Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä ollut sellaisia seksikohtauksia, että olette olleet näkemässä tämän itse kuin kärpäsenä katossa? Onko se voinut liittyä raskautu

Vierailija
11.11.2024 |

Onko teillä ollut sellaisia seksikohtauksia, että olette olleet näkemässä tämän itse kuin kärpäsenä katossa? Onko se voinut liittyä raskautumistilanteisiinne?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, hä? Tuliko nautittua taikasieniä ennen aktia?

Vierailija
2/5 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista kokemusta jonka muistat näkeneesi kuin kärpäsenä katossa kutsutaan dissosiaatioksi. Tällainen muiston vääristymä tulee yleensä traumatisoivasta kokemuksesta kuten koetusta väkivallasta tai esim. tahdonvastaisesta seksistä eli raiskauksesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista kokemusta jonka muistat näkeneesi kuin kärpäsenä katossa kutsutaan dissosiaatioksi. Tällainen muiston vääristymä tulee yleensä traumatisoivasta kokemuksesta kuten koetusta väkivallasta tai esim. tahdonvastaisesta seksistä eli raiskauksesta. 

HUH, HUH... Kiitos tästä vinkkauksesta... Laitan tämmöisen ketjun, mutta luultavasti se poistuu samantien:

Törmäsin sellaiseen häiriöön kuin dissosiaatio. Saisimmeko puhua tämmösestä raiskauksen ja väkivallan seurauksena? Näen nämä omat tilanteet yhä kuin kärpäsenä katossa ja luulin, että muutkin voisivat nähdä itsensä hyvissäkin tilanteissa kuin kärpäsenä katossa. Jäin miettimään kun tämmöisiä muistoja on muistakin tilanteista että mitä mätää niissä tapauksissa nyt sitten on ollut vai ovatko jotain triggeröintitilanteita? Pitäisikö minun pitää itseäni mielisairaana?

Vierailija
4/5 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HUH, HUH... Kiitos tästä vinkkauksesta... Laitan tämmöisen ketjun, mutta luultavasti se poistuu samantien:

Törmäsin sellaiseen häiriöön kuin dissosiaatio. Saisimmeko puhua tämmösestä raiskauksen ja väkivallan seurauksena? Näen nämä omat tilanteet yhä kuin kärpäsenä katossa ja luulin, että muutkin voisivat nähdä itsensä hyvissäkin tilanteissa kuin kärpäsenä katossa. Jäin miettimään kun tämmöisiä muistoja on muistakin tilanteista että mitä mätää niissä tapauksissa nyt sitten on ollut vai ovatko jotain triggeröintitilanteita? Pitäisikö minun pitää itseäni mielisairaana?

Sinun kannattaa hakeutua traumaterapiaan. Sitä kannattaa kokeilla, joitain auttaa, joitain ei. Itse valitettavasti kuulun heihin ketä ei ole auttanut. Dissosiaatiohäiriö ei ole mielisairaus kuten skitsofrenia tai kaksisuuntainen. Minua takaumat kiskoo vieläkin kymmeniä vuosia vanhoihin tapahtumiin, aikaan kun olin lapsi/teini, jolloin traumatisoiduin niin pahasti ettei kukaan lääkäri tai terapeutti ole kyennyt minua auttamaan. Monesti olen itseni ulkopuolella, silloin teen maadoittamista, jolloin "palaan" nykyhetkeen. Aiemmin leijuin näissä tiloissa jopa tunteja ja nautin siitä olosta, nykyään päätän tietoisesti palata tähän hetkeen. Minulla on myös dissosiatiivinen identiteettihäiriö jossa useampia persoonallisuuksia.

Vierailija
5/5 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuttua. Kannattaa hakea apua mahdollisten traumojen hoitoon. Minulla auttoi tukinainen hyvin paljon!