Arpoja ei voi ostaa lahjaksi
Kommentit (96)
Ostin ennen aina isänpäivälahjaksi isälle sen arpakalenterin, niin kai moni muukin.
Tämähän on vain hyvä asia. Häviöarvan voi antaa lahjaksi. Voittoarpa menee omaan taskuun. Ei tarvii pelätä, että lahja-arvasta menettää rahaa
Arpa lahjana on juuri sellainen hätäisen ostettu kunhan on jotain. Lahjan saajakin tietää sen, haettu tulomatkalla suunnilleen kun ei muuta keksi. Siinä ei paljon lahjan saajaa ajateltu
Haluaisitko saada arvan/arpoja lahjaksi? Minä en, vaikka vaihtoehto olisi olla saamatta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika älytön uudistus.
Niin on! En ymmärrä koko juonen ideaa. Oli niin paljon helpompaa miettiä lahjakin kun voi antaa arpoja, mutta mitä nyt sitten? Jotain turhaa krääsää, mitä kukaan ei halua?
Samaa mieltä, lähetin aina tätilleni kortin mukana ja aikuisille lapsilleni jouluna, lapsille nyt lahjakortit, ainakin varmemmat rahat niissä.
Ostakaa mieluummin lahjakortti. Paljon miellyttävämpi lahja kuin joku typerä arpa, joka on raaputettu kymmenessä sekunnissa ja loppusaldo on aina nolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se menee jos haluan itselle tuon kalenteriarvan..menen ja näytän henkkarit?Riittääkö ajokortti vai ihan passi oltava?
Pitää olla tehty Veikkaukselle pelitili, sitten sen jälkeen kun se on aktiivinen riittää henkkarit.
Eri kommentoija tässä.
Tosi huonosti Veikkaus tästä infoaa, jos noin todella on (enkä tässä väitä etteikö olisi). Veikkauksen sivuilla lukee vain, että henkilön pitää tunnistautua. Ei lue, että pitää luoda Veikkaus-tili.
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se hauskaa, että lähetät arpoja ja joku onneton raaputtaa sieltä sen miljoonan. Ja sitten se raha tuleekin sulle. Noinhan voisi tehdä jollekin vittumaiselle naapurille.
Tässä taas yksi jolla ei ole mitään käsitystä asiasta mutta pitää päästä möykkäämään epätotuuksia. Taidat olla vihervassari.
Arpavoitot pitää edelleen käydä lunastamassa arvan kanssa. Mahdollinen voitto ei tule ostajan tilille vaikka kuinka kiukuttelet ilman voittoarpaa. Joten suosittelen opettelemaan tulemaan toimeen ihmisten kanssa, myös sen fittumaisen naapurin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se menee jos haluan itselle tuon kalenteriarvan..menen ja näytän henkkarit?Riittääkö ajokortti vai ihan passi oltava?
Eipä arvan ostaminen noin onnistu. Ajokortti ja passi ei riitä tuohon äärimmäiseen ostotapahtumaan. Ajavat pois.
Höpöhöpö taas. Vastaus: pitää aktivoida itselle pelitili Veikkauksen sivulle. Arvan ja Loton voi lunastaa Veikkauskorttia näyttämällä tai ajokortilla tunnistautumalla.
Olisi mukava tietää paljonko esim. joulukalenteriarpojen myynti pienenee tämän vuoksi. Itse ostin aina jouluksi vahemmille, kummeille, lapsille ja kummilapsille joulukalenteriarvat. Nyt ei enää voi. Rahat säästyvät minulta, mutta oli mielestäni mukava tapa muistaa ennen joulua. Itselleni en näitä enkä muitakaan arpoja milloinkaan osta.
Hyvä vaan, ettei voi lahjaksi ostaa.
Arpa on yksi paskimmista lahjoista, mitä voi kenellekään antaa. Pelkkä pahvilappu, josta voi ehkä järjettömällä tuurilla voittaa jonkun kympin. Miksei sitten anna sitä kymppiä.
Ja toisekseen arvan antaminen lahjaksi lapselle on täysin järjetöntä ja huonoa kasvatusta. Minulle opetettiin lapsena, että arpaan tai pelikoneeseen rahan laittaminen on sama kuin heittäisi rahan viemäriin. Ja tämä on jäänyt sen verran hyvin mieleen, ettei vieläkään ole mitään hinkua uhkapelejä kokeilla. Tiedän kuitenkin omassakin tuttavapiirissäki useamman, joille uhkapelit ovat tavalla tai toisella muodostuneet ongelmaksi.
Ja jos tähän joku vastaa, että eihän nyt yksi arpa kenestäkään peliaddiktia tee, niin ei välttämättä teekään, mutta jonkun saattaa tehdä. Samoin kuin ei yksi kalja suurimmasta osasta tee alkoholisteja, mutta joillain siitä se homma lähtee. Siinä olen samaa mieltä, että aikuiset tehkööt omat virheensä eikä yhteiskunnan tarvitsisi näin paljon aikuisia holhota. Mutta lasten virheistä ovat aikuiset vastuussa. Ja, jos arpoja saisi ostaa lahjaksi, mikä estäisi niitä ostamasta lapsille. Minä ainakin sain lapsena sukulaistädiltä (jolla muuten oli ja on vieläkin vakava peliongelma) aina eläinarvan synttärilahjaksi. Minun lapsuudessanihan pelikoneissakaan ei ollut mitään ikärajoja ja monet kaverit ala-asteellakin pelasivat kaikki viikkorahansa lähihuoltsikan pajatsoon. Mummo puhui viikosta toiseen, mitä tekisi, jos voittaisi lotossa ja itsekin muistan jossain iässä lapsena ajatelleeni, että lottovoitto on ihan realistinen mahdollisuus. Onneksi vanhemmat ohjasivat pysymään rahapeleistä erossa. Mielestäni on hyvä, että uhkapelit rajoitetaan lasten ulottumattomiin ja tämä on siihen ainoa keino, sillä joidenkin vanhempien mielestä lapsen ohjaaminen rahapelien äärelle saattaa olla hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan, ettei voi lahjaksi ostaa.
Arpa on yksi paskimmista lahjoista, mitä voi kenellekään antaa. Pelkkä pahvilappu, josta voi ehkä järjettömällä tuurilla voittaa jonkun kympin. Miksei sitten anna sitä kymppiä.
Ja toisekseen arvan antaminen lahjaksi lapselle on täysin järjetöntä ja huonoa kasvatusta. Minulle opetettiin lapsena, että arpaan tai pelikoneeseen rahan laittaminen on sama kuin heittäisi rahan viemäriin. Ja tämä on jäänyt sen verran hyvin mieleen, ettei vieläkään ole mitään hinkua uhkapelejä kokeilla. Tiedän kuitenkin omassakin tuttavapiirissäki useamman, joille uhkapelit ovat tavalla tai toisella muodostuneet ongelmaksi.
Ja jos tähän joku vastaa, että eihän nyt yksi arpa kenestäkään peliaddiktia tee, niin ei välttämättä teekään, mutta jonkun saattaa tehdä. Samoin kuin ei yksi kalja suurimmasta osasta tee alkoholisteja, mutta joillain siitä se homma lähtee. Siinä olen samaa m
Minulle riittäisi, että arvan voisi ostaa lahjaksi aikuiselle. Nyt ei voi tehdä sitäkään. Won't somebody PLEASE think of the children!
Meillä on aina jouluksi ostettu iso kasa arpoja ja kasasta on valittu vuorotellen arpa ja halutessaan on saanut raaputtaa siinä kaikkien näkösillä tai myöhemmin. On ollut kivaa jännitystä.
Ei enää. Harmi juttu.
Ja veikkaus vaan edelleen mainostaa jouluarpoja. Itsellekö niitä ostetaan?!
Vierailija kirjoitti:
>Minun lapsuudessanihan pelikoneissakaan ei ollut mitään ikärajoja.
Rahapelikoneissa on aina ollut ikäraja, 70-luvulla raja oli 15 vuotta. Tosin rajaa ei valvottu.
Arpoja jos ostat niin sun pitää tunnistautua. Voit kyllä antaa arvat lahjaksi mutta arpojen voitto tulee arpojen ostajalle.