Onko teillÀ Tonttuovi jo paikoillaan?
đ„° Oletteko jo hankkineet tai tehneet itse Tonttuoven kotiinne?
MistÀ hankitte Tonttuoven? NiitÀ on nyt myynnissÀ eri marketeissa ja kaupoissa.
Tai onko edellis/ten vuosien Tonttuovi kÀytössÀ? EhkÀ lisÀvarustelua siihen?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Jos sieltÀ tulee oikea tonttu, isÀ laittaa ÀkkiÀ oven pois? Jonnekin ulos.
SittenhÀn tonttu jÀÀ sisÀlle vangiksi?
Ap tÀÀllĂ€. Se söpö hiiriovi josta mainitsin, niin se onkin "Tontun Pikkuapulaisen Ovi" :D, ja se pikkuapulainen on siis hiiri. Voisin linkata sivun tĂ€nne, suloinen on. đđ„°
Ei ole eikÀ tule. Kerran oli ja luulin laittaneeni sen paikkaan mistÀ kissa ei löydÀ sitÀ. No kyllÀ vain löysi :D No ehkÀ voisi tehdÀ lyhdyn sisÀlle jonkun tonttuovisysteemin.
Vierailija kirjoitti:
Ap tÀÀllĂ€. Se söpö hiiriovi josta mainitsin, niin se onkin "Tontun Pikkuapulaisen Ovi" :D, ja se pikkuapulainen on siis hiiri. Voisin linkata sivun tĂ€nne, suloinen on. đđ„°
Linkkaa vaan.
Mulla on sokeritoukkaovi đĄ
YritÀn saada ne muuttamaan muualle. VÀlillÀ riemastun ja saan jonkun hengiltÀkin.
En laita enÀÀ. Viime jouluna sieltÀ tuli kymmenittÀin tonttuja ja pitivÀt joka yö melkoisia juhlia meidÀn keittiössÀ, oli ihan vaikea saada unta. Menkööt tÀnÀ vuonna jonnekin muualle mekastamaan.
Ei oliis kannattanu laittaa. Tontut o nii kÀnniis jo ja kohta kaivetahan jo kÀttÀpirempÀÀ.
TÀssÀ talossa on ollut tonttuovi rakennusvuodesta 1967 lÀhtiin.
Ainoatakaan jÀrkevÀÀ tyyppiÀ en ole nÀhnyt tuosta ovesta tulovan.
En taida tarvita tonttuovea. MeillÀ tonttuilee mies joka kulkee ihan normaalista ovesta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sokeritoukkaovi đĄ
YritÀn saada ne muuttamaan muualle. VÀlillÀ riemastun ja saan jonkun hengiltÀkin.
:D :D
Vierailija kirjoitti:
Ei oliis kannattanu laittaa. Tontut o nii kÀnniis jo ja kohta kaivetahan jo kÀttÀpirempÀÀ.
Lopeta murteen matkiminen, et vain osaa. Noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkaa vaan.
Kiitti kannatuksesta, etsin linkin. TĂ€ssĂ€ nĂ€in : https://www.rusta.fi/fi-fi/joulu/joulukoristeet/tonttuovet-ja-tarvikkeeâŠ
"Aloita lÀhtölaskenta jouluaattoon erityisen taianomaisella ja hurmaavalla Elfs Little Helper -tonttuovella. Söpö pieni hiiriaiheinen tonttuovi luo leikkisÀn ja juhlavan tunnelman kotiisi. EhkÀ juuri tÀnne tonttu muuttaa odottamaan joulua. Myös söpö pieni hiiri ja juustopaketti tulevat ovelle. Tontulla on tietenkin oltava avustaja, eikÀ pieni hiiri koskaan sano ei hyvÀlle juustolle. Elfs Little Helper tuo mieleen lasten ilon ja uteliaisuuden, ja se sopii tÀydellisesti tonttukalenteriin. Hauska tapa tehdÀ jokaisesta joulukuun pÀivÀstÀ hieman jÀnnittÀvÀmpi ja odotuksen tÀyteinen! "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tÀÀllÀ, siis mulla ei ole vielÀ Tonttuovea, katselen vaihtoehtoja kun olen kaupungilla.
NÀitÀ on bongattu Rustassa, Tokmannilla, Prismassa, Citymarketissa. Veikkaan ettÀ Joulukuussa alkavat olla lopussa.
Joten nyt kannattaa katsastaa ja laittaa Joulun sistuksiin.
Saako sen tonttuoven auki? Minun joulujuttuuni sopisi sellainen. Ei ole tullut niitÀ koskaan katseltua, mutta tÀtÀ ketjua lukiessa sain idean.
NÀitÀ mitÀ olen nÀhnyt ko marketeissa, niin niissÀ mun mielestÀ ovea ei saa auki, mutta olen netissÀ tai jossain nÀhnyt sellaisia avattavia ovia - on niitÀ olemassa. :)
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
MitÀhÀn murretta yritÀt matkia?
Tuollainen kannattaa rakentaa itse. Sitten siinÀ on jotain tunnelmaa ja ideaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tÀÀllÀ, siis mulla ei ole vielÀ Tonttuovea, katselen vaihtoehtoja kun olen kaupungilla.
NÀitÀ on bongattu Rustassa, Tokmannilla, Prismassa, Citymarketissa. Veikkaan ettÀ Joulukuussa alkavat olla lopussa.
Joten nyt kannattaa katsastaa ja laittaa Joulun sistuksiin.
Saako sen tonttuoven auki? Minun joulujuttuuni sopisi sellainen. Ei ole tullut niitÀ koskaan katseltua, mutta tÀtÀ ketjua lukiessa sain idean.
NÀitÀ mitÀ olen nÀhnyt ko marketeissa, niin niissÀ mun mielestÀ ovea ei saa auki, mutta olen netissÀ tai jossain nÀhnyt sellaisia avattavia ovia - on niitÀ olemassa. :)
Mulla oiskin yks ylimÀÀrÀinen nukkekodin ovi, siitÀ saisin hienon aukeavan tonttuoven, mutta mitÀ oven taakse?
Nyt mulla on Temun hiiritarroja, yks "kirjatoukka" etsii vielÀ sopivaa seinÀÀ, johon tehdÀ kirjastohuoneensa. Yks hiiri on repiny tiilet ja koittaa tiskata, prkle sitÀ astioiden kilinÀÀ ei jaksa kuunnella, kun onneton laitoin sen makkarin seinÀÀn.
Ja kyllÀ yks ihan aito tonttuovikin löytyy, siis löytyy jos vaan muistan, mihin sen oon jemmannu. Se taitaakin olla se salainen, tonttu Torvisen ovi. Koitan olla kiltisti, jos pukki tois mulle lahjoja, mut koskaan se ei vielÀ tuonu, kaikki ne lahjat on ollu ihmisten ostamia! Joulupukki taitaa olla huijausta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkaa vaan.
Kiitti kannatuksesta, etsin linkin. TĂ€ssĂ€ nĂ€in : https://www.rusta.fi/fi-fi/joulu/joulukoristeet/tonttuovet-ja-tarvikkeeâŠ
"Aloita lÀhtölaskenta jouluaattoon erityisen taianomaisella ja hurmaavalla Elfs Little Helper -tonttuovella. Söpö pieni hiiriaiheinen tonttuovi luo leikkisÀn ja juhlavan tunnelman kotiisi. EhkÀ juuri tÀnne tonttu muuttaa odottamaan joulua. Myös söpö pieni hiiri ja juustopaketti tulevat ovelle. Tontulla on tietenkin oltava avustaja, eikÀ pieni hiiri koskaan sano ei hyvÀlle juustolle. Elfs Little Helper tuo mieleen lasten ilon ja uteliaisuuden, ja se sopii tÀyd
Onpa söpö ja vielÀ noin ahkera hiiri, hoitaako se koko kÀmpÀn joulusiivouksen? Meen heti ostamaan...
Ostin rotanloukun missÀ oli tonttu perse pystyssÀ niska nagelissa
Aluksi ajattelin, ettÀ ihanaa ja söpöÀ. Halusin sen.
No nyt ajattelen, ettÀ aika turhaa krÀÀsÀÀ. Vaikea keksiÀ paikkaa missÀ nÀyttÀisi jÀrkevÀltÀ. NÀyttÀÀ aina jotenki sekasotkulta. Omistan siis myös niitÀ lisÀosia. =)
Pysyikö torttuovi kiinni vai oliko sekin aina rakosellaan?