituskykyä.
Hyvin todennäköisesti sillä ehtii mainiosti muun liikenteen mukaan jos vaan osaa ja uskaltaa.
Luulet, että siitä on hyötyä? Kaltaisesi hidastelijat ajaisivat sitä pidempää ramppia sitten niin pitkää, kuin sitä riittää ja kolaroisivat sitten sen päässä? Mihin luulet tilanteen muuttuvan, vaikka ramppi olisi kilometrin? Autoja tulee lisää. Sun on uskallettava vain liittyä sekaan.
Lyhyistä rampeista pääsee ruuhka-aikana tosiaan liittymään vain, jos oikealla kaistalla ajavat sen sallivat.
Mulla ei riitä taidot noiden käyttämiseen. Siksi kierränkin ne aina. En onneksi asu pääkaupunkiseudulla.
Rampeista selviää, kun kiihdyttää nopeuden riittävän kovaksi, ja sitten johonkin vähän isompaan väliin päättäväisesti änkee. Liian hiljaisella vauhdilla yrittäminen on pahin virhe, minkä rampilla voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Rampeista selviää, kun kiihdyttää nopeuden riittävän kovaksi, ja sitten johonkin vähän isompaan väliin päättäväisesti änkee. Liian hiljaisella vauhdilla yrittäminen on pahin virhe, minkä rampilla voi tehdä.
Se onkin ongelma, jos niitä isompia välejä ei ole. En uskalla tunkea pienempäänkään. Mutta tosiaan älkää pelätkö, en käytä kiihdytyskaistoja.
Siinä joo pitäisi olla röyhkeä ja mennä vaan mutta sillä tavalla olen elämäni ainoan kolarin aiheuttanut (ajokortti 30 vuotta). Nyt olen varmaan liiankin varovainen.
Vierailija kirjoitti:
Rampeista selviää, kun kiihdyttää nopeuden riittävän kovaksi, ja sitten johonkin vähän isompaan väliin päättäväisesti änkee. Liian hiljaisella vauhdilla yrittäminen on pahin virhe, minkä rampilla voi tehdä.
Pahin on se että pysähtyy kokonaan. Olen kerran ajanut sellaisen perässä ja läheltä piti tilannehan siinä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rampeista selviää, kun kiihdyttää nopeuden riittävän kovaksi, ja sitten johonkin vähän isompaan väliin päättäväisesti änkee. Liian hiljaisella vauhdilla yrittäminen on pahin virhe, minkä rampilla voi tehdä.
Pahin on se että pysähtyy kokonaan. Olen kerran ajanut sellaisen perässä ja läheltä piti tilannehan siinä oli.
Mä kerran todistin tällaista tossa Länsiväylällä. Täti päätti Espoonlahden rampista pysähtyä siihen.. niille jotka ei tiedä, se ramppi jatkuu kolmantena kaistana Matinkylään saakka. Eli sellaisen 3km. Mutta takaa tuleva ainakin heräsi. Oli törmäys senteistä kiinni. Eikä ollut edes mikään ruuhka.
Siinä oikealla kaistalla on paljon kuskeja jotka pyrkii ajamaan välit kiinni ettei vaan kukaan pääsisi eteen ,tuon olen havainnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rampeista selviää, kun kiihdyttää nopeuden riittävän kovaksi, ja sitten johonkin vähän isompaan väliin päättäväisesti änkee. Liian hiljaisella vauhdilla yrittäminen on pahin virhe, minkä rampilla voi tehdä.
Se onkin ongelma, jos niitä isompia välejä ei ole. En uskalla tunkea pienempäänkään. Mutta tosiaan älkää pelätkö, en käytä kiihdytyskaistoja.
Sitten on ainoa tehtävissä oleva asia että mennään siihen pienempään väliin.
Minulta se onnistuu, miksei siis sinulta?
Kun kaikki ymmärtäisivät pitää sellaiset turvavälit, että jokaisen auton taakse pääsee liittymään, ei mitään ongelmaa olisi. Mutta kun aina löytyy perässä roikkujia valittamassa, miten muut ovat epävarmoja nössöjä, kun eivät pelaa heidän säännöillään.
Ennakoimalla ja nopeuden sovittamalla selviää. Röyhkeä ei ole tarvinut ikinä olla, vaan on onnistunut em. keinoin.
Rampilta, eli kiihdytyskaistalta, muun liikenteen sekaan liittyminen on helppoa. Pitää vain sovittaa oma vauhti vastaamaan muun liikenteen vauhtia. Välillä ne raot on pieniä, mutta kyllä sinne sekaan aina mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ennakoimalla ja nopeuden sovittamalla selviää. Röyhkeä ei ole tarvinut ikinä olla, vaan on onnistunut em. keinoin.
Nimenomaan. Se oma rako pitää valita kiihdytyskaistan alkupäässä, eikäsiellä lopussa.
Ruuhkaiseen aikaan ajan taaksepäin, (pääsisin pihlajamäen rampista neloselle, tai siitä vantaankosken rampista,) Arabian kohdalle jossa pääsen liikennevaloista neloselle.
Maalaisena taas kehälle pääsee hyvin, tosin nopeus siinä on vain 80 mutta mielestäni autoilijat hyvin huomiovat rampilta tulijan ja pääsee solahtamaan väliin.
Up