Miten saada saikkua loppuraskaudessa?
Itsellä viikkoja kasassa 31+ jotain. On vaan sellainen olo ettei kertakaikkiaan jaksa enää. Pahoinvoinneista olen kärsinyt viikolta 6 alkaen jossain muodossa.
Supistuksia tulee aina kumarrellessa ja nostellessa, tosin vain niitä kovia, ei kivuliaita. Töissä joudun tekemään paljon juuri nostoja ja kumarteluja.
öistä nukun puolet ajasta, osan aikaa olen hereillä kun en löydä hyvää asentoa ja lapsi sisällä liikkuu niin paljon.
Mitään kauhean painavaa syytä jäädä saikulle ei siis ole, mutta ei vaan millään enää jaksaisi. Töitä olisi vielä himpun verran yli kolme viikkoa ennen äitiysloman alkua.
Missä vaiheessa ihmiset yleensä jää pois töistä ennen synnytystä? Tuntuu että kauhean moni odottajat-palstalta on jo pois töistä. Itse olen kahden vaiheilla hakeako saikkua vai ei. Toisaalta millään ei enää jaksaisi, mutta mitään kauhean hyvää syytä jäädä poiskaan ei ole.
Kommentit (3)
Menin vastaanotolle ja sanoin, että en enää jaksa olla töissä. Katsoi papereihin, totesi ammattini ja sanoi, että ok. Raskausviikkoja oli 31+2 ja sairauslomaa tuli ä-loman alkuun.
hain sitten saikkua...ja tyttö syntyi 29.10.06 sit oli aikaistettu loman alku (eli se 50 päivää ennen laskettuu aikaa) No mutta mä siis sain aika paljon saikkuu kun vaan sanoin että olen ihan tajuttoman väsynyt ja sitten mulla vihloo tuolta jalkovälistä aina töissä tietyissä asennoissa... (työskentelen kassalla ja aina kun nousi tuolista ylös niin vähän vihlo oudosti) Ei ne olleet kai edes supistuksia mutta sanoin että ne häiritsevät pahasti ja sitten vielä se väsymys.. niin sain kyllä saikkua :)
Menet lääkäriin ja kuvailet supistuksesi. Jos ne lääkärin mielestä ovat " vahingollisia" , niin varmasti sairaslomaa saat. Mutta eihän kolme viikkoa toisaalta ole enää aika eikä mikään. Kyllä sen kestää. Tsemppiä.