Voileipäkakkuun makua? Apua!
Olen tilannut kahdelta eri leipurilta voileipäkakkua ja ovat olleet pahoja. Siis eivät maistu yhtään miltään ja hinta kova.
Nyt olen päätynyt siihen, että alan tekemään itse.
Parhaat vinkit ja tuotteet kehiin millä saa oikeasti maistuvaa ja hyvää?! :) Jotkut saa sen kuorrutteenkin maistumaan ihanalta, mutta noilla leipureilla sekin ollut mauton.
Kommentit (25)
Miten olisi mausteet? Ja kun otat huomioon sen, että se itse leipä kun ei maistu miltään, niin sen täytteen on oltava mausteisempaa Sama kuin vaikka makaroonilaatikossa, jos maustat kevyesti lihan koko höttö ei maistu miltään.
Kostutukseen lihaliemi niin tulee tarpeeksi makua!
Lisää majoneesia ja kalatahnaa. Hae vaikka heseburgerista.
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten voisikaan kostuttaa kun lihaliemeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalalientä, maustelientä, majoneesia.
Muista ettet käytä koristeina leikkeleitä, sehän on nyt iso nou nou.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maidolla olen minä kostuttanut. Makua saa esim. chilimausteella ja valkosipulilla. Maustekurkkua suosittelen täytteeseen maun ja rakenteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuse siihen, tulee happoa!
Mitä happoa? Virtsa on hyvin neutraali PH:ltaan.
Muinoin kun tein voileipäkakkuja, tein täytteet aina kermaviiliin. Nykyään kun saa noita dippimausteseoksia ja valmiiksi maustettujakin kermaviilejä, niin niistä luulisi saavan maukkaita täytteitä.
Sinun pitäisi varmaan ensin kertoa, mitä voileipäkakkua olet tekemässä! Et varmaan halua samaa makua vaikka kinkkuversioon luin lohiversioon..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maidolla olen minä kostuttanut. Makua saa esim. chilimausteella ja valkosipulilla. Maustekurkkua suosittelen täytteeseen maun ja rakenteen vuoksi.
Maidolla? Miten olisi ihan vaan vesi??
Vierailija kirjoitti:
Muinoin kun tein voileipäkakkuja, tein täytteet aina kermaviiliin. Nykyään kun saa noita dippimausteseoksia ja valmiiksi maustettujakin kermaviilejä, niin niistä luulisi saavan maukkaita täytteitä.
Tunge se kermaviili hanuriisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maidolla? Miten olisi ihan vaan vesi??
Juu, maidolla. Vedellä tulee vain vettynyttä leipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunge se kermaviili hanuriisi.
Aika rumasti sanottu. Kermaviiliin voi sekoittaa vaikka mitä; kanaa, kinkkua, kasviksia... Kermaviili vain sitoo massan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, viini, olut, tuoremehu, balsamiko jne. Onhan näitä kostukkeita.
Minä teen aina tällaista: https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/876877/Herkullinen%20kasvisvoi…
Aurinkokuivattu tomaatti, oliivi ja Tartex-tahna tuovat kakkuun suolaisuutta, tzatziki ja lime raikkautta. Monenlaisia makuja, jotka sopivat hyvin yhteen. Miksei tuohon sopisi vaikka fetajuustokin.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen aina tällaista: https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/876877/Herkullinen%20kasvisvoi…
Aurinkokuivattu tomaatti, oliivi ja Tartex-tahna tuovat kakkuun suolaisuutta, tzatziki ja lime raikkautta. Monenlaisia makuja, jotka sopivat hyvin yhteen. Miksei tuohon sopisi vaikka fetajuustokin.
Niin ja itse en voi sietää sulatejuustoa, teen kuorrutteen aina smetanasta, tuorejuustosta ja tilkasta majoneesia. :)
Netti on täynnä ohjeita.
Itse käytän sulatejuustoa joka on notkistettu tilkalla kermaa. Tosin jotkut sulatejuustot on jo valmiiksi notkeita.