Onko työnteko kaikille yhtä vaikeaa??
Väsyttää ja ahdistaa aivan älyttömästi enkä jaksa työpäivien jälkeen tehdä yhtään mitään. Tuntuu ihan kauhealta ajatukselta, että huomennakin joutuu aamulla heräämään liian aikaisin ja lähtemään pimeyteen tarpomaan.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juo vettä paljon
Käy lenkillä
Lopeta hiilarin ja sokerin syönti
Lopeta kahvi, tupakka ja alkoholi
Nämä teet niin ei väsytä
Noiden lisäksi ennen kaikkea ala kehittelemään suunnittelmaa minkä avulla pääset eroon työstä, joka ei innosta ja löydät tilalle uuden työn joka ei saa vihaamaan jokaista päivää. Ehkä työpaikan vaihto riittää taa ehkä kannattaa kouluttautua täysin uudelle alalle, mutta kyllä jotain on syvemmällä tasolla pielessä nykyisessä työpaikassa, jos jokaista päivää vihaa eikä se veden juomisella paremmaksi muutu.
On ihan sama missä työpaikassa olen. Aina on yhtä kauheaa.
Ap
On se ainakin minulle juuri noin vaikeaa. Asia kuitenkin riippuu niin paljon ihmisestä, omsta terveydestä, muusta elämäntilanteesta ja ennen kaikkea siitä, millaista työtä tekee.
Millainen työsi on? Ehkä ala ei sovi sinulle. Entä oletko opetellut ajattelemaan työtäsi toisin? Stressittömästi?
Minä tykkään käydä töissä, vaikka työni on aika lailla saman toistoa. En ota stressiä, vaikka työmäärä on loputon.
Työhistoriakysymykseen on tullut monta vastausta - jokin ehkä oikean ap:n. Oli miten oli, hae apua. Jos sinulla on kohtalaisen kattava työterveyshuolto, siellä voi puhua. Ellei, hakeudu terveyskeskuspsykologin vastaanotolle. Parhaassa tapauksessa saat asioihisi selvyyttä siten, että työkykysi rajoituksiin voidaan löytää apua ja ehkä myös neuvoja uudenlaisen työn etsimiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Millainen työsi on? Ehkä ala ei sovi sinulle. Entä oletko opetellut ajattelemaan työtäsi toisin? Stressittömästi?
Minä tykkään käydä töissä, vaikka työni on aika lailla saman toistoa. En ota stressiä, vaikka työmäärä on loputon.
Olen tehnyt monenlaista eri työtä ja kaikki ovat olleet yhtä kauheita. En stressaa töissä/töitä, väsyn niistä vaan todella paljon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juo vettä paljon
Käy lenkillä
Nämä teet niin ei väsytä
Noiden lisäksi ennen kaikkea ala kehittelemään suunnittelmaa minkä avulla pääset eroon työstä, joka ei innosta ja löydät tilalle uuden työn joka ei saa vihaamaan jokaista päivää. Ehkä työpaikan vaihto riittää taa ehkä kannattaa kouluttautua täysin uudelle alalle, mutta kyllä jotain on syvemmällä tasolla pielessä nykyisessä työpaikassa, jos jokaista päivää vihaa eikä se veden juomisella paremmaksi muutu.
Ap
Ala miettimään mitä asioita tykkäät tehdä vapaa-ajalla ihan palkattakin ja sitten miettimään uraa noiden asioiden ympärille.
Jätkä painaa yksikköhinnalla menemään, eikä kitise turhia.
Olen samanlainen. Vaihdan koko ajan työpaikkaa ja nyt opiskelen työn ohella nyt neljättä ammattia. Työttömänä en ole silti lainkaan ollut. Vaihdan vaan koko ajan paikkaa. Todella raskasta jo henkisestikin. Ja aina palaa lomat nollille. Terkuin väsynyt 40v.
Vierailija kirjoitti:
Olen samanlainen. Vaihdan koko ajan työpaikkaa ja nyt opiskelen työn ohella nyt neljättä ammattia. Työttömänä en ole silti lainkaan ollut. Vaihdan vaan koko ajan paikkaa. Todella raskasta jo henkisestikin. Ja aina palaa lomat nollille. Terkuin väsynyt 40v.
No onpa jännä, että olet väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juo vettä paljon
Käy lenkillä
Nämä teet niin ei väsytä
Ap
Ala miettimään mitä asioita t
Tykkään pelata ja kuunnella podcasteja. Yritä noista sitten keksiä.
Olet saatana pullamössöä ryhdistäydy.
Vierailija kirjoitti:
Työhistoriakysymykseen on tullut monta vastausta - jokin ehkä oikean ap:n. Oli miten oli, hae apua. Jos sinulla on kohtalaisen kattava työterveyshuolto, siellä voi puhua. Ellei, hakeudu terveyskeskuspsykologin vastaanotolle. Parhaassa tapauksessa saat asioihisi selvyyttä siten, että työkykysi rajoituksiin voidaan löytää apua ja ehkä myös neuvoja uudenlaisen työn etsimiseksi.
Neuvoja uudenlaisen työn etsimiseksi? Mitähän nämä voivat käytännössä olla?
Ap
40 vuotta istunut päätteen ääressä ja selkä paskana, käsi leikattu kolmeen kertaan, näkö huonontunut, vielä 8 vuotta jäljellä, jos sittenkään pääsee eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Osayökyvyttömänä voin kertoa että tulee potkut ja uutta työtä on mahdoton saada osatyökykyisenä edes työllistymistuella. Työnantajat ei uskalla ottaa riskiä nykyisillä palkkakuluilla, lisäksi työnantaja voi joutua maksumieheksi jos statuksesi vaihtuu työkyvyttömäksi ja joudut/pääset eläkkeelle. Mitään muuta apua kuin työllistymistuki ei tule, voin luvata.
Työpaikka on elämän Final boss. Puolison hankinta oli Mini boss. Elämä on peliä.
Jos olet nainen, olet siis esivaihdevuosissa. Niihin on apuja.