Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhan kattilan kahva irtosi. Voiko korjata? Kotimainen OPA

Vierailija
16.11.2024 |

joskus kuulin, että OPA korjaa kaikkia tuotteitaan, mutta ei ainakaan nettisivujen perusteella enää :(

Onko joku onnistunut korjauttamaan kattilansa jossain?

Niin ja en osta uutta ennen kuin on selvitetty, voiko tätä korjata.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kattilankorjaajalle!

Vierailija
2/15 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hitsattu vai ruuvilla kahva kiinni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korjannut itse.

N66

Vierailija
4/15 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä pysty käyttämään ilman kahvaa. Mulla irtosi yhdestä paistinpannusta kahva ja olin jo laittamassa sitä pois käytöstä. Kokeilin kuitenkin käyttää, ihan hyvin toimii, siirtelen vain pannulapuilla. 

Vierailija
5/15 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvat näyttää olevan kiinni jollainen ruuvin kaltaisella systeemillä pienessä metalliliuskassa, joka on hitsattu tms. kattilan runkoon kiinni. Toinen korva siis irtosi, toinen on vielä tukevasti kiinni mutta huteran näköinen jo.

ap

Vierailija
6/15 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen korjannut itse.

N66

Miten? Mistä sait osan? Korva on siis bakeliittia tms. ei metallia.

ap

Vierailija
7/15 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä pysty käyttämään ilman kahvaa. Mulla irtosi yhdestä paistinpannusta kahva ja olin jo laittamassa sitä pois käytöstä. Kokeilin kuitenkin käyttää, ihan hyvin toimii, siirtelen vain pannulapuilla. 

Ei oikein, korva on kiinni vain pienessä terävännäköisessä metalliliuskassa, joka on hitsattu tms. kattilan runkoon. Ei tuosta liuskasta saa otetta millään rätillä, kuumenee kuitenkin käytössä (metallia kun on).

ap

Vierailija
8/15 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hajosi aikanaan Opan teräskattolan kannesta kahva, joka jäi käteen. Ostin kirpparilta uuden kannen. En osaa siis auttaa sinua, anteeksi.

Vierailija
9/15 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku metallipaja korjaa hetkessä.

Vierailija
10/15 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ehkä tuohon rungon osaan voisi hitsata metallikahvankin. Kattila on niin vanha, että metallikahvoja ei kai ollut keksitty :D Kahvat ovat bakeliittia tai vastaavaa kovamuovin näköistä materiaalia, joka on vuosikymmenten varrella hapertunut.

ap

Vierailija
11/15 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ehkä tuohon rungon osaan voisi hitsata metallikahvankin. Kattila on niin vanha, että metallikahvoja ei kai ollut keksitty :D Kahvat ovat bakeliittia tai vastaavaa kovamuovin näköistä materiaalia, joka on vuosikymmenten varrella hapertunut.

ap

Kyllä metallikahvat keksittiin jo rautakaudella...

Vierailija
12/15 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä yhdellä kahvalla, niin moni muukin käyttää. Toinen mahdollisuus on jättää se tiskikäyttöön, eli käsitiskissä pesuvadin sijaan. Meillä on mökillä pesuvateina noita kahvapuolikattiloita, niissä saa lämmitettyä pesuveden valmiiksi.

Vierailija
13/15 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein, korva on kiinni vain pienessä terävännäköisessä metalliliuskassa, joka on hitsattu tms. kattilan runkoon. Ei tuosta liuskasta saa otetta millään rätillä, kuumenee kuitenkin käytössä (metallia kun on).

ap

Käytä patakintaita, jos pannulappusi polttavat. Voit lisäksi heittää noin huonot ja polttavat pannulaput roskiin, kun eivät näytä täyttävän omaa tehtäväänsä.

Vierailija
14/15 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvat näyttää olevan kiinni jollainen ruuvin kaltaisella systeemillä pienessä metalliliuskassa, joka on hitsattu tms. kattilan runkoon kiinni. Toinen korva siis irtosi, toinen on vielä tukevasti kiinni mutta huteran näköinen jo.

ap

Osaat kyllä selittää hyvin, muttet vastannu kysymykseen. Kumpi petti hitsisauma vai ruuvin kaltainen systeemi? Ja irtosiko korva vai vain sangan toinen puoli?

Myönnämme kaikille teräskattiloille ja -kasareille 10 vuoden takuun. Onhan kuitti tallella?

https://www.pisla.fi/tuote-osasto/kaikki-tuotteet/keittio/kattilat-ja-k…

Vierailija
15/15 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Osaat kyllä selittää hyvin, muttet vastannu kysymykseen. Kumpi petti hitsisauma vai ruuvin kaltainen systeemi? Ja irtosiko korva vai vain sangan toinen puoli?

Myönnämme kaikille teräskattiloille ja -kasareille 10 vuoden takuun. Onhan kuitti tallella?

https://www.pisla.fi/tuote-osasto/kaikki-tuotteet/keittio/kattilat-ja-k…

Murtui koko kahva, kun on tosiaan jotain bakeliittia (?) tai kovaa, hapertunutta muovia. Mitään ruuveja ei näy olevan, jotenkin ne muoviosat on puristettu metalliliuskaan kiinni tai laitettu tapin kaltaisella systeemillä.

Ja siis kyseessä on vanha kattila. Tarkoitan wanha. On ollut meillä on 30 vuotta ja sain sen kotoa käytettynä mukaani kun muutin omilleni, joten on todennäköisesti ainakin 40-50 vuotta vanha. Tuskin minkään takuun piirissä enää :D

ap