Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan korkeakoulutettu työtön hakeutunut (ilmaiseksi) harjoitteluun?

Vierailija
10.11.2024 |

Mietin jo tosissani,.voisiko se olla tie mahdollisuuksiin työllistyä. Minä häviän aina hakuprosesseissa, koska riittävä työkokemus haluamistani tehtävistä puuttuu. Asiaa on vaikea korjata kun en niihin töihin pääse.. nyt olen siis työtön ja olen aloittanut alani jatko-opinnot. Tämä olisi ehkä ainoa tilaisuus päästä palkattomaan harjoitteluun tai johonkin projektiin avustajaksi esimerkiksi. Onko kukaan tehnyt niin? Mieluummin olisin vaikka ilmaiseksi hankkimassa kokemusta, kuin vaan kotona. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaista työtä en tiedä kenenkään valmistumisen jälkeen tehneen. Sen sijaan uran alussa harjoittelijana aloitettu työsuhde on tuonut  lisää työtilaisuuksia. Harjoittelijana tehdyt työsuhteet ovat hyödyllisiä lisärivejä omassa CV:ssä. Tyhjää parempi. Samalla pääsee verkostoitumaan. Verkostoitumisen kautta on saatu työtarjouksiakin. 

Vierailija
2/5 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa veneessä ollaan: tekisin alani hommia vaikka ilmaiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluun liityyvä harjoittelu on ok mutta jos menet työpaikalle nimikkeellä "työkokeilija", se leimaa sinut ikiajoiksi, etkä sen jälkeen ainakaan työllisty. 

Vierailija
4/5 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun aikana tein yhden palkattoman harjoittelun, joka sekin on nyt kielletty EU-tasolta

Firma, joka ottaisi korkeakoulutetun palkattomaan harjoitteluun ei edusta sellaista yrityskantaa, mitä kannattaa työpanoksellaan tukea. Tuollaiset yrityset sietävät mennä nurin

Vierailija
5/5 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet jatko-opiskelija ja työtön samaan aikaan? Outoa, jos nykyisin tohtoriopintoihin pääsee ilman kunnollista rahoitusta, jonka kautta saisi elantonsa. Miten niiden jatko-opintojen ohessa edes ennättää harjoittelelijaksi (harjoittelu on osa opintoja, työkokeilu on niille, jotka vasta miettivät, mikä ala tai ammatti olisi sopiva).