Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Onko teillÀ Tonttuovi jo paikoillaan?

Vierailija
14.11.2024 |

đŸ„° Oletteko jo hankkineet tai tehneet itse Tonttuoven kotiinne?

MistĂ€ hankitte Tonttuoven? NiitĂ€ on nyt myynnissĂ€ eri marketeissa ja kaupoissa. 

Tai onko edellis/ten vuosien Tonttuovi kÀytössÀ? EhkÀ lisÀvarustelua siihen?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
15.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EmÀnnÀllÀ levahtanut tonttuovi levÀllÀÀn. JÀtin.

Pysyikö torttuovi kiinni vai oliko sekin aina rakosellaan?

Vierailija
22/45 |
15.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sieltÀ tulee oikea tonttu, isÀ laittaa ÀkkiÀ oven pois? Jonnekin ulos.

SittenhÀn tonttu jÀÀ sisÀlle vangiksi?

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
15.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ap tÀÀllĂ€. Se söpö hiiriovi josta mainitsin, niin se onkin "Tontun Pikkuapulaisen Ovi" :D, ja se pikkuapulainen on siis hiiri. Voisin linkata sivun tĂ€nne, suloinen on. đŸ­đŸ„°

Vierailija
24/45 |
15.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei ole eikĂ€ tule. Kerran oli ja luulin laittaneeni sen paikkaan mistĂ€ kissa ei löydĂ€ sitĂ€. No kyllĂ€ vain löysi :D  No ehkĂ€ voisi tehdĂ€ lyhdyn sisĂ€lle jonkun tonttuovisysteemin.

Vierailija
25/45 |
15.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tÀÀllĂ€. Se söpö hiiriovi josta mainitsin, niin se onkin "Tontun Pikkuapulaisen Ovi" :D, ja se pikkuapulainen on siis hiiri. Voisin linkata sivun tĂ€nne, suloinen on. đŸ­đŸ„°

Linkkaa vaan.

Vierailija
26/45 |
15.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulla on sokeritoukkaovi 😡

YritÀn saada ne muuttamaan muualle. VÀlillÀ riemastun ja saan jonkun hengiltÀkin.

Vierailija
27/45 |
15.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En laita enÀÀ. Viime jouluna sieltĂ€ tuli kymmenittĂ€in tonttuja ja pitivĂ€t joka yö melkoisia juhlia meidĂ€n keittiössĂ€, oli ihan vaikea saada unta. Menkööt tĂ€nĂ€ vuonna jonnekin muualle mekastamaan. 

Vierailija
28/45 |
15.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei oliis kannattanu laittaa. Tontut o nii kÀnniis jo ja kohta kaivetahan jo kÀttÀpirempÀÀ.

Vierailija
29/45 |
15.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TÀssÀ talossa on ollut tonttuovi rakennusvuodesta 1967 lÀhtiin.

Ainoatakaan jÀrkevÀÀ tyyppiÀ en ole nÀhnyt tuosta ovesta tulovan.

Vierailija
30/45 |
15.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En taida tarvita tonttuovea. MeillÀ tonttuilee mies joka kulkee ihan normaalista ovesta.

Vierailija
31/45 |
15.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sokeritoukkaovi 😡

YritÀn saada ne muuttamaan muualle. VÀlillÀ riemastun ja saan jonkun hengiltÀkin.

:D :D 

Vierailija
32/45 |
15.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oliis kannattanu laittaa. Tontut o nii kÀnniis jo ja kohta kaivetahan jo kÀttÀpirempÀÀ.

Lopeta murteen matkiminen, et vain osaa. Noloa.

Vierailija
33/45 |
15.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkkaa vaan.

Kiitti kannatuksesta, etsin linkin. TĂ€ssĂ€ nĂ€in : https://www.rusta.fi/fi-fi/joulu/joulukoristeet/tonttuovet-ja-tarvikkee

"Aloita lÀhtölaskenta jouluaattoon erityisen taianomaisella ja hurmaavalla Elfs Little Helper -tonttuovella. Söpö pieni hiiriaiheinen tonttuovi luo leikkisÀn ja juhlavan tunnelman kotiisi. EhkÀ juuri tÀnne tonttu muuttaa odottamaan joulua. Myös söpö pieni hiiri ja juustopaketti tulevat ovelle. Tontulla on tietenkin oltava avustaja, eikÀ pieni hiiri koskaan sano ei hyvÀlle juustolle. Elfs Little Helper tuo mieleen lasten ilon ja uteliaisuuden, ja se sopii tÀydellisesti tonttukalenteriin. Hauska tapa tehdÀ jokaisesta joulukuun pÀivÀstÀ hieman jÀnnittÀvÀmpi ja odotuksen tÀyteinen! "

Vierailija
34/45 |
15.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tÀÀllĂ€, siis mulla ei ole vielĂ€ Tonttuovea, katselen vaihtoehtoja kun olen kaupungilla. 

NĂ€itĂ€ on bongattu Rustassa, Tokmannilla, Prismassa, Citymarketissa. Veikkaan ettĂ€ Joulukuussa alkavat olla lopussa. 

Joten nyt kannattaa katsastaa ja laittaa Joulun sistuksiin. 

Saako sen tonttuoven auki? Minun joulujuttuuni sopisi sellainen.  Ei ole tullut niitĂ€ koskaan katseltua, mutta tĂ€tĂ€ ketjua lukiessa sain idean.

NĂ€itĂ€ mitĂ€ olen nĂ€hnyt ko marketeissa, niin niissĂ€ mun mielestĂ€ ovea ei saa auki, mutta olen netissĂ€ tai jossain nĂ€hnyt sellaisia avattavia ovia - on niitĂ€ olemassa. :) 

Kiitos!

Vierailija
35/45 |
15.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MitÀhÀn murretta yritÀt matkia?

Vierailija
36/45 |
15.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tuollainen kannattaa rakentaa itse. Sitten siinÀ on jotain tunnelmaa ja ideaa.

Vierailija
37/45 |
15.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tÀÀllĂ€, siis mulla ei ole vielĂ€ Tonttuovea, katselen vaihtoehtoja kun olen kaupungilla. 

NĂ€itĂ€ on bongattu Rustassa, Tokmannilla, Prismassa, Citymarketissa. Veikkaan ettĂ€ Joulukuussa alkavat olla lopussa. 

Joten nyt kannattaa katsastaa ja laittaa Joulun sistuksiin. 

Saako sen tonttuoven auki? Minun joulujuttuuni sopisi sellainen.  Ei ole tullut niitĂ€ koskaan katseltua, mutta tĂ€tĂ€ ketjua lukiessa sain idean.

NĂ€itĂ€ mitĂ€ olen nĂ€hnyt ko marketeissa, niin niissĂ€ mun mielestĂ€ ovea ei saa auki, mutta olen netissĂ€ tai jossain nĂ€hnyt sellaisia avattavia ovia - on niitĂ€ olemassa. :) 

Mulla oiskin yks ylimÀÀrÀinen nukkekodin ovi, siitÀ saisin hienon aukeavan tonttuoven, mutta mitÀ oven taakse?

Nyt mulla on Temun hiiritarroja, yks "kirjatoukka" etsii vielÀ sopivaa seinÀÀ, johon tehdÀ kirjastohuoneensa. Yks hiiri on repiny tiilet ja koittaa tiskata, prkle sitÀ astioiden kilinÀÀ ei jaksa kuunnella, kun onneton laitoin sen makkarin seinÀÀn.

Ja kyllÀ yks ihan aito tonttuovikin löytyy, siis löytyy jos vaan muistan, mihin sen oon jemmannu. Se taitaakin olla se salainen, tonttu Torvisen ovi. Koitan olla kiltisti, jos pukki tois mulle lahjoja, mut koskaan se ei vielÀ tuonu, kaikki ne lahjat on ollu ihmisten ostamia! Joulupukki taitaa olla huijausta!

Vierailija
38/45 |
15.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkkaa vaan.

Kiitti kannatuksesta, etsin linkin. TĂ€ssĂ€ nĂ€in : https://www.rusta.fi/fi-fi/joulu/joulukoristeet/tonttuovet-ja-tarvikkee

"Aloita lÀhtölaskenta jouluaattoon erityisen taianomaisella ja hurmaavalla Elfs Little Helper -tonttuovella. Söpö pieni hiiriaiheinen tonttuovi luo leikkisÀn ja juhlavan tunnelman kotiisi. EhkÀ juuri tÀnne tonttu muuttaa odottamaan joulua. Myös söpö pieni hiiri ja juustopaketti tulevat ovelle. Tontulla on tietenkin oltava avustaja, eikÀ pieni hiiri koskaan sano ei hyvÀlle juustolle. Elfs Little Helper tuo mieleen lasten ilon ja uteliaisuuden, ja se sopii tÀyd

Onpa söpö ja vielÀ noin ahkera hiiri, hoitaako se koko kÀmpÀn joulusiivouksen? Meen heti ostamaan...

Vierailija
39/45 |
15.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ostin rotanloukun missÀ oli tonttu perse pystyssÀ niska nagelissa

Vierailija
40/45 |
15.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Aluksi ajattelin, ettĂ€ ihanaa ja söpöÀ. Halusin sen. 

No nyt ajattelen, ettÀ aika turhaa krÀÀsÀÀ. Vaikea keksiÀ paikkaa missÀ nÀyttÀisi jÀrkevÀltÀ. NÀyttÀÀ aina jotenki sekasotkulta. Omistan siis myös niitÀ lisÀosia. =)

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kolme yksi viisi