Muita, joilla alkoholi liittyy vahvasti elämän parhaisiin hetkiin.
Nyttemmin en enää alkoholia käytä, mutta kun kelaan elämääni taakse päin, niin kyllä ne useat parhaat fiilikset ja tapahtumat liittyy siihen aikaan kun alkoholia tuli käytettyä. Tiedän toki että se vaikuttaa tunnetiloihin ja voimistaa niitä. Mulle vain positiivisia muistoja, kun kaikki niitä haittoja vaan kaivelee.
Kommentit (14)
Onneksi ryyppäämistä ei tarvitse lopettaa jos ei halua tai ole pakko.
Aivan samoin koen! Löysin mieheni hiprakassa. Kaikki parhaat bileet, lomamatkojen kokemukset, festarit...alkoholi oli piste ii:n päällä👌
Useampikin ihmissuhde alkanut ja syvimpiä keskusteluja ja muistoja vaikutuksen alaisena. Tosin myös ne kaikista synkimmät hetket.
Ihanin joulumuistoni on, kun nuorena olin sen aikaisen ihastuksen luona sen jälkeen kun oli saatu perhepäivällinen hoidettua. Juotiin kuohuviiniä pöydän alla, rakasteltiin koko yö ja varmaan pari vuorokautta pelkät villasukat jalassa ja peitto lämmikkeenä.
Sama täällä. Vaikka alkoholista oli minulle myöhemmin myös haittaa niin päivääkään en vaihtaisi pois niistä päivistä joina join alkoholia nuorena aikuisena. Kaikki tärkeimmät ihmissuhteeni ovat alkaneet alkoholin äärellä. Kaikissa hienoissa kokemuksissa, matkoissa, juhlissa ja voitoissa oli alkoholi mukana. Kiitos, Alkoholi.
M23 kirjoitti:
Tuokin totta, mutta jokin siinä vähän himmenee.
Vierailija kirjoitti:
Useampikin ihmissuhde alkanut ja syvimpiä keskusteluja ja muistoja vaikutuksen alaisena. Tosin myös ne kaikista synkimmät hetket.
Ihanin joulumuistoni on, kun nuorena olin sen aikaisen ihastuksen luona sen jälkeen kun oli saatu perhepäivällinen hoidettua. Juotiin kuohuviiniä pöydän alla, rakasteltiin koko yö ja varmaan pari vuorokautta pelkät villasukat jalassa ja peitto lämmikkeenä.
Nielitkö?
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Ai niin, M59
Onhan juhlissa ollut kivaa, mutta ei ne todellakaan mitään parhaita hetkiä ole. Omat lapset ja miesystävä liittyy parhaisiin hetkiin.
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Epäilemättä. Alkoholia parjataan paljon, mutta on siinä myös paljon hyvää. Varsinkin minun kaltaiselleni luonnostaan vähäpuheiselle miehelle se on mainio voiteluaine sosiaalisiin hetkiin.
Kyllä alkoholi juhlistaa elämää ilman muuta, ihan samoin kuin hyvä ruoka, hyvä seura. En minä ole ikinä ryypätä alkanut enkä hanki krapuloita tai monen päivän väsymystä. Haluan pitää alkoholin juhlajuomana ja tärkeiden hetkien kohottajana edelleen. Niinhän se pitäisi ollakin, jos alkoa käyttää. Pidän siitä näin.
Olen samaa mieltä. Alkoholi vapauttaa tunnelmaa. Perhejuhlat, illanistujaiset, festarit, keikat ja vastaavat tilaisuudet, joissa on tarkoitus viettää aikaa yhdessä, ovat hauskempia, kun seurue on nauttinut (kohtuudella!) alkoholia. Absolutistit usein sanovat, että osaavat pitää hauskaa ilman alkoholia, mutta kaikki alkoholittomat häät, synttärit ja muut juhlat, joissa olen ollut, ovat kyllä olleet tylsempiä kuin ne, joissa alkoholia on ollut tarjolla. Tuntemani absolutistit ovat kyllä muutenkin jotenkin nihkeitä ja ilottomia tyyppejä, joilla on mustavalkoinen suhtautuminen alkoholinkäyttöön. On tervehenkisiä absolutisteja ja itsekurittomia rapajuoppoja. Ehdottomuus yhdessä asiassa liittyy usein ehdottomuuteen myös muissa asioissa. Viihdyn paremmin seurassa, jossa elämään suhtaudutaan rennosti.
Parhaat panot on tulleet baarin jälkeen v i t u n kovassa jurrissa...naisetkin ihan s-tanan kiimaisia...mukavaa muistella ..
Minäkin join ennen paljon viinaa, mutta olen käytännössä kokonaan lopettanut terveyssyistä. Pilveä pössyttelen sen sijaan joka viikonloppu ja voin hyvin...hahah!
Aivan sama huomio, oli usein niin hauskoja iltoja, että nykyisellä elämäntyylillä ei voi ikinä päästä lähellekään niitä tiloja.