Kertokaa hyviä puolia Suomessa asumisesta.
Miksi haluat asua juuri Suomessa, etkä missään muualla?
Kommentit (28)
Minulla on japanilainen vaimo, joka tykkää monesta asiasta täällä. On neljä vuodenaikaa, puhdasta ja turvallista. On hyvä sosiaaliturva, tasa-arvo jne. Monta sellaista asiaa, joita itse en oikein osaa innostua asuttuani täällä suurimman osan elämästäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla, ja Suomessa on minusta hyviä asioita mm:
- Luontoa on joka
- Korruptiota on tosi vähän
- Digipalvelut toimii
- Ihmiset ovat aika rehellisiä
- Selvät neljä eri vuodenaikaa
Savolaiset ovat kieroja.
Ja länsi-suomalaiset jäykkiä.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä puolia, kaukana Trumpista.
Huonoja puolia, lähellä Putleria.
Ja maassa on Urtsi boy ja sexy-Sathonen 😂
Vierailija kirjoitti:
Minulla on japanilainen vaimo, joka tykkää monesta asiasta täällä. On neljä vuodenaikaa, puhdasta ja turvallista. On hyvä sosiaaliturva, tasa-arvo jne. Monta sellaista asiaa, joita itse en oikein osaa innostua asuttuani täällä suurimman osan elämästäni.
Kantasuomalaisena ja puolikarjalaisena sama. Unelmani oli aiemmin muuttaa Viroon eläkkeellä mutta nyt sekin jäi vielä harkintaan. Ehkä joku pienempi kaupunki siellä, no eihän siellä suurkaupunkeja juuri olekaan, sama kuin meillä. Suomalaisten verotusta kannattaisi kyllä alkaa tosissaan keventää eikä kiristää niinkuin nykyhallitus tekee. Jos eläkeläisten verotusta kiristävät niin muut maat kutsuu niin ne saavat eläkerahamme, niin se vaan on. Suomessa voin sitten käydä katsomassa jälkipolviani turistina.
Suomi on hyvä maa meille suomalaisille mutta ei valitettavasti ihan kaikille. Vuodenajat on tosi hyvä ja kohtalainen sosiaaliturva ja turvallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei ole mitään tornadoja, hirmumyrskyjä tai muita katastrofeja. Jos hallitusta ei lasketa.
Nykyinen hallitus kyllä hyvin kompensoi sitä, kun täällä ei ole luonnonkatastrofeja. Yhtälailla ihmisiä joutuu kodittomaksi ja kaikki menee.
Kaikki on maailman edullisinta. Ihan kaikki. Siis eiku...
Jos olisi varaa lähtisin täältä heti huomenna.