Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukausilahjoitusta mietin, kumpi: plan vai unicef?

Vierailija
15.11.2024 |

Saa perustella. Onko nämä luotettavia organisaatioita ja apu menee perille?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tue persuja kuukausittain

Vierailija
22/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaile naapurustoa, kysy tuttavilta tietääkö he jotain avuntarvitsijaa, pidä korvat auki ja kuuntele. On olemassa varmaan täälläkin joku pulassa.

Itse annoin viimeksi israelinystävien kautta. Sielläkin voi vähän valita mihin, en halunnut antaa mihinkään nuorten kynsihoitoihin, se ei minusta ole tarpeellista. Mieti ensin mikä on sun mielestä tarpeellista, ja anna sitten mahdollisimman suoraan.

Jos haluat tukea köyhiä lapsia esim, sun täytyy nähdä vaivaa jotta saat selville missä oikeasti on avuntarvitsija. Kaikkein heikoimmassa asemassa olevat ovat ehkä piilossa, omissa luukuissaan. Pidä käteistä mukana. Jos näät jonkun, jolla ei selvästi ole, anna heti. Älä anna niille jotka kerjää, monet narkit viettää aikansa pyydellen. Ole aina valmiina antamaan, et tiedä milloin sellainen tilaisuus tulee eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Planissa saa lapsen (nimi, tunnuskoodi), jota tukee tai voi lahjoittaa koko organisaatiolle. Itselläni oli aika kauan avustettava maanviljelijän lapsi kauko-idästä. Kun koulutusavun tarve nimenomaan tuolta perheeltä loppui ja maatalous alkoi kannattaa, sain tiedon asiasta. Kävin kirjeenvaihtoa kummilapsen perheen kanssa. Tuntui hyvin luotettavalta järjestöltä. Kirjoitin kirjeet itse englanniksi, mutta voi kirjoittaa äidinkielelläänkin, jolloin vapaaehtoiset tulkit kääntävät kirjeet. En tiedä, onko sama käytäntö enää voimassa. Suoria osoitteita avustajille ei annettu, turvallisuussyistä. 

Vierailija
24/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta menee kuukausilahjoitus Kummeille, lastensairaalan hankintoihin. Lisäksi maksan muutaman kerran vuodessa Hurstin apuun, Elämä lapselle -keräykseen, asunnottomien yhdistykselle ja ostan Kontti-tavarataloista vaikkapa lastentarvikkeita. 

Unicefiä en tunne, myös Plan on mielestäni hyvä järjestö. 

Vierailija
25/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tue persuja kuukausittain

Lähetän heille kuukausittain kirjekuorellisen paskaa syötäväksi.

Vierailija
26/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaiseen eläintensuojeluun olen lahjoittanut. PoPoPet ry Oulussa saa ihan kaikki lahjoitusrahani

Vierailija
27/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaassa sadat ellei tuhannet suomalaiset lapset ja vanhukset näkevät nälkää. Omapa on asiasi tietysti.

Vierailija
28/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata valtio pumppaa Afrikkaan yhä lähes kaksi miljardia euroa

Vierailija
29/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö löydy jotain kotimaista kohdetta?

Suomi on saanut Unicefilta apua Toisen maailmansodan jälkeen.

Oliko ajat rehellisemmät?

Vierailija
30/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän asian ei pitäisi kuulua persuille millään tavalla. Heillä ei pitäisi olla mitään sanomista siihen miten joku yksityinen ihminen rahansa käyttää. 

Vierailija
31/56 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö löydy jotain kotimaista kohdetta?

Suomi on saanut Unicefilta apua Toisen maailmansodan jälkeen.

Kerro millaista apua?

Suomi oli ensimmäisten UNICEFin auttamien maiden joukossa heti järjestön perustamisen jälkeen. 

Suomeen tuotiin ravintoa, lääkkeitä ja vaatteita, kun kaikesta oli sodan jälkeen pulaa ja esimerkiksi kenkien puute esti lapsen koulunkäynnin. 

Vierailija
32/56 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata valtio pumppaa Afrikkaan yhä lähes kaksi miljardia euroa

Ihmiset ovat niin tietämättömiä. 

Suomen kehitysavun selvästi suurin kohde on Ukraina. 

Vierailija
33/56 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kua, tyttöjen koulutus

Vierailija
34/56 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä rahat täällä ja nyt. Käy kahvilassa kahvilla, osta kivijalkaliikeestä jotain. 

Vierailija
35/56 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lahjoittamaan Kilttien miesten tukiyhdistykselle.

Vierailija
36/56 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yleensä oikein luota tollasiin isoihin järjestöihin, tai siihen että kaikki rahat menisi auttamiseen. Itse tykkään lahjoittaa mm. Viipurin koirille, Hard Luck Paws:ille ja Woffa:lle.

Vierailija
37/56 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on persuja jotka inhoaa kaikkea ulkomaan apua. Ei kannata piitata. Toki kotimaassakin köyhiä 

Vierailija
38/56 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kummilapsi Ukrainasta, olen avustanut ev.lut.kirkon Kotimaanavun kautta sekä tukenut Viipurin koiria. 

Vierailija
39/56 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita suoraan yhdelle lapselle Afrikassa, kuten minä teen. Koulutus, asunto ja ruoka. 1eur/pv, joka ei ole mielestäni kallista. Ainakaan jos vertaa siihen, että kuinka kalliiksi tuli hänen sinne lähettäminen.

Vierailija
40/56 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita Suomeen