Täällä jos haluaa kannustavia kommentteja ja ymmärrystä omaan tilanteeseen, kannattaa
Tehdä avaus, jossa esiintyy kuin asia olisi itsellä päinvastoin.
Esimerkiksi jos on sössinyt raha-asiansa ja haluaisi ymmärrystä, kannattaa tehdä aloitus jossa esimerkiksi ihmettelee kuinka ystävä on onnistunut sössimään raha-asiansa ja tietysti tuomita sellainen heti kärkeen.
Jos taas pomo vituttaa, kannattaa tehdä aloitus pomon näkökulmasta, jolloin kaikki ryntäävät puolustamaan työntekijän näkökulmaa ja päinvastoin.
Ihan vinkkinä nuoremmille.
Kommentit (15)
Olen huomannut saman. Erikoinen ilmiö.
Lisäksi roolihahmoista sen, jolle halutaan sympatiaa, tulee olla nainen ja tarinan pahiksen tulee olla mies. Näin on toki muuallakin viihteessä ja yhteiskunnassa laajemminkin.
Vierailija kirjoitti:
hellanlettas
Mitä hellanlettas??
Kyllä multa saa aina ymmärrystä lähes kaikkeen jos on rehellinen. Valehtele vain itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä multa saa aina ymmärrystä lähes kaikkeen jos on rehellinen. Valehtele vain itsellesi.
Ja sulla on joku kyky nähdä nimettömän nettikirjoittelijan rehellisyys?
Täällä on osa nuoria vailla elämänkokemusta eikä he ymmärrä, että ei asuntovelkainen saa toimeentulotukea lasten ruokiin ja keväällä tulee potkulaki.
Anonyyminä kirjoitettuun avauksen negaatio ei saa itsetuntoani karisemaan. Näitä on veivattu parikymmentä vuotta.
Ne nuoremmat, tekee näitä omalla naamallaan. Ja omilla sometileillään.
Omalla naamalla tällänen juttelee ne asiat omien kavereiden kanssa kahvipöydässä. Ja käyttää kaikkea muuta asiansa tiedonhakuun, kuin nimettömiä foorumeita. Ihan tiedoksi nuoremmille.
Minä en ole kenenkään moraalinvartija. Se on asia joka jokainen tekee itse. Tai sitten ei.
Ap perinteisesti haukutaan, se on palstan kaunis perinne.
No ei kannata. Nimenomaan muiden jatkuva tuomitseminen antaa huonon esimerkin kaikille. Ehkä kommenteissa on joku empaattinen tai kiva. Usein kiusaajia on netissä, ehkä joku aikuiskakara kiusaa kohdistetusti muita. Ellei ole muuten sanonut jotain vahingossa.
Kannattaa myös esiintyä naisena.
Miehet ei saa tukea, kannustusta tai vertaistukea. Palsta täynnä miesvihaajia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös esiintyä naisena.
Miehet ei saa tukea, kannustusta tai vertaistukea. Palsta täynnä miesvihaajia.
Tämä.
Se on sitä käänteistä psykologiaa, nääs.