Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko saaneet orkideaa kukkimaan uudelleen?

Vierailija
12.11.2024 |

Todella harvoin olen itse onnistunut, mutta nyt ilahduttaa uusi kukkavana vuosi sitten saadussa kukassa 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Lehtiä kyllä tekee mut ei kuki. 

Vierailija
2/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa. Pidin tuota nyt nupuilla olevaa yksilöä kesän terassilla, ilmeisesti tykkäsi siitä. Terassin on puolivarjoinen, kovasta paahteessa ei taida pitää.

Vierailija
4/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitkälle pääsin, että orkideani teki kaksi uutta nuppua, mutta ne eivät koskaan avautuneet, vaan kuivuivat ja putosivat pois.

Vierailija
5/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen, ostin orkidealle tarkoitettua lannoitetta ja muutenkin hoidin kukkakauppiaan ohjeen mukaan. Tosin en niitä ohjeita enää muista, minulla on nykyään teko-orkidea, jota ei oikeasta erota muuten kuin koskettamalla. 

Vierailija
6/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoa, ei paahdetta, kosteutta. Olen saanut ja jossain vaiheessa oli pari kymmentä ja jatkuva kukinta, mutta sitten iski joku ihme tauti, keskusta märäntyi ja yksi kerrallaan kuolivat. 

Vierailija
7/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne kukkakauppiaat aina onnistuu hyvin kukkien pidossa? Taitaa niillä olla salaiset aseet käytössä mitä ei kuluttajille paljasteta. Joku super lannoite tai vastaavaa.

Vierailija
8/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut kukkimaan. Onnistuin vain siinä, että ne kasvit kuolivat. 

Vierailija
9/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, omani kukkii monta kertaa vuodessa, ei tarvistse kuin paljon vettä

Vierailija
10/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes pelargoniaa saanut talven yli säilytettyä.

Vierailija
11/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu helposti: kesällä riittää pohjoispuolen valoisa ikkuna, älä vaihtele sen paikkaa älä altista sitä kylmälle vedolle. Valtaosan vuodesta kasvivalon valo on tarpeen. Kahden viikon välein 30min upotus ämpäriin ja kevät-kesäkaudella veteen sekaan orkidea-ravinnetta. Kukkivat useamman kerran vuodessa.

Helppohoitoisin kasvi, voi huoletta käydä mökillä ym eikä tarvitse ketään pyytää kotiin kukkien kastelijaksi. Pelkkiä orkideoita ollut jo vuosia.

Vierailija
12/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh, omani kukkii monta kertaa vuodessa, ei tarvistse kuin paljon vettä

Ok, mun kokemus on ettei orkideaa saa kastella liikaa, tykkää kun kuivahtaa välillä.

Vierailija
13/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin teelusikallisen käytettyjä kahvinporoja lisään purkkiin kerran vuodessa ja hyvin kukkii. Talvella kastelu kahden viikon välein, kesällä korkeintaan kerran viikossa tai sitten samoin kuin talvella.

Vierailija
14/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aurinkoa ja harvoin vettä.  Kukkivat aina uudestaan.

Vierailija
15/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Omistan kasvihuoneen, jonne "unohdan" orkideat kesäisin. Syksyllä haen ne kukkivina sisään.

Vierailija
16/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin kertaa. En kastele, vaan upotan orkidean ruukkuuaan myöten haaleaan veteen, johon silloin tällöin lisään lannoitetta. Kukkii n kerran vuodessa.

Vierailija
17/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, käytin koko talven kasvivaloa.

Vierailija
18/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt mitään muuta orkideojen eteen kuin kastellut vähän ihan hanavedellä kerran viikossa ja suunnilleen kerran vuodessa laittanut jonkun lannoitejutun. Välillä kukkivat useammankin kerran "putkeen" ja välillä taas tekevät lehtiä ja välillä eivät tee mitään. Omapäisiä ovat ja tekevät mitä tahtovat. Kyseessä siis perhosorkideat, muita orkideoja en ole saanut kukkimaan uudelleen.

Vierailija
19/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kukka. 

Vierailija
20/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisesti kukkivat uudelleen. Monta vuotta on nuo jo olleet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi