Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa uskaltaa kertoa mielenterveysongelmistaan tapailukumppanille?

Vierailija
14.11.2024 |

En jaksaisi piilotella enää kovin pitkään.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun haluat että tapailu päättyy.

Tämä totta. Harva tuollaista taakkaa haluaa ehdoin tahdoin. Rehellisyys kunniaa.

Ei ainakaan mun miehet ole viitanneet vaikka oon suorastaan korostanut mikä kaikki mussa on vialla ja rehellisesti kertonut miten oireilen.

Mikä niitä vaivaa??? 

Vierailija
22/34 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

elämä hullun kanssa on vaikeata.

Haluatko avata vähän tarkemmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä haluaisin tietää tuollaisen heti ennen ensimmäisiäkään treffejä. Ei ole mitään mielenkiintoa lähteä tutustumaan mieheen jolla mielenterveysongelmia.

Kai kerrot tämän avoimesti?

Itse oon mt-ongelmainen ja sitä mieltä, että meidän kannattais pariutua toisen samanlaisen kanssa ja normojen keskenään. Arvostaisin kun tämä sanottais suoraan, mutta esitetään että ymmärretään ja tuetaan jos tarve tulee. Sit tosipaikan tullessa lähdetään vetämään kuitenkin, joka on omiaan pahentamaan oloa vielä ennestään kun saa pettyä kun toinen on valehdellut itsestään.

Olkaa rehellisiä!

Vierailija
24/34 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne mt ongelmat alkaa kyllä näkyä läpi ihmisen käytöksestä aika nopeasti.

Mä yleensä kerron miehille hyvin pian, mutta heidän reaktionsa on ettei asialla ole mitään väliä ja vaikuttavat oikein empaattisilta, jopa suorastaan innokkailta, valmiina tukemaan ja jakamaan. Näin, kunnes ne ongelmat alkavat näyttäytyä.

Sitten muuttuukin ääni kellossa ja miehistä tulee heti turhautuneita, ärtyneitä ja vihaisia. Vaikka olen selvällä suomenkielellä ja konkreettisin esimerkein kertonut miten mielenterveyden reistaaminen minulla ilmenee. 

Vierailija
25/34 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä haluaisin tietää tuollaisen heti ennen ensimmäisiäkään treffejä. Ei ole mitään mielenkiintoa lähteä tutustumaan mieheen jolla mielenterveysongelmia.

Itse oon mt-ongelmainen ja sitä mieltä, että meidän kannattais pariutua toisen samanlaisen kanssa ja normojen keskenään. Arvostaisin kun tämä sanottais suoraan, mutta esitetään että ymmärretään ja tuetaan jos tarve tulee. Sit tosipaikan tullessa lähdetään vetämään kuitenkin, joka on omiaan pahentamaan oloa vielä ennestään kun saa pettyä kun toinen on valehdellut itsestään.

Olkaa rehellisiä!

Ei välttämättä ole kyse valehtelusta, se ihminen ei vain ole ymmärtänyt millaista sitten tositilanteessa on. Harva kai ymmärtää jos ei ole vastaavasta aiempaa kokemusta. Hän on saattanut aidosti kuvitella että pystyy tukemaan tilanteessa, mutta onkin joutunut toteamaan ettei hänestä olekaan siihen. Eivät ihmiset aina tee asioita ilkeyttään.

Vierailija
26/34 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa rehellisiä!

No ole itse rehellinen ja kerro heti mt-ongelmista. Ei se ole mun tehtävä alkaa kyselemään jokaiselta mahdolliselta mieheltä, että onko tällä mt-ongelmia. Kyllä se on sen mt-ongelmaisen tehtävä kertoa asiasta itse. 

Vierailija
27/34 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: No ole itse rehellinen ja kerro heti mt-ongelmista. Ei se ole mun tehtävä alkaa kyselemään jokaiselta mahdolliselta mieheltä, että onko tällä mt-ongelmia. Kyllä se on sen mt-ongelmaisen tehtävä kertoa asiasta itse. 

Minä yleensä kyselen tällaiset jutut aluksi. Moni mies (ja varmasti nainenkaan) ei vain tunnu tuntevan itseään kovin kummoisesti. On petetty kaikkia exiä, ehkä jopa lyöty kaikkia, suhteet olleet katkeraa mykkäkoulua tms, mutta eivät näe näillä mitään yhteyttä itseensä.  

Minä itse koen velvollisuudekseni tuntea itseni ja kertoa itsessäni rehellisesti ne ominaisuudet, jotka ovat aiemmin tehneet minusta vaikean kumppanin. Sillä todennäköisesti sitä samaa on luvassa jatkossakin.

T. Eri

Vierailija
28/34 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/34 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto!

Vierailija
30/34 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papin aamenen jälkeen.

Vierailija
31/34 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kertoa ollenkaan. Kun työnnät kesäkurpitsaa pyllyyn niin sanot sen olevan taideperformanssi.

Vierailija
32/34 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheenjäsenellä on vakava masennus ja läheisellä ystävällä on toistuvia psykooseja, jotka aiheuttavat vainoharhoja minuakin kohtaan. 

En voi ajatellakaan, että tapailisin jotain miestä, jolla olisi psyykkisiä ongelmia. Olen kokenut tuota asiaa jo. 

Vierailija
33/34 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kumppani  on fiksu niin kyllä se sen huomaa  🤣🤣🤣

Ei välttämättä. Itse olen hyvä piilottelemaan ongelmiani, mutta nämä ongelmat ovat ajaneet minut lähestulkoon sohvan nurkkaan kun olen niin ahdistunut. Jos ei harhoja Satu kohdalle(joita harvoin) niin ei huomaa sillä tsemppaan niin paljon. Sitten kuormittuneena lysähdän sohvan nurkkaan. Onneksi ei tarvitse etsiä miestä enää ikinä. Ei edes kiinnosta.

Hyvä kyllä olisi kertoa aika alkuvaiheessa jos jotenkin vaikuttavat sun elämää rajoittavasti. 

Ihan turhaan käytät energiaasi peittelyyn. Vain sinä kuvittelet, että olet hyvä piilottelemaan ongelmiasi. Kaikki muut näkevät kyllä, että sinussa on jotain häikkää.

Vierailija
34/34 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, on suurta itsepetosta väittää, että sairauteni ei näy mitenkään ulospäin. Kyllä se näkyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi