Onko joku käynyt Jyväskylässä 4d-ultrassa???
Olis kiva kuulla, että millanen oli, kun itse olen menossa ensi viikolla sinne... Meillä on aika sille Löfhjelmille (toivottavasti kirjotin nimen ees sinne päin), josta oon ainakin kuullut paljon hyvää....
Saako sieltä sen DVD:n? Monissa 4d-keskusteluissa ollu niistä puhetta, mutta en huomannut aikaa varatessa asiaa kysyä...
Kisu rv 19+6, 9 yötä ultraan
Kommentit (18)
...ja jos olisin etukäteen tiennyt mitä saa vastineeksi rahoilleen en todellakaan olisi mennyt! Meillä tosin oli lääkärinä se Kröger, joten toivottavasti teidän kokemukset tulee olemaan paljon parempia.
Noh, ensinnäkin siellä oli aikataulut puolitoista tuntia myöhässä, " teknisten vikojen vuoksi" . Vihdoin pääsimme sisään ja odotimme innoissaan vauvan näkemistä. Ja nähtiinhän me, ainakin sen käsi. Lääkäri aloitti katsomaan 4d- ultralla, ja hetken päästä totesi että, vaihdetaas tuohon 2d- ultraan, jos sillä näkisi paremmin. Emme siis nähneet sillä 4d jutulla kuin vauvan käden ja pätkän napanuoraa!!! Ja lääkäri luki koko jutun ajan koneen käyttöohjeita paperista... Sitten kysyimme vauvan sukupuolta ja vastaukseksi saimme " tyttöhän tämä" , hetken päästä lääkäri kysyi että haluisimmeko tietää sukupuolen, " tämä on poika" ! Ei siis muistanut sanoneensa hetki aikaisemmin vauvaa tytöksi. Ota tuosta nyt sitten selkoa... Jännitys ilmeisesti säilyy loppuun asti.
Dvd saatiin mukaan, kestoltaan 1min 27sek, ja tuo 27sekuntia on sitä 4d kuvaa, jossa näkyy vauvan käsi. Kuvan yläreunassa lukee myös väärä nimi, siis siinä pitäisi lukea minun nimeni ja raskauden kesto niin siinä lukee jonkun muun nimi ja aivan väärät viikot! En siis edes tiedä onko kuvassa minun vauvani, vai tuon jonkun muun! Heh.
En kyllä todellakaan suosittele, ainakaan tuolle Krögerille menoa. Kaverini kävi hesassa 4d ultrassa, ja sai mukaansa paljon valokuvia joissa näkyi selvästi vauvan kasvot, ja dvd:n, kestoltaan 30min. En tiedä pitäisikö tuosta tehdä joku valitus ja vaatia rahojaan takaisin...
Mut onnea teidän käynnille, tulehan sitten kertomaan saitteko edes te vastinetta rahoillenne =)
Me käytiin kanssa pari viikkoa sitten tuolla Krögerillä 4D:ssä ja olin kovasti pettynyt tutkimukseen. Saatiin sentään onneksi pieni pätkä 4D-kuvaa DVD:lle missä näkyy lapsen kasvot, että ihan hukkaan ei rahat menneet.
Lähinnä ainakin meillä voisi tutkimuksen antia pitää vastaavana kuin ihan 2D-tekniikalla tehtyä rakenneultraa. Kaikki rakenteet siis syynättiin kovin tarkkaan, mutta tuo 4D-osuus jäi aika vähäiseksi maksettuun rahaan nähden. Osa syystä oli toki siinä, että lapsi oli kasvot kohti minun selkärankaa suurimman osan ajasta, joten eihän siinä silloin paljon muuta voi kuvata kuin selkää, mutta kuitenkin.
Vähän harmittaa...
Paljonka täällä Jyväskylässä maksaa tuo 4D-ultra? Kuinka paljon kela korvauksen jälkeen jää maksettavaa?
Eipä kyllä kovin lupaavalta kuulosta tuo Krögerin toiminta.. Ollaankin juuri mietitty kummalle aika varattaisiin, mutta nämä tarinat kyllä selkeyttivät käsitystä kummasti! :) Kiitos!
Tai näin minulle ainakin puhelimessa sanottiin... Tai siis laskin itse siitä, kun sanoivat että 200e on tutkimuksen hinta, josta kela korvaa 42e ja sitten siihen tulee se vajaan 10e toimistomaksu päälle.
Toivottavasti tosiaan ois parempi kokemus meillä, ei kovin lupaavalta noi teidän tarinat siitä toisesta lääkäristä kuulosta!
Millä viikoilla muuten kävitte? Itse olen menossa rv 21+1...Ja lisääkin kokemuksia ois kiva lukea!
Kisu, vajaan neljän tunnin päästä rv 20+0
me ollaan menossa 14. päivä sille Grögerille... eipä nyt juuri mieltä ylennä lukea noista kokemuksista!!! Just sanoinki miehelle että taidan vaihtaa sen ajan sille toiselle lääkärille. Kuitenki siitä saa maksaa sen verran reippaasti että haluaisin kunnon vastikkeen rahoille!!! Tuli mieleenki että ettekö oo pyytäneet alennusta maksusta jotka ette olleet tyytyväisiä?
muutama viikko sitten käytiin samaisessa paikassa 4d-ultrassa, enkä todellakaan kokenut saaneeni rahoille vastinetta. Ensinnäkin jouduttiin odottamaan yli tunti, koska ajat oli myöhässä. Itse tutkimus oli mielestäni todella nopea ja kasvokuvaksi saimme 3d-kuvaa. Kävin esikoista odottaessa eräällä toisella yksityisellä rakenneultrassa ja siellä tehty tutkimus oli aivan mahtava tähän verrattuna, lääkäri teki tutkimuksen todella tarkasti ja selitti koko ajan mitä tekee, näytti myös lopuksi meille kasvokuvaa monitorilta, vaikka ei varmaankaan kuulunut hintaan, joka oli 67e, että näin.
jos joku ois vaikka käyny tällä löfhjelmillä??? Ylihuomenna on itellä aika
Kisu rv 20+6
Voit olla täysin huoletta, sillä tämä herra on todella taitava 3D-ultran käyttäjä. Hän oli minulla keskussairaalassa lääkärinä parissa ekan raskauden ultrassa sekä lähes kaikissa toisen raskauden eritysseurantaultrissa, joten paljon on positiivista kokemusta. :)
Eli tosiaan joo, me käytiin sillon maaliskuussa siellä ultrassa.
Ajat oli reippaasti (n. 40min myöhässä) mutta tosi perusteellisesti lääkäri silti ultrasi, ei tuntunut yhtään kiireiseltä. Muutenkin sellanen ihana, harmaapäinen vanha mies, ihan tuli oma edesmennyt pappa mieleen.
Tosi tarkkaan selitti kaikki rakenteet ja mitä kuvassa milloinkin näkyy. Ja sukupuolta kun kysyin, etsi pitkään ja hartaasti kunnon kuvakulmaa, mutta vaavimme siveellisyyden takia emme varmaa tietoa saaneet. Mutta siis olisi sen kertonut ja näyttänyt, jos vaavi olisi jalkojaan levittänyt. 4d:llä näytti meille lähinnä kasvoja, rakenteet tutki ihan sitten sillä vanhalla 2d-tekniikalla. Mutta tosi kivoja kasvokuvia saatiin mukaan ja 18min DVD.
Kyselkää, jos joku mietityttää, mihin en muistanut vastata, niin kerron sitten. Mutta siis itse voin suositella tätä K-M Löfhjelmiä lämpimästi!
Kisu rv 29+0
Tosi kiva kuulla että käynti oli onnistunut. Nyt voi odottaa innolla sitä toukokuun loppua :)
Mielenkiinnolla luin tätä ketjua jo vuoden alussa ja näiden kommenttien perusteella varattiiin aika tuolle Löfhjelmille - eli kiitos kommenteista :)
Löfhjelmille oli kyllä ajat tiukassa ja seuraavan ajan sai vasta 24.5, silloin viikkoja kasassa tasan 23. Mullekin eka yritti sille toista suositella, mutta sanoin että mieluummin tälle miehelle haluaisin.
Toivottavasti on hintansa väärti! :) Ja tietenkin vauvalla kaikki hyvin..
Itse kävin rakenneultrassa Krögerillä joulukuussa 05 ja minulle ja miehelle jäi kyllä hänestä oikein hyvä kuva. Osasi asiansa ja oli oikein ystävällinen. Mutta jokainen kokee omallalaillaan. Tsemppiä odotukseen, toivottavasti täältä tullaan kohta perässä. :-)
oli tämän ketjun jälkeen pakko vaihtaa aika sille Löfhjelmille, (vaikka nyt Krögerkin oli saanut positiivista palautetta ja olisi ehkä ihan hyvä ollutkin..) onneksi se kuitenkin onnistui.
Tuo lysti kuitenkin maksaa sen verran, etten halunnut mennä lääkärille, josta kuullut näinkin paljon huonoa palautetta. Nyt voi hyvillä mielin ultraa odotella. Jopa sinne pääsisi:)
Atsalea rv 17+2
tätä keskustelua.
Varasin juuri ajan tuolla Krögerille ja sitten löydän tämän keskustelun... (tosin tuolle toiselle ei aikoja saanut)
Onko kaikkien kokemukset yhtä huonoja?
Kisuli, oletkohan vielä palstoilla olisi kiva kuulla miten teidän 4d- ultra sitten lopulta meni.
Mulla on varattu aika Lofhjelmille 31.5., viikkoja on silloin 21+1. Eka vastaanotossa yrittivää aikaa tuolle Körögerille, mutta onneksi mulla ei sopineet ne ajat (siis nyt kun lukee teidän antamaa palautetta).
Olen kyllä sitä mieltä, että kyllä näistäkin palveluista sopii valittaa, jos on tyytymätön. Siis kun jollakin ketjussa oli ollut jopa minuutin verran dvd- kuvaa. Hinta on kuitenkin aika suolainen, ja kyseessä on yksityinen lääkäripalvelu. Josta siis asiakas maksaa saadakseen palvelua.
Kysyisin vielä, että onko tuo Löfhjelm kertonut vaavin sukupuolta kysyttäessä? Tiedustelin tästäkin aikaa varatessa mutta vastaanoton ihminen ei tiennyt mistään mitään. Pitää soittaa vielä uudestaa ja kysyä miten pitkä vastaanottoaika on ja saako mukaan dvd:n ym.
Tulisitko tänne kertomaan, kuinka teidän ultraus meni?
t. ongenvapa, kiinnostuneena kuulemaan, itselläkin ehkä se edessä tai sitten vain tavallinen rakenneultra
kuopuksemme synnytys lääkäri. Oikein osaava mies on. Meillä siis raskaudessa ongelmia ja hän ultrasi ja seurasi raskautta muutenkin keskus-sairaalassa. Luotan häneen kyllä todella paljon. Hän on sellainen vanhempi lääkäri ja sitä kautta osaamista varmasti löytyy.