Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä Tonttuovi jo paikoillaan?

Vierailija
14.11.2024 |

🥰 Oletteko jo hankkineet tai tehneet itse Tonttuoven kotiinne?

Mistä hankitte Tonttuoven? Niitä on nyt myynnissä eri marketeissa ja kaupoissa. 

Tai onko edellis/ten vuosien Tonttuovi käytössä? Ehkä lisävarustelua siihen?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emännällä levahtanut tonttuovi levällään. Jätin.

Pysyikö torttuovi kiinni vai oliko sekin aina rakosellaan?

Vierailija
22/45 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sieltä tulee oikea tonttu, isä laittaa äkkiä oven pois? Jonnekin ulos.

Sittenhän tonttu jää sisälle vangiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Se söpö hiiriovi josta mainitsin, niin se onkin "Tontun Pikkuapulaisen Ovi" :D, ja se pikkuapulainen on siis hiiri. Voisin linkata sivun tänne, suloinen on. 🐭🥰

Vierailija
24/45 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eikä tule. Kerran oli ja luulin laittaneeni sen paikkaan mistä kissa ei löydä sitä. No kyllä vain löysi :D  No ehkä voisi tehdä lyhdyn sisälle jonkun tonttuovisysteemin.

Vierailija
25/45 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Se söpö hiiriovi josta mainitsin, niin se onkin "Tontun Pikkuapulaisen Ovi" :D, ja se pikkuapulainen on siis hiiri. Voisin linkata sivun tänne, suloinen on. 🐭🥰

Linkkaa vaan.

Vierailija
26/45 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sokeritoukkaovi 😡

Yritän saada ne muuttamaan muualle. Välillä riemastun ja saan jonkun hengiltäkin.

Vierailija
27/45 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita enää. Viime jouluna sieltä tuli kymmenittäin tonttuja ja pitivät joka yö melkoisia juhlia meidän keittiössä, oli ihan vaikea saada unta. Menkööt tänä vuonna jonnekin muualle mekastamaan. 

Vierailija
28/45 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oliis kannattanu laittaa. Tontut o nii känniis jo ja kohta kaivetahan jo kättäpirempää.

Vierailija
29/45 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä talossa on ollut tonttuovi rakennusvuodesta 1967 lähtiin.

Ainoatakaan järkevää tyyppiä en ole nähnyt tuosta ovesta tulovan.

Vierailija
30/45 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida tarvita tonttuovea. Meillä tonttuilee mies joka kulkee ihan normaalista ovesta.

Vierailija
31/45 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sokeritoukkaovi 😡

Yritän saada ne muuttamaan muualle. Välillä riemastun ja saan jonkun hengiltäkin.

:D :D 

Vierailija
32/45 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oliis kannattanu laittaa. Tontut o nii känniis jo ja kohta kaivetahan jo kättäpirempää.

Lopeta murteen matkiminen, et vain osaa. Noloa.

Vierailija
33/45 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkkaa vaan.

Kiitti kannatuksesta, etsin linkin. Tässä näin : https://www.rusta.fi/fi-fi/joulu/joulukoristeet/tonttuovet-ja-tarvikkee…

"Aloita lähtölaskenta jouluaattoon erityisen taianomaisella ja hurmaavalla Elfs Little Helper -tonttuovella. Söpö pieni hiiriaiheinen tonttuovi luo leikkisän ja juhlavan tunnelman kotiisi. Ehkä juuri tänne tonttu muuttaa odottamaan joulua. Myös söpö pieni hiiri ja juustopaketti tulevat ovelle. Tontulla on tietenkin oltava avustaja, eikä pieni hiiri koskaan sano ei hyvälle juustolle. Elfs Little Helper tuo mieleen lasten ilon ja uteliaisuuden, ja se sopii täydellisesti tonttukalenteriin. Hauska tapa tehdä jokaisesta joulukuun päivästä hieman jännittävämpi ja odotuksen täyteinen! "

Vierailija
34/45 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä, siis mulla ei ole vielä Tonttuovea, katselen vaihtoehtoja kun olen kaupungilla. 

Näitä on bongattu Rustassa, Tokmannilla, Prismassa, Citymarketissa. Veikkaan että Joulukuussa alkavat olla lopussa. 

Joten nyt kannattaa katsastaa ja laittaa Joulun sistuksiin. 

Saako sen tonttuoven auki? Minun joulujuttuuni sopisi sellainen.  Ei ole tullut niitä koskaan katseltua, mutta tätä ketjua lukiessa sain idean.

Näitä mitä olen nähnyt ko marketeissa, niin niissä mun mielestä ovea ei saa auki, mutta olen netissä tai jossain nähnyt sellaisia avattavia ovia - on niitä olemassa. :) 

Kiitos!

Vierailija
35/45 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän murretta yrität matkia?

Vierailija
36/45 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen kannattaa rakentaa itse. Sitten siinä on jotain tunnelmaa ja ideaa.

Vierailija
37/45 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä, siis mulla ei ole vielä Tonttuovea, katselen vaihtoehtoja kun olen kaupungilla. 

Näitä on bongattu Rustassa, Tokmannilla, Prismassa, Citymarketissa. Veikkaan että Joulukuussa alkavat olla lopussa. 

Joten nyt kannattaa katsastaa ja laittaa Joulun sistuksiin. 

Saako sen tonttuoven auki? Minun joulujuttuuni sopisi sellainen.  Ei ole tullut niitä koskaan katseltua, mutta tätä ketjua lukiessa sain idean.

Näitä mitä olen nähnyt ko marketeissa, niin niissä mun mielestä ovea ei saa auki, mutta olen netissä tai jossain nähnyt sellaisia avattavia ovia - on niitä olemassa. :) 

Mulla oiskin yks ylimääräinen nukkekodin ovi, siitä saisin hienon aukeavan tonttuoven, mutta mitä oven taakse?

Nyt mulla on Temun hiiritarroja, yks "kirjatoukka" etsii vielä sopivaa seinää, johon tehdä kirjastohuoneensa. Yks hiiri on repiny tiilet ja koittaa tiskata, prkle sitä astioiden kilinää ei jaksa kuunnella, kun onneton laitoin sen makkarin seinään.

Ja kyllä yks ihan aito tonttuovikin löytyy, siis löytyy jos vaan muistan, mihin sen oon jemmannu. Se taitaakin olla se salainen, tonttu Torvisen ovi. Koitan olla kiltisti, jos pukki tois mulle lahjoja, mut koskaan se ei vielä tuonu, kaikki ne lahjat on ollu ihmisten ostamia! Joulupukki taitaa olla huijausta!

Vierailija
38/45 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkkaa vaan.

Kiitti kannatuksesta, etsin linkin. Tässä näin : https://www.rusta.fi/fi-fi/joulu/joulukoristeet/tonttuovet-ja-tarvikkee…

"Aloita lähtölaskenta jouluaattoon erityisen taianomaisella ja hurmaavalla Elfs Little Helper -tonttuovella. Söpö pieni hiiriaiheinen tonttuovi luo leikkisän ja juhlavan tunnelman kotiisi. Ehkä juuri tänne tonttu muuttaa odottamaan joulua. Myös söpö pieni hiiri ja juustopaketti tulevat ovelle. Tontulla on tietenkin oltava avustaja, eikä pieni hiiri koskaan sano ei hyvälle juustolle. Elfs Little Helper tuo mieleen lasten ilon ja uteliaisuuden, ja se sopii täyd

Onpa söpö ja vielä noin ahkera hiiri, hoitaako se koko kämpän joulusiivouksen? Meen heti ostamaan...

Vierailija
39/45 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin rotanloukun missä oli tonttu perse pystyssä niska nagelissa

Vierailija
40/45 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi ajattelin, että ihanaa ja söpöä. Halusin sen. 

No nyt ajattelen, että aika turhaa krääsää. Vaikea keksiä paikkaa missä näyttäisi järkevältä. Näyttää aina jotenki sekasotkulta. Omistan siis myös niitä lisäosia. =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi