Mielestäni Helsingin olisi syytä panostaa street food kulttuuriin. Olisi hyvä jos kaduilta saisi nopeaa ja herkullista ruokaa.
Vähenesi ruuhkat ravintoloissa ja kiireiset ihmiset saisi nopeasti ruokaa. Sen en ei tarvitse olla epäterveellinen lihapiirakka tai hampurilainen. Street food voi olla terveellinenkin nopeasti saatava ruoka katukojusta!
Erittäin trendikäs ilmiö maailmalla. Miksi suomi tulee taas jäljessä?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä monissa maissa vaan on vuoden ympäri +20 astetta ja aurinko paistaa. Suomessa toimisi vain kesäisin...
Haloo ootko vähän cringe? Street foodia voi nykyvälineillä harrastaa myös sisätiloissa. Ostoskeskusten käytävillä yms.
Ei tarvitse olla grilliä.
Ap
Ostoskeskuksessa jokainen liiketila maksaa, ei sinne ilmaiseksi pääse kärryineen ruokaa myymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun lemmikkini Somaliasta ovat 30 vuoden valmistautumisen jälkeen ihan kohta valmiina ensimmäiseen ravintolaansa t. Maria O.
Kirjoitapa, persu edes kerran omalla nimelläsi. Mutta raukka ei uskalla.
Minun rahtihameeni alla on tilaa sinullekin niiden 30000 irakilaisen lisäksi t. Maria O.
Persujen aloittaman ketjun tunnistaa siitä, että nämä saa paljon yläpeukkuja. Sääliöt eivät osaa puhua muuten kuin keksimällä sanomisia toisten suuhun. Vilkas mielikuvituselämä.
Minä raahaan sinutkin turvaan rahtihameeni alla heti kun olen tulliselvittänyt ne 30000 kultamunaani t. Maria O.
Kesäkaudella (+kevät+syksy) voisi toimia grillikiska, jossa esim. nuudeliannokset tai wokit, samassa kiskassa voisi toki olla rasvakeitettyä tavaraa, esim. kiinalaisia kanapalleroita tai kevätkääryleitä ym. Kaikki eivät kaipaa sitä lihaa tai makkaraa niin. Varmaan olisi menekkiä ja annokset olisi suhteellisen helppoja ja nopeita. Talvella tuo ei ehkä niin toimisi, ei kukaan pistä nokkaansa pihalle tässä maassa. Varmaan perinteinen makkaragrilli ja hernekeittotykki ovat hiihtopäivinä edelleen paikallaan sitten, muuta ei kannata yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Minusta suomalainen street-food -kulttuuri saisi palata takaisin. Siis tarkoitan aikaa ennen hampurilaisten yleistymistä ja sitä, miten mainioita esim. makkaraperunoita ja lihapiirakoita esim. 70- ja 80-luvuilla sai niistä elähtäneiden, riipputissisten, muorien pitämistä "nakkikioskeista".
Muistan hyvin, olin töissäkin sellaisessa. Tosin olin 18v 😊 Hampurilaisia, lihapiirakoita, höyrymakkaraa, nakkeja, kaikki kyllä kävi kaupaksi vaikka ulkona piti syödä. Oli helppo duuni, palkka ei huikea silloinkaan mutta mieluummin se kuin työttömyys!
Vierailija kirjoitti:
Heh. Pikkupojat vois samalla myydä sanomalehtiä kadulla kovaan ääneen.
Muuten olisi todella hyvä, mutta niitä lehtiä ei moni enää osta. Pikkupojille ja tytöille olisi hyvä saada fiksua tekemistä josta saisi jopa taskurahaa. Nythän osa hengaa pahanteossa tuntikaudet koulupäivän jälkeen.
Mutta onko niitä mummoja jotka alottaisi nakkikioskin pidon, taitaa halut tappaa kaikenmaailman lupappujen kanssa tappeleminen ja muu pyrokratia.
Mutta hieno idea joka toimii muualla mutta ei suomessa.
Helsingin ei tarvitse eikä pidä panostaa tällaisiin. AP laittaa ravintolaa tai kiskaa pystyyn lupien kera, katsotaan miten menestyy.
Itse en aio siirtyä "street foodiin" lukuunottamatta baari-iltojen snäkäreitä