Saako känniläisille myydä alkoholia? Siis ihan tavallisessa kaupassa? Siis ihan täällä Suomessa?
Pistin tohon videon joka oli kuvattu Australiassa. Siellä maailman känniläisin mies yritti käydä kaupassa ostamassa alkoholia. Ostaminen vaikeutui siksi koska mies ei känniläisyytensä vuoksi enää pysynyt pystyssä jaloillaan, vaan vain ryömi tai makoili maassa. En tiedä saiko hän kaljojaan loppujen lopuksi ostettua.
Mutta: mikä on Suomen lainsäädäntö? Häh? Mitä laki sanoo?
Kysyn koska kuulin jostain jonkin ihmeen jutun, että laki Suomen laki määrää näin: jos asiakas on ihan totaalisen kännissä niin kauppa ei saa myydä hänelle tippaakaan alkoholia. Muutoin tulee poliisit paikalle ja poliisit antaa kaupalle jonkin rangaistuksen, jonkin sakon.
Joten: jos asiakas pystyy kävelemään kaupassa alkoholia ostaessaan niin kauppa saa myydä ne alkoholit asiakkaalle. Mutta jos asiakas konttailee kaupassa, niin kauppa ei saa myydä sitä alkoholia asiakkaalle tai muutoin kauppa saa poliisilta sakot. Meneekö se mukamas oikeasti näin? Häh? Mikä ihmeen laki tuo muka on? Siis tarkoitan ihan oikeasti: mikä tuon lain nimi on? Millä lailla voin googlata tuosta laista lisätietoja?
Kommentit (7)
Humaltuminen on Suomessa rikis. Ravintolakaan ei saisi anniskella juopuneelle.
Selvästi päihtyneelle ei saa myydä.
Lain mukaan ei saisi. Käytännössä toki myydään, eikä lakia valvota.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholia ei saa myydä yhtään humalassa tai aikoo humaltua niistä.
Baarit rikkoo räikeästi tätä lakia, tälläkin hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Selvästi päihtyneelle ei saa myydä.
Joo okei, ehkä uskon teitä, mutta herran tähden sentään, kertokaa että mikä laki noin sanoo! Ihan oikeesti, pyydän, anelen, rukoilen, että mainitsette edes yhden tollasen lain nimen. Sitten osaan itse googlata lisää. Kiitos teille ihan kauheesti, jotta voin teidän ansiostanne oppia lisää aiheesta joka minua kiinnostaa.
Eli: päihtyneelle ei saa myydä? Miksei? Kuka niin määrä? Miten ne niin määrää? Missä niin määrätään? Mikä ihmeen määräys häh? Mikä on sen määräyksen nimi?
Suomen lain mukaan: mitään ei määrätä jos Suomen laissa ei niin määrätä! Joten kerro Suomen lain määräys joka noin määrää. Muuten kertomasi juttu ei ole totta. Jos kertomasi määräys ei ole Suomen laissa niin kertomaasi määräyttä ei ole Suomessa. Ei vain ole. Kertomasi määräys on vain sinun omaa mielihaluasi, mielikuvitustasi, mielimitälie... mutta ei Suomen lakia. Suomen lakia tuo määräys on vain jos se on Suomen laissa. Missä laissa? Mikä laki? Sitä minä nyt pyydän teitä kaikkia kertomaan minulle, kiitos.
ap
Alkoholia ei saa myydä yhtään humalassa tai aikoo humaltua niistä.