Pitäisikö näin pienituloisena auttaa jotain lapsiperhettä jouluna?
Mietin jotain ruokajoulukassia. Itse sain lapsuudenperheessäni apua ja saimme ruokakassin esim lions clubilta .
Kommentit (41)
Älä nyt penskoille anna, se on vanhempien tehtävä. Anna hyvä mieli eli itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä antaa vähästään, rikas ei paljostakaan. Hyvä sydän on korvaamaton. Anna itsellesi sopivasti.
"Köyhä"
Tukiloinen ottaa varakkaalta puolet. Jos saat tukia ja annat niistä toiselle tuensaajalle, saat liikaa tukea. Mene töihin ja anna sitten omistasi. Muiden ihmisten rahan jakaminen ei ole hyväsydämisyyttä. Se, että menet töihin ja ansaitset itse omat rahasi joita annat muille puolestaan on.
En saa tukia. Pienituloinen voi olla muutenkin kuin vain tukia saamalla.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä antaa vähästään, rikas ei paljostakaan. Hyvä sydän on korvaamaton. Anna itsellesi sopivasti.
"Köyhä"
Tukiloinen ottaa varakkaalta puolet. Jos saat tukia ja annat niistä toiselle tuensaajalle, saat liikaa tukea. Mene töihin ja anna sitten omistasi. Muiden ihmisten rahan jakaminen ei ole hyväsydämisyyttä. Se, että menet töihin ja ansaitset itse omat rahasi joita annat muille puolestaan on.
En saa tukia. Pienituloinen voi olla muutenkin kuin vain tukia saamalla.ap
Eli et maksa puolia tuloistasi veroja.
Ei tarvitse, Pietarin tippi on kuitenkin jo inflaation ja korkojen vuoksi sen verran suuri, että kannattaa vain pitää roponsa.
Olisi kiva auttaa jotakuta, mutta kun en halua ropojeni menevän jollekin itseäni varakkaammalle mutta röyhkeämmälle. Tai jollekin, jonka krooninen rahapula on ihan itse hankittu.
Millaiset taloudelliset puskurit sulla on? Jos ne on kovin pienet, kannattaa huolehtia ensin siitä ettet joudu itse muiden avun varaan jos kaikki ei menekään suunnitelmien mukaan.
Jos se kaataa oman talouden, niin ei ainakaan rahallisesti. Muuten kyllä.
Ei pitäisi. Jos sinulla on pienikin määrä ylimääräistä rahaa, säästä se pahan päivän varalle. Valtion johtoa ei mahdollinen hätäsi kiinnosta.
Minä olen pienituloinen enkä auta ketään koska tällä hetkellä tarvitsen jokaisen euron omaan selviytymiseen.
Suomen parhaiten palkattu ammatti on yksinhuoltaja
https://www.vahtera.blog/post/suomen-parhaiten-palkattu-ammatti-on-yksi…
Anna rahaa mulle jos tahdot auttaa <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen jouluruokakassi voi mahdollistaa sen, että vanhemmat käyttää ruokakuluista säästyneet rahat viinaan.
Tuollainen ruokakassi voi mahdollistaa sen, että vanhemmat pystyvät ostamaan lapselleen hänen toivomansa lahjan. Joulu on lasten juhla. Aikuiset pärjäävät vähemmälläkin.
Joulu on kaikkien juhla. Köyhän ja yksinäisen aikuisen joulu voi olla todella kurja, kun kaikki pyörii jouluna lapsiperheiden ympärillä eikä itsellä ole edes ketään jonka kanssa jakaa kurjuutensa, kun joulupöydässä on taas kerran pelkkää kaurapuuroa.
Pitkällä kokemuksella lausun, että avunhakija vanhemmat laittaa omat rahansa koiraan, käärmeterraarioon, tatuointeihin ja ripsihuoltoon. Ei elämänhallintaa.
Joten lapset kulkevat rikkinäisissä collegeryysyissä ilman kunnon säänkestäviä jalkineita ja oikeankokoisia talvitakkeja. Risat alusvaatteet, risat rukkaset jne. Unohda.
Onko perhe niin läheinen, että voisit ottaa lapset sinun luoksesi vaikka leipomaan piparkakkuja? Ei tule kalliiksi, mutta oli ainakin pienille kivaa tekemistä silloin, jos heidän kotona ei leivota paljon. Jos olet itse taitavat leipuri, voisit askarrella piparkakkutalon. Tai sitten lapset mukaan tekemään joulukoristeita.
Laittaisin jotain sellaista, jota eivät itse raaski ostaa. Pitäisi vähän tietää perheen arvoista ja omasta toiminnasta. Turha laittaa esimerkiksi jotain koristetta turhanpäiväistä krääsää vihaavalla minimalistille tai kaiken aikaa itse kotiaan koristavalle. Tai niitä piparkakkuja innokkaalle ja taitavalle leipurille.
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi. Jos sinulla on pienikin määrä ylimääräistä rahaa, säästä se pahan päivän varalle. Valtion johtoa ei mahdollinen hätäsi kiinnosta.
Köyhä saa laittaa edes 20 euroa, neuvotaan "saisitko itse", ja köyhyyttä pitää hävetä. Jolle joulu on tärkeä miksei saisi, kun omansa hoitaa ensin.
Köyhällä tuttavalle annan ruokakassin, oli sitten lapsiperhe tai yksineläjä. Tuntemattomille en lahjoita. Koska apu voi mennä viinan, tupakan tai muun turhan ostoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin pienituloinen ja teen tämän joulun hyvän työni askartelemalla vanhuksille lähetettäviä joulukortteja Siskot ja Simot -kampanjan kautta.
Niillä ei paljon mahaa täytetä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä typerä ja täysin perusteeton lausahdus, jota paljon viljellään. Ensinnäkin me "rikkaat" (taikka suomalaisittain tosiasiassa hyvätuloiset) maksamme jo todella paljon tuloveroja, joilla yhteiskuntaa pyöritetään ja vähävaraisemmille taataan minimielintaso. Kulutamme myös paljon, mikä tuo lisää varoja valtion kassaan arvonlisäveroina ja tuo työpaikkoja. Mikäli sijoitamme palkoista kerryttämämme varat, pääomatuloistamme maksamme 30-34 % veroa . Kun kuolemme ja lapsemme perivät kerryttämämme omaisuuden, hekin maksavat siitä välistä vielä mojovat perintöverot.
Tämän lisäksi olen itse seurakunnan jäsen ihan osittain kannattaakseni seurakunnan diakoniatoimintaa eli maksan prosentin tuloistani vielä ihan vapaaehtoisesti yhteiseen hyvään. Eipä siinä vielä kaikki, joka vuosi olemme osallistuneet seurakunnan joulukeräykseen ja ostaneet sinne lahjakortteja vähävaraisille n. 300 eurolla, sekä yleisiin kauppakeskuksissa oleviin lahjakeräyksiin lapsille n. 100 eurolla. Vieläpä annamme lähipiirin köyhemmistä oloissa elävälle nuorisolle tavanomaista suurempia syntymäpäivä ym. lahjoja tukeaksemme heitä.
Mutta emmehän me "rikkaat" mitään kenellekään anna kellekään, pahoja olemme kaikki.
Minä olen ostanut K-Supermarkettiin järjestettyyn keräykseen samalla kun käyn kauppareissulla. En mitään kummoista, jotain jouluista johon minulla on rahaa.
Puuroriisiä ja suklaata esim.
Sinä toistat propagandaa
Ihmiset on kummissaan
Voisit viettää vapaapäivää
Jälleen huomenna