Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oOoOoOo Helmien tiistai oOoOoOo

20.02.2007 |

Toivottavasti tämä pinon avaus onnistuu..ekaa kertaa availen..mutta siis olikohan just e75 oli viel käyny kirjottaan eiliseen kun ei ollut saanut avattua uutta pinoa..hänellä jännät paikat!=)

Jolanda kyseli tosta rakkulasta..ei se ihan tossa suulla näy.Näkyy silleen kyykky asennossa ollessa ja ku vähä levittää paikkoja..mut kyllä mua kauhistuttaa et kuin avoinna paikat on kun ne on tsekattu viimes rv 36+4 ja sen jälkeen on ollu kamalasti noita menkkamaisia kipuja!Tänään onkin neuvola ja vaadin että pääsen jonnekki tarkistuttamaan tilanteen!Ois kiva tietää kuin kiirellä pitää lähtä synnärille kun on täällä korven keskellä kolmisin lasten kans suurimman osan ajasta!

Olikos se e75 jota oli supistellut nyt lupaavasti? (anteeksi jos nikki menee päin honkia) Tsemppiä sinulle kuitenkin ja voimakkaita supistuksia!!Peukkuja!!

Nyt pitää taas rientää,palailen

Jonzu ja masukki rv 40+4

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on maailmankirjat sekaisin: heräsin kahdeksalta eikä nukuttanut enää yhtään. Nyt on kaksi yötä mennyt sellaisessa horroksessa, että aamulla, kun herää, niin tuntuu ettei ole nukkunut kunnolla lainkaan. Hassua, ettei silti väsytä. Noh, täytyy varmaan koulun jälkeen sitten ottaa päiväunet. Jospa tämä unettomuus ennakoisi lähtöä?!? db

e75: Tsemppiä synnärille! Toivottavasti tuli sitten todella lähtö. Täytyypä laittaa tuo vyöhyketerapia mietintälistalle, josko sitä pitäisi kokeilla. Se on ilmeisesti monella auttanut siinä vaiheessa, kun paikat alkavat olla suht kypsät jo, mutta synnytys ei vaan ole jostain syystä käynnistynyt vielä.

Jonzu: Kannattaa tarkistuttaa paikat juu, koska sinulla voi olla äkkilähtö edessä, jos se rakkula sieltä puhkeaa tai olet jo valmiiksi auki. Tsemppiä kärvistelyyn!

Palailen illemmalla! Nyt lepäilen vielä hetken ennen kouluunlähtöä. Mukavaa ja supistelurikasta päivää kaikille!

Jolanda + Koukkis rv 40+3

Vierailija
2/19 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

E75:lle Onnea jos tositoimiin on jo päässyt!

Tässä linkki eiliseen:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9642418&p=&mpage=1&tmode=…

Mulla kovasti suppaili oikeastaan koko eilispäivän ja välillä aika kipeestikin, mutta kellosta en aikaa viitsinyt katsoa, kun ne ei kuitenkaan tuntunut vielä tarpeeksi!

Kaipa paikat alkaa pikkuhiljaa kypsyyn ja synnytys piakkoin käynnistyy!!

Pakkasta täällä on -25,5 astetta, joten ulos ei tarvitse lähtee..

Se taitaa olla sit taas siivous päivä, jos tämä flunssa antaa sen verran periks, että sais edes petivaatteet ulos ja imuroitua..

Mulle siis tosiaan iski se flunssa, mutta vaan kovan yskän muodossa.

Neuvolan täti sanoikin, että kova yskiminen tekee supistuksia ja oikeessa taisi olla.

NUKKUMISESTA:

Mulla on kovasti vaikeuksia unesta kiinni saamisen kanssa ja yleensä joudunkin turvautumaan johonkin kirjaan, että uni tulee.

Jos menen sänkyyn niin, ettei nukuta kunnolla, niin mulla ajatukset alkaa pyöriin päässä eikä unta tule millään.

Jos yöllä herään kesken kaiken niin vaikeaa on sillonkin päästä takisin uneen.

Nyt aamupalalle

mammutti ja Vilppu rv 40+4

Vierailija
4/19 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vähän hidas liikkeissäni =)

ee75:lle Onnea matkaan ja toivotaan ettei oo hukkareissu, mutta hyvältä tuo kuulosti.

Tuntuu et teillä kaikilla on viikkoja jo ihan hirmuisesti, Pirriäistäkään ei ole näkynyt täällä, joten hänkin on varmaan minut hyljännyt näin viime metreillä ja lähtenyt hänkin jo synnyttämään! *nyyh*

Joku kyseli eilen päänsärystä, samaa kyselen minäkin kun päätä särkee vähän väliä nyt jo 4 päivää. Olo on muutenkin aika kummallinen eli mielenkiinnolla odottelen neuvolantädin mittareiden tuloksia tänään iltapäivällä. Mulla on myös paineen tunne lisääntynyt tuolla alapäässä ja vauva on hiljentynyt tosi paljon, ainoat liikkeet tuntuu suurina muljahduksina ja sitten kädet?? käy tuolla nivusissa eli sieltä sitten mukavasti ottaa johonkin hermoon ja tuntuu toooosi inhalta!

NUKKUMISESTA: Mä kyllä yleensä nukahdan ihan suht' nopsasti, meillä kun on nykyjään makkarissa telkkari ja sitä kun rupeaa illalla tuijottamaan niin uni tulee tosi nopeesti. Muuten mä kyllä heräilenkin sitten parin tunnin välein vessaan+käännän varmaan puolen tunnin välein kylkeä kun tulee pahaolo, joten katkonaisia ovat yöt täällä. Mua on nyt muutaman päivän vaivanneet vielä nuo " levottomat jalat" ! Se tunne on ihan hirveä ja tuntuu ettei pysty paikallaan makaamaan millään. Mies varmaan ihmettelee kun mä vääntelehdin sängyssä milloin mistäkin syystä, mutta onneksi hän on niin sikeä uninen ettei paljoa mihinkään heräile, ei myöskään kyllä sitten vauvan itkuun.

Täällä on myöskin pakkasta ihan reilusti eli -20 astetta eli sisähommiksi menee jälleen kerran. Mä en eilen sitten saanut sitä sairaalakassiakaan pakattua, ehkä sitten tänään. Pakkasen sain eilen sulateltua ja tänään voisi sitten pari kakkua leipoa sinne niin olis jotakin tarjottavaa sit jos ylllärivieraita joskus sattuu poikkeamaan.

Nyt ei irtoa muuta, oliskos jollakulla joku hyvä puheenaihe?

t.kolomonen rv 39+1 (tänään olis ennustaja ellin ennustama synnytyspäivä!)

Vierailija
5/19 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä tullut lähtöä Kättärille ja terkkari sanoi eilen, että ei välttämättä ihan lähipäivinä tulekaan. Ei oo vauva kiinnittynyt ja lapsivettäkin edelleen runsaasti, että mahtuu liikkumaan.

Esikoinen on taas kipeä, joten en ole tähän koneelle kauheasti ehtinyt. Toivottavasti ehtii parantua ennen kuin lähtö tulee!!! Jotenkin ei olisi kiva jättää kuumeista pikkumiestä hoitoon.

Kysyin terkkarilta tuosta kiinnittymisesta ja on kuulemma tavallista ettei uudelleen synnyttäjällä vauva kiinnity ollenkaan. Ja jos lapsivedet menee, niin makuuasennossa pitäisi laitokselle mennä juuri tuon napanuoran luiskahtamisvaaran takia. Sanoi kyllä, että riski luiskahtamiseen on minimaalinen ( jotain 1% luokkaa ) ja että se on niin sitkeää ainetta ettei ihan helposti mene lyttyyn. Mutta ei varmaan kannata kuitenkaan ottaa riskiä.

1. Laskettuaikasi? 26.2 (myös alunperin 3.3. niin kuin kolomosella, muutettiin rakenneultrassa )

2. Tämän hetkiset raskausviikot?: 39+1

3. Monesko lapsi tulossa? 2

4. Synnäri?:KOS (kätilöopisto)

5. Onko limatulppaa (jo) näkynyt?: Ei

6. Muita synnytyksen lähenemisen oireita? Öisin on supistellut, mutta ei kovin kipeästi

7. Viim. neuvolan sf-mitta?37 (rv 39)

8. Omat fiilikset tänään? Flunssa kierre kyllästyttää, kun suppareiden lisäksi esikoinen valvottaa. Oon varmaan ihan kuitti kun tulee lähtö synnyttämään.

Voisin laittaa vielä viimeisimmät neuvolakuulumiset eiliseltä:

rv 39+0

paino 88,3 ( yhteensä tullut 23,3 kg )

muutos/ vko +500

RR 106/76

Hb 135

sf 37

lapsivedenmäärä N

painoarvio 3750g

rt 2

syke 146

Nyt täytyy lähteä viihdyttämään kipeää pikkumiestä

Pirriäinen rv 39+1

Vierailija
6/19 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä näkymin näyttää siltä että niin tasatahtia " käsi-kädessä" kuljetaan vaivojen ja muiden raskausasioiden kanssa että tosiaan ollaan samaan aikaan samassa paikassa!! Hauskoja yhteensattumia...no koitahan saada pesueesi kuntoon, jotta pääset sitten ilman huolen häivää tuonne sairaalan petiin rentoutumaan. Mammutti myös: Koita hoitaa tuo yskä pois ennen urakkaa!

Mitä mieltä olette sairaalassa olo ajasta? Haluatteko heti kotiin vaikka olo olisikin vielä heikko vai nautitteko siellä olemisesta niin ettei kotiin ole kiire?

Mulla on vähän ristiriitaiset tunteet tällä hetkellä. Olen varma että mulle tulee ihan hirveä ikävä noita lapsukaisia jotka kotosalla odottavat äitiä (ja ehkä vauvaakin kotiin) mutta toisaalta nautin niin suuresti siitä ettei mun tartte huolehtia päivittäisestä ruoan laitosta (5xpäivässä) tai pestä pyykkiä, saatika sitten vaivata muilla asiolla päätäni! Tuo sairaalassa olo aika on siis vähän niinkuin lomaa meikäläiselle, mutta tietysti jos on tosi kipeenä niin ei se hauskaa ole, mutta aikaisemmin olen kyllä voinut ihan hyvin ja on siellä sairaalassa sitten tullut jo aika pitkäksikin. Tuon kolme päivää/pari yötä ajattelin kuitenkin olla sairaalassa, kun en jaksa sitten lähteä siten erikseen tarkastuttamaan 30 km kilsan päähän vauvaa taas parin päivän kuluttua ja saahan mieskin välillä sitten koittaa tuota kodin pyörittämistä ja viettää laatuaikaa lasten kanssa!!

Tällaisia ajatuksia mulla, mutta nyt lähden leipomaan fazerin sinistä suklaakakkua. (En kyllä mene takuuseen että tuo kakku ehtis pakkaseen asti)

t.kolomonen rv 39+1 (yhä edelleen....aika matelee)

Vierailija
7/19 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vielä. aamulla vessareissun yhteydessä tuli jotain ihmeellistä eritettä reilusti. Sellaista paksua löllöä, mitä ei ole tullut ennen. Olisiko ollut sitten sitä limatulppaa. Alavatsa on hellänä ja selkää taas vähän jomottaa. saapa nähdä alkaako tänään tapahtumaan. Eilen illalla supisteli muutaman kerran ja nukkumaan mennessä oli kauhee paineentunne alapäässä. Tuntuu et vauva olisi tulossa väkisin ulos, ilman supisteluja.

E75: Tsemppiä synnytykseen!!!

HENNIINA: Tuliko sulle jo lähtö yöllä. Sinultahan oli myös se limatulppa irronnut.

Jomppana 40+1

Vierailija
8/19 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tota mahollista päästä synnärille tarkastuttamaan kohdunsuun ja kaulan tilanne??Onko kellään tietoa.Kun täällä ei tosiaan ole neuvolassa saatikka koko terveyskeskuksessa lääkäriä joten sielläkään ei paikkoja voi tarkastuttaa..

ja kun terkka ei ole ammattitaitoinen sisätutkimuksia tekemään.

Tänään on neuvola mutta vasta kello 17 ja tosiaan ku siel ei sitä lääkäriä ole.:S

Jonzu

Vierailija
9/19 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolomonen kyseli mitä mieltä on tuosta sairaalassa oloajasta. Minä tykkään olla siellä ihan oikeasti sen pakolliset 3-4 päivää. Mut sit enempää en varmaan jaksaisi. Just miehelle sanoin et mikään ei oo niin kivaa, kuin se että pääsee aamulla rauhassa suihkuun ja sit saa kävellä monta kertaa päivässä valmiiseen ruokapöytään.

Kotona saa olla ihan koko ajan tekemässä ruokaa ja passaamassa toisia.

Kotona olevia lapsia on kyllä aina ikävä ollut, mut se tekee lapsillekkin hyvää olla erossa välillä äitistä. Ovat kuitenkin käyneet sairaalassa katsomassa mua ja vauvaa.

NUKKUMISESTA: Nukkuminen näin viime metreillä aljkaa olla tosi hankalaa. Hyvää asentoa ei löydy millään ja tyynyjä pitää asetella jalkojen väliin ja vatsan sivulla jne. Sit vessassa pitää ravata yhtenään ja vä' lillä on hankala saada unen päästä uudelleen kiinni. HUOH. pääsis jo tästä pinteestä. Alkaa hermot mennä tän odotuksen kanssa.

Jomppana 40+1

Vierailija
10/19 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve!

Taitaa jäädä laskiaismäet laskematta, pakkasta -27, aamulla yli 32.

Juilii tuon tuostakin ja ties mistäkin, mutta mitään valmista ei tunnut tulevan. 2 miellyttävämpää ässääkin on testattu, ei tehoja havaittu toistaiseksi. Ajattelin soittaa puolitutulle vyöhyketerapeutille ja testata sitäkin esimerkistä rohkaistuneena. Olisihan se kiva vaan rentoutua ja nauttia hoidosta (olen kerran eläissäni käynyt ja ihanaa oli), vaikka vauva ei siitä vauhtia saisikaan.

Olo alkaa kieltämättä olla aika kypsä, en muista, että olisin aiemmilla kerroilla ollut ihan näin " liikuntakyvytön" loppusuoralla. Ei paljon jalka nouse. Paremmilla hetkillä koitan sitten oikein ärsyttää jotain tapahtumaan ja esim. vessareissuilla olen eilen/tänään koittanut tehdä 25-50 jakkaralle nousua (se semmoinen lasten matala BabyBjörn-vessajakkara), kun portaita ei talosta löydy.

G-vastauksia:

1. Laskettuaikasi? 22.2. (ultran mukaan, virallisissa papereissa 26., mutta olen päättänyt aiemman kokemuksen perusteella luottaa enemmän ultraan)

2. Tämän hetkiset raskausviikot?: 39+5

3. Monesko lapsi tulossa? 4

4. Synnäri?:K-PKS (Kokkola)

6. Muita synnytyksen lähenemisen oireita? Epämääräisiä supisteluja enemmän ja vähemmän, tolkutonta luitten lonksunaa, maha välillä tosi sekaisin.

7. Viim. neuvolan sf-mitta? 32,5 (rv 39+1, oli pienentynyt edellisestä, vauva on tosi syvällä lähtökuopissa. Painoarvio perjantaina 3200 g)

8. Omat fiilikset tänään?: Tosi kypsä olo.

Tänään ois kyllä hyvä päivä syntyä, tulisi numeraalisesti metka syntymäpäivä 20022007 --> Josta tuli mieleeni: mahtaako kaikki James Bond -fanit mennä ensi kesänä naimisiin, kun heinäkuun eka lauantai on 070707?

:) ONNANNAA

Vierailija
11/19 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Laskettuaikasi? 13.2

2. Tämän hetkiset raskausviikot?: tasan 41

3. Monesko lapsi tulossa? 1

4. Synnäri?: SatKs

6. Muita synnytyksen lähenemisen oireita?: Eilisillasta saakka supistanu säännöllisen epäsäännöllisesti, vähän jomottaa selkää ja päätä särkee mut ei mitään kipeetä. Aiemmin ei ole pahemmin ollut mitään.. Muutaman päivän tuossa olin ihan väsähtäny enkä jaksanu oikeastaan mitään tehdä, eilen sitten olin aivan levoton. Tuli siinä sitten päivän aikana siivottua (vaatekaappikin..) ja vaihdettua verhot (vaikka mies kyllä tuonne ylös kiipes..). Vaunujen kanssa painin, kun ne ei ollu mun mielest ihan oikein laitettu.. Eikä olluka.

7. Viim. neuvolan sf-mitta?: 34 (rv40+2)

8. Omat fiilikset tänään? : Eilen illalla jo miestä varoittelin että yöllä saattaa olla lähtö.. Kahden aikaan uni kuitenkin voitti ja menin nukkumaan kun ei nuo supparit mitenkään muuttunu. Jos tänään sitten vaikka ottais ihan rennosti rehkimättä ja odottais josko nuo muuttuis kipeämmiksi tai säännöllisiks..

G: Onko muilla kokemuksia kun laskettuaika mennyt yli, että vielä lähettäisivät kotiin jos sinne synnärille lähtee? Meillä kyllä poliaika varattu perjantaille ja terveydenhoitaja oli hieman sitä mieltä että sillon viimeistään käynnistettäisiin..

Vierailija
12/19 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun katselee tätä kämppää, niin pitäis taas suorittaa sellanen suursiivous, että olis siistin näköistä!

Lasten huone on kun pommin jäljiltä..en ymmärrä miten kahden pojan jäljiltä vaatteita on pitkin lattioita ja sänkyjä. Sellasia puolikäytettyjä, mitä ei viitsi laittaa kaappiin, mutta ei oo vielä likasiakaan.. Ja minä kun olen luullut, että tytöt on kovia vaihtaan vaatteita!

Keittiökin kaipais siivousta. Kaapit olis hyvä käydä läpi ja heitellä turhaa roinaa pois, mutta taidan tämän yskän kanssa kuitenkin mennä tonne sohvalle huilaan. Siivotaan sitten joskus..

SAIRAALASSA OLO AIKA:

Minä taidan sieltä mahdollisimman nopeasti kotiutua, vaikka ihan oon siellä viihtynytkin hyvin. Ruoka on hyvää ja saa ainakin huilata, mutta vähän yksinäinen olo siellä on. Varsinkin jos itse on hyvässä kunnossa ja vauva vaan nukkuu!

Nyt odotan kun kuuta nousevaa, että sinne vihdoin pääsis!

mammutti

Vierailija
13/19 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jomppanan limalöllöt kuulostaa mun mielestäni tosi lupaavalta, voi kun munkin pöksyistä löytyis tuollaisia *hih*! Ainakin muiden kuvailemat limatulpat ovat olleet just jotakin tollasta eli toivotaan et lähtö tulee.

JONTSU: Meillä ei myöskään ole tuolla neuvolassa mahdollisuuksia tarkistella kohdunsuuntilannetta kun ei oo kun ihan tavan terkkareita täynnä koko talo. Jos sun neuvolantäti on mukava ja yhteistyöhaluinen hän voi varmaan laittaa lähetteen tuonne synnärin äitiyspolille tilanteen tarkistukseen jonkun syyn takia (oiskos liikkeiden vähyys tms. tarpeeksi hyvä syy) tai sitten voit varmaankin soittaa tuonne synnärille ja kysyä sieltä tai sitten vähän huijausta peliin eli menette synnärille ja sanot että on supistellut ahkerasti 10 minuutin välien , mutta sattumalta ne loppuivatkin yht' äkkiä parkkipaikalla! (mulla kävi kakkosen kanssa just tolleen ja vähänkö hävetti kun ei anturipiirtänyt yhtäkään supistusta enää käyrälle). Tässä siis mun vinkit, ei oo mullakaan kyllä mitään hajua tuosta tilanteesta, mutta elän toivossa ettei tää kolmosen synnystys ole mitenkään erilainen ja poikkeuksellisen nopea kun tuonne kättärille on kuitenkin matkaa meiltä sellainen 40 minsaa ja lapset olisi vielä matkalla kiikutettava hoitoon. Harvat vauvat kuitenkaan autoon tai kotiin syntyy, joten koitan rauhoitella mieltäni tilastoilla.

G: Onko muilla kokemuksia kun laskettuaika mennyt yli, että vielä lähettäisivät kotiin jos sinne synnärille lähtee?

Mut passitettiin kotia kaksi kertaa kättäriltä esikoisen odotus aikana, mutta silloin ne olivat juuri noita yliaikaiskontrolleja eikä käynnistystä tehty kuin vasta kolmannella käyntikerralla eli rv 42+1 keskiviikkona. Perjantai on kuulemma harvinainen käynnistyspäivä, koska sairaaloissa on silloin niin vähän lääkäreitä paikalla, tosin varmaan on sairaalasta kiinni miten toimitaan.

Kuopuksen kanssa mulla siis oli viikkoja 40+3 kun supistuksia oli tullut jo 4 h 15 minuutin välein ja tulivat kipeimmiksi koko ajan, aiemmin ei supistuksia ollut laisinkaan, joten lähettiin sit synnärille näyttäytymään ja noi supparit tosiaan loppuivat parkkipaikalle, mutta tekivät kuitenkin tuolla sisätutkimuksen jonka jälkeen lähdimme miehen kanssa kävelylle ja synnytys lähtikin sitten käyntiin seuraavan tunnin kuluessa ihan kunnolla! Olisivat lähettäneet kotiin tuolta mutta kun itse tarjouduin ensin kokeilemaan tuota reipasta lenkkiä ja katsomaan mitä sitten tapahtuu niin ei tarttenut kotiin lähteä.

Nyt täytyy lähteä jotakin sapuskaa taas taikomaan, millään ei jaksaisi!

t.kolomonen (taas)

Vierailija
14/19 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta mä lähden neuvolaan niin jätän teidät rauhaan. Tässä linkki tuonne synnytyskertomuksen puolelle. Jo vauvansa maailmaan saattaneet ovat olleet ihanan ahkeria ja laittaneet kokemuksensa sinne, kiitos niistä. Mukavaa luettavaa, varsinkin kun lähes kaikilla on mennyt synnytykset ihan kivasti, ilman kummempia kommervenkkejä!

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9489018&p=1&tmode=1&smode…

Sitten vielä muistutus kaikille joilla on vielä iso massu eli ottakaa muistoksi nyt ne valokuvat ettei unohdu ja jää harmittamaan. Sitten joskus on mukava muistella minkälainen se vatsa olikaan. Mulla jäi kakkosen kohdalta ottamatta, esikoista odottaessa tuli otettua yksi kuva ja nyt sitten olenkin ottanut tämän " viimeisen" raskauden aikana useapia kuvia pitkin raskautta.

Nyt ei muuta, taidan syödä vielä palan suklaakakkua, vaikka neuvolan puntari näyttää jo ihan varmasti HIRVEITÄ lukemia, mutta so what!!

t.kolomonen

Vierailija
15/19 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hieman haikeat tunnelmat kun esikoinen (2v) lähti juuri mummolaan 150km:n päähän loppuviikoksi. Äidillehän se tietenkin oli kovempi paikka...

Lauantaina olisi tarkoitus mennä hakemaan tyttö kotiin, mutta saapa nähdä ajelemmeko sinne jo perjantai-iltana. Toisaalta ei innostaisi yöpyminen muualla kuin kotona, mutta jos ikävä kasvaa liian isoksi niin kai se on lähdettävä. Lauantaina juhlitaan mummolassa samalla veljen tytön synttäreitä.

NUKKUMISESTA: Täällä myös yksi yönsä milloin mistäkin syystä huonosti nukkuva. Välillä ei vaan yksinkertaisesti tule uni vaikka kuinka väsyttäisi. Hyvää asentoa ei tahdo löytyä sitten millään ja sitten kun sellaisen löytää, puutuu paikat nopeasti. Nyt on vielä kääntymistä vaikeuttanut älyttömän kipeä häpyliitos, auts!

SAIRAALASSAOLOSTA: Itse suunnittelin, että viipyisin sairaalassa sen pari yötä jos kaikki menee hyvin. Ei tarvitsisi sitten lähteä 60 km:n päähän viemään vauvaa lääkärintarkastukseen. Viimeksi en saanut kunnolla nukuttua sairaalassa ja jatkuvasti oli joku kyselemässä vointia, tuntui ettei rauhassa saanut olla hetkeäkään. Jospa nyt uudelleensynnyttäjänä olisi toisin...Valmiiseen pöytään pääseminen tuntuu kyllä luksukselta... ;)

Nyt lepäilemään ja nauttimaan hiljaisuudesta!

Emmu80 rv 38+6

Vierailija
16/19 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän lupailevampi päivä tänään, koska aamusta alkaen on tullut ruskeahkoa vuotoa (tosin niukalti) mutta eiköhän se jostain kerro? Ainakin jotain kypsymistä ja muutenkin jomottaa välillä alaselkää sillain menkkamaisesti. Ja on supistellutkin vaikkei nyt niin kipeästi - mutta ainakin niin, että suoli on tyhjentynyt. Joten JOLANDA ne treffit torstaina Kättärillä alkaa näyttää todennäköiseltä!

Kyllähän se olisi aika huvittavaa senkin vuoksi, että esikoisemme on kutsunut masuasukkia alusta lähtien Tuulikiksi ja se sattuu olemaan Tuulikin päivä ;) Niinköhän heillä kahdella on joku sopimus ollut alusta saakka josta meille vanhemmille ei ole kerrottu?

Mutta ei nuolaista ennen kuin tipahtaa, sillä niin monta kertaa olen jo viikon sisään ollut sitä mieltä, että nyt lähtee ja sitten taas lopahtaa..

Mutta toivossa on hyvä elää!!

Tsemppiä kaikille muillekin toiveikkaille!

Kaksosnainen ja vaavi 40+4

Vierailija
17/19 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin lupaavalta näyttää. Nyt on tullut 2,5h tuntuvia suppareita ja viimeisen tunnin ajan 10-6min välein. Mies jo hieroo urakalla selkää joten vaikka nyt hiipuisikin niin lähdemme käymään joka tapauksessa siellä Kättärillä näytillä koska unta en ensi yönä saa se on varma jos tällaisenaan jatkuu.

Mikäli tapaatte minut huomenna täältä kuitenkin - koittakaa ymmärtää.Saatan olla aika pahalla tuulella ;) Mutta jos minusta ei kuulu, niin olen vihdoinkin päässyt tosi toimiin. ja taas tulee....!!

Kaksosnainen (40+4)jolla pian toivottavasti oma nyytti sylissä!!

Vierailija
18/19 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosnainen: Mahtavaa, jos pääset lähtemään! Mun osalta taitaa torstain rehvit jäädä väliin, jossei ihmettä tapahdu. Grr.. Tsemppiä ja SUPPAREITA!!!

Jolanda rv 40+3

Vierailija
19/19 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mie ootan kun tuo kaksosnainen kirjoitti, että oli supistellut jo 2,5h ja ovat menossa näyttäytymään.. Kun mulla on ollut nyt tässä ensin reilut 6 tuntia 8-13 min välein säännölliset ja kipeät supparit ja viimeiset 2h on ollut 4-9 min välein. Mie olen kyl tän päivän vaan kellottanut noita suppareiden välejä ja puhissut kun on sattunut aika paljon.. Mulla on kyllä niin alhainen kipukynnys, että pelottaa mitä on tulossa, jos nyt jo sattuu ihan kiitettävästi.. No mut saahan tähän lievitystä sit äippäpolilla.

Mulla alkoi viime yönä joskus 2 aikaan nää supistukset, sen jälkeen (seurauksena?) kun olimme ottaneet siivouken ja saunan lisäksi vielä viimeisenkin ässän käyttöön :) Ihme kyllä sekin oli vielä ihan mukavaa.. No, siitä ne sitten alkoivat tulla ensin 30 min ja sit 20 min ja 15 min yms.. Kertaakaan eivät ole lakanneet, joten toivottavasti tää on nyt sit menoa!

Jomppanako se kyseli olinko jo lähtenyt? :) No nyt minusta tuntuu, että vedän tässä vaatteet niskaan ja lähden tuonne äippäpolille!! :) Olen vaan pitkittänyt lähtöä, ettei tartteis tulla maitojunalla takaisin. Mies on kyllä jo ensimmäisestä supistuksesta asti seisonut miltei ulko-ovella lähdössä äippäpolille, sitä on pitänyt hieman rauhoitella,hih :)

No mutta, tulen sit viimeistään huomenna harmittelemaan kohtaloani, jos laittavat mut takaisin kotiin.. Sattuukin jo ihan riittävästi! Auuh!

Hyviä vointeja muille helmiksille :)

~Henniina rv. 40+6