Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmoitin sukulaisille, ystäville, kummeille, naapureille ja työkavereille etten aio enää ostaa joululahjoja enkä järjestää joulua

Vierailija
15.11.2024 |

Helvetti näyttää revenneen, sillä ainoastaan viisi ihmistä sadasta ymmärsi päätökseni. Haukutaan, kun kalleimmat ja kauneimmat lahjat hankkinut lahjahevonen ei enää toimikaan kuten odotetaan. Se on loppu nyt, kun ei kiitosta kuulu eikä mitään saa takaisin edes pyytämättä. Pikkujoulujen järkkäämiseen en osallistu. Varasin jo kesän lopulla matkan auringon alle ja aion nauttia elämästä, muut pureskelkoot vaikka kynsiään.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihan kiva tietää, kuinka moni oikeasti nauttii joulusta! Ja loput esittää tykkäävänsä, koska kuuluu tykätä. Jos saisin itse valita, viettäisin joulun kotona ihan meillä asuvien kesken. Ei mentäisi minnekään muualle kuin hautausmaalle ja saunaan. Loppuaika oltaisiin byjamissa katsomassa hömppäelokuvia ja syötäisiin kinkkua suoraan tarjottimelta, ilman valkoisia servettejä ja perintöhopeita!

Mikset saa valita haluamaasi joulua?

Vierailija
22/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pois lapsuuden kodista 18v. ja siitä asti olen joulut viettänyt niinkuin itse haluan. Toki sitten myöhemmin otin miehen ja lapset huomioon mutta väkisin ressissä en ole yhtään joulua viettänyt enkä vietä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kaksi joulua sitten. Ilmoitin 3 päivää ennen joulua etten järjestä joulua niin minut haukutiin joulun pilaajaksi. Vuosia tein joulun muille mutta en saanut kiitosta ja päätiin etten järjestä joulua enää. Sukulaiset ei tunnu ymmärtävän miten iso työ on tehdä jouluruokia ja kaikkea että kaikilla olisi hyvä joulu. Nyt tuleva joulu aion viettää kotona vaikka yksin. Kyselyjä on tullut että tulisiinko kuopioon tekemään jouluruokia. Sanoin että olen töissä vaikka en ole.

Iso yläpeukku sulle.

Vierailija
24/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihan kiva tietää, kuinka moni oikeasti nauttii joulusta! Ja loput esittää tykkäävänsä, koska kuuluu tykätä. Jos saisin itse valita, viettäisin joulun kotona ihan meillä asuvien kesken. Ei mentäisi minnekään muualle kuin hautausmaalle ja saunaan. Loppuaika oltaisiin byjamissa katsomassa hömppäelokuvia ja syötäisiin kinkkua suoraan tarjottimelta, ilman valkoisia servettejä ja perintöhopeita!

Meillä on juuri noin! 

Vierailija
25/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran täällä vaan eletään niin ehkä kannattaisi viettää joulut niinkuin itse/oma perhe haluaa eikä niin kuin koko muu suku ja kummin kaimat haluaa.

Vierailija
26/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvailet tässä juuri minun jouluni! Päätin jo yli 10 vuotta sitten, etten lähde matkustelemaan enää sukulaisiin valtavan lahjakassin kanssa jouluruuhkassa, vaan vietän miehen kanssa kahdestaan joulun omassa kotona, kaikessa rauhassa. Ja tehdään vain niitä ruokia kun halutaan. Luetaan kirjoja, katsellaan jouluelokuvia, käydään kävelyllä, juodaan viiniä ja glögiä ja pelataan pelejä, ollaan flanelleissa villasukat jalassa. Ihan parasta! Lahjankin ostan vain kummitytölle, muiden kanssa ollaan sovittu, ettei lahjoja osteta. Laitan kyllä jouluksi kuusen pystyyn ja ostan joulukalenterin, mutta muuten ollaan kun Ellun kanat. Suosittelen kaikille!

Vierailija
27/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla mitään kitisemistä, kun olit kuitenkin niin ystävällinen, että hyvissä ajoin ilmoitit. Jokainen ehtii siis hyvin järjestää itse itselleen (ja vaikka muillekin) haluamansa joulun.

Vierailija
28/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olit joulun takia lypsettävissä ja manipuloitavissa rahallisesti ja vasta nyt hokasit ettet ettei tarvikkaan osallistua ollenkaan kaupalliseen jouluun.

Tuliko ihan itse ahaa herämys vai saiko joku muu aikaan sen että lopettaa kaupallisen joulun.

Meillä on kaupallinen joulu lopetettu jo 30v sitten. Pelkät ruuat ja juomat ostetaan eikä mitään muuta kun ei ole pikkulapsia.

Vierailija
29/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taannoin kuulin kun joku nainen toivo kalliita lahjoja muksuille jne  ja myi ne joulun jälkeen,törkeetä.No mekin joku tabletti tietokone eräille lapsille,eikä ikinä nähty oliko semmosta edes hankittu..ei näkynny ikinä.Miks aikuisille edes lahjoi,eikä isoille tenaville,pienet on eri kun he uskoo jouluun ,pukkiin..Ei sen kallista tartte olla.Joulut ja nuo kaupalliset jutut pitäs ihan unohtaa,turhaa rahan menoa.

Vierailija
30/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on minusta melko kummallista, kun ihmiset tulee joulua viettämään jonku kotiin, mutta eivät sitten seuraavana jouluna vastavuoroisesti itse järjestä joulua. Syyhän tietenkin on se, että mikäs helpompaa ja halvempaa on kuin tulla valmiiseen pöytään. Mutta todella röyhkeää tuomonen. Toinen kummallisuus on se, että kehdataan tulla ikäihmisten luokse passattavaksi. Yleensä aikuiset lapset perheineen toimivat näin. Olen itse lopettanut joulunvieton 2 v sitten. Voi tätä ihanuutta ja rauhaa.

Vierailija
31/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi olla mitään kitisemistä, kun olit kuitenkin niin ystävällinen, että hyvissä ajoin ilmoitit. Jokainen ehtii siis hyvin järjestää itse itselleen (ja vaikka muillekin) haluamansa joulun.

Kitisevät, kun joutuvat itse laittamaan, ostamaan ja tuhlaamaan rahaa..ennen kun se olen kilttinä hölmönä ollut minä joka teki aivan kaiken. Enää en, koska ihmiset ovat julmetun itsekkäitä, ahneita ja röyhkeitä. Kiitti mulle riitti.

Vierailija
32/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu menee ihan mukavasti löysäillen kotona. Tehtiin valinta jo kun miehen kanssa yhteen muutettiin. Kuka sinut raahaa jonnekin ja mitä kamalaa tapahtuu jos valitsetkin itse?

Vierailija
33/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taannoin kuulin kun joku nainen toivo kalliita lahjoja muksuille jne  ja myi ne joulun jälkeen,törkeetä.No mekin joku tabletti tietokone eräille lapsille,eikä ikinä nähty oliko semmosta edes hankittu..ei näkynny ikinä.Miks aikuisille edes lahjoi,eikä isoille tenaville,pienet on eri kun he uskoo jouluun ,pukkiin..Ei sen kallista tartte olla.Joulut ja nuo kaupalliset jutut pitäs ihan unohtaa,turhaa rahan menoa.

Olisit kysynyt niistä tableteista.

Vierailija
34/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on minusta melko kummallista, kun ihmiset tulee joulua viettämään jonku kotiin, mutta eivät sitten seuraavana jouluna vastavuoroisesti itse järjestä joulua. Syyhän tietenkin on se, että mikäs helpompaa ja halvempaa on kuin tulla valmiiseen pöytään. Mutta todella röyhkeää tuomonen. Toinen kummallisuus on se, että kehdataan tulla ikäihmisten luokse passattavaksi. Yleensä aikuiset lapset perheineen toimivat näin. Olen itse lopettanut joulunvieton 2 v sitten. Voi tätä ihanuutta ja rauhaa.

Tulen tälläisiin vain koska minut pakotetaan siihen. En halua tulla mutta en kuulla valitusta kun en koskaan tule. Ei kiinnosta juhlia.

Vierailija
35/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitin jo 2 kk sitten että tänä vuonna en pysty järjestämään kaveriporukan joulubileitä, niin kuin yleensä. Kukaan ei suuttunut ja eräs toinen järjestää tänä vuonna.

Hanki parempaa seuraa.

Vierailija
36/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmoitin jo 2 kk sitten että tänä vuonna en pysty järjestämään kaveriporukan joulubileitä, niin kuin yleensä. Kukaan ei suuttunut ja eräs toinen järjestää tänä vuonna.

Hanki parempaa seuraa.

Yritän hankkia, mutta ei ole vielä napannut kohdalle uusia luotettavia ystäviä. Mistähän sellaisia saisi, kun nuo hyväksikäyttäjät on jo niin nähty?

Vierailija
37/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kaksi joulua sitten. Ilmoitin 3 päivää ennen joulua etten järjestä joulua niin minut haukutiin joulun pilaajaksi. Vuosia tein joulun muille mutta en saanut kiitosta ja päätiin etten järjestä joulua enää. Sukulaiset ei tunnu ymmärtävän miten iso työ on tehdä jouluruokia ja kaikkea että kaikilla olisi hyvä joulu. Nyt tuleva joulu aion viettää kotona vaikka yksin. Kyselyjä on tullut että tulisiinko kuopioon tekemään jouluruokia. Sanoin että olen töissä vaikka en ole.

Reilua olisi ollut sanoa vähän aikaisemmin, jos ihmiset olivat tottuneet, että sä hoidat homman.

Vierailija
38/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni viettää joulun ihan siellä kotona oman perheen kanssa ilman sukujoun järjestämistä. 

Vierailija
39/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaannun aattona ja avaan bissen yhtä röyhkeästi kuin moni mies tekee.

Vierailija
40/51 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkenin ottamalla mallia tästä aloituksesta ja ilmoitin etten osallistu joululahjojen ostoon enää niin arvatkaa miten kävi. Kymmenen ihmistä blokkasi mut ja loput ihmettelee miksi tein radikaalin päätöksen.